[XP] Krijg Recovery Console niet*

Pagina: 1
Acties:

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30
Beste GoT'ters :)

Zoals de titel al doet vermoeden: Ik krijg geen Recovery Console.

Normaal gesproken boot je lekker van een originele Win XP CD en dan druk je na het laden op R om de recovery console te laden.
Maar het punt nu is dat ik niet die R kan kiezen :|
Ik kom direct bij het scherm waar ik de partities kan zien/aanpassen etc.

Aangezien ik de melding krijg NTLDR dat die nie goed is :P was het makkelijk dat ik in de R.C. kon maar dat lukt me dus niet.
Kan ik iets aanpassen in het *.sif bestand of is er een sneltoets dat ik hm wel krijg?

Kom maar op met je suggesties :)

Deze advertentieplaats is te huur!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
is er in dat partition scherm geen back knop (esc. ofzo)? ik dacht dat het wel zo was, maar weet het niet zeker

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je het al eens met een andere cd geprobeerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Misschien is de recovery console niet geïnstalleerd?

zie http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;307654 hoe de RC te installeren

• RammY
sanfranjake schreef op donderdag 02 december 2004 @ 12:26:
Heb je het al eens met een andere cd geprobeerd?
Yup... werkt ook niet..
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 12:30:
Misschien is de recovery console niet geïnstalleerd?

zie http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;307654 hoe de RC te installeren
Hoe kan ik hm nou installen als ik hm vanaf de cd wil draaien omdat Windows niet opstart 8)7

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
RammY schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:14:
[...]

Yup... werkt ook niet..

[...]

Hoe kan ik hm nou installen als ik hm vanaf de cd wil draaien omdat Windows niet opstart 8)7
Dan vrees ik dat systeemherstel er niet in zit.... Wat je wel zou kunnen doen is doorgaan met de installatie, en dan als de textbased setup je oude installatie herkent deze herstellen. Dan worden de Windows bestanden overschreven :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• RammY
Maar dan zit ik weer met het probleem dat ik ALLES moet gaan verplaatsen/opnieuw installen in Windows. En dat was nou juist niet de bedoeling :D

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 09:55
je zou kunnen proberen om een BArtPE boot cd te kunnen maken (http://www.nu2.nu/pebuilder/), dat is een bootable CD die een simpele windowsXP versie opstart. Daarna kan je dan je NTDLR restoren van of een originele CD of van een andere Windows XP installatie.

Tis wel ff werk om die CD te maken maar dikke kans dat je hem zo weer aan de praat krijgt.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:36
Weet je echt heel erg zeker dat 't een originele cd is, en geen unattended versie ofzo ?

/edit

Probeer het anders eens met de XP Opstartdiskettes.

[ Voor 42% gewijzigd door Nielson op 03-12-2004 08:49 ]

• RammY
KoeKk schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 08:31:
je zou kunnen proberen om een BArtPE boot cd te kunnen maken (http://www.nu2.nu/pebuilder/), dat is een bootable CD die een simpele windowsXP versie opstart. Daarna kan je dan je NTDLR restoren van of een originele CD of van een andere Windows XP installatie.

Tis wel ff werk om die CD te maken maar dikke kans dat je hem zo weer aan de praat krijgt.
Bedankt.. ga ik es proberen...
Nielson schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 08:41:
Weet je echt heel erg zeker dat 't een originele cd is, en geen unattended versie ofzo ?

/edit

Probeer het anders eens met de XP Opstartdiskettes.
Dat had ik zelf ook al willen proberen maar denk niet dat het zo veel uithaalt. Dit start namelijk alleen het eerste gedeelte van de setup waar hij zn hardware ondersteuning uithaalt.
En ik heb het geprobeerd met een soort van Unattended cd en een gewone dus dat maakt niet uit.

offtopic:
Waarom een * achter mn titel :P zo veel anders was ie toch ook niet :)
[XP][Recovery Console] Ik krijg hm niet

dus :)

[ Voor 7% gewijzigd door RammY op 03-12-2004 17:50 ]

Pagina: 1