[info] hoe een cliënt te installeren

Pagina: 1
Acties:

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
hier op deze site kan ik een client downloaden.(?) ok ik kan kiezen uit 32 bit en 16 bit en nog een beetje. welke te installeren.

tip: de FAQ was daarover niet duidelijk genoeg voor een newbie, ook niet in de links.

ook is me nog niet duidelijk hoe dat zit met die competities, maar goed ik <search> wel ff verder.

:) sommige newbies... opmerkingsgave ;)

ben vanaaf weg, als jullie me willen helpen kun je pas na 9 uur reactie terug verwachten.

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Denk dat je gewoon de 32 bits versie van windows moet hebben. Vanaf windwos 95 geloof ik is het 32 bits. Dus tenzij de windows 3.11 nog gebruikt gewoon de windows 32 pakken. Het makkelijkste is denk ik ook om gewoon de installer te nemen ipv een ingepakte versie.
Succes en welkom!

...

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

de keuze tussen 16 en 32 bit lijkt me vrij logisch aan de hand van windows versies die erbij staan.

tussen installer en zipfile is nie echt verschil behalve de 494 versie, die is alleen wat sneller voor OGR dan de 490 versie. dus afhankelijk van het project dat je wil doen

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

kvdd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:46:

:) sommige newbies... opmerkingsgave ;)
Je hebt ons iig gevonden, dat is een heel groot pluspunt :)
De meeste DPC-ers helpen je graag verder mocht je problemen hebben... We willen namelijk je koe(-tjes) :P
Vragen en opmerkingen (klachten :P) over hoe alles hier geregeld is mag je eventueel hier kwijt :)

• kvdd
nou cliënt is succesvol geinstalleerd, maar na de instalatie moet ik een groep/project kiezen.wat is het beste project voor een beginner? ik bedoel bij welk project kan ik snel meedoen? de boel snel begrijpen? etcetera ik denk zelf namelijk dat hier verschil inzit.
ik kan altijd nog van project/groep switchen heb ik gegrepen.

iig mijn koe zal door zo'n project (of meerdere?) leeggemolken worden aangezien ik overdag veelal weg ben, hoef ik alleen mn pc maar aan te zetten. :)

hoef tog zelf niet te rekenen, doet mn oc-pc >:) ben ik verleerd hoor, dat rekenen ;)

EDIT: hij is aant melken, maar willen jullie tog ff mn bovenstaande vraagjes beantwoorden, ik zou ook niet wete welke ik nu draai.

ik zie wel dit:
[Dec 01 21:46:07 UTC] Automatic processor detection found 1 processor.
[Dec 01 21:46:07 UTC] Connected to euro.v29.distributed.net:2064...
[Dec 01 21:46:07 UTC] The keyserver says: OGR is closed.
[Dec 01 21:46:08 UTC] RC5-72: Retrieved stats unit 24 of 24 (100.00%)
[Dec 01 21:46:09 UTC] OGR-P2: Retrieved packet 24 of 24 (100.00%)
[Dec 01 21:46:09 UTC] Connection closed.
[Dec 01 21:46:09 UTC] Automatic processor type detection found
an AMD K7-10 (Athlon XP/MP/XP-M) processor.
[Dec 01 21:46:09 UTC] RC5-72: using core #6 (GO 2-pipe).
[Dec 01 21:46:09 UTC] RC5-72: Loaded CA:C898EBB0:00000000:1*2^32
[Dec 01 21:46:09 UTC] RC5-72: 23 packets (23.00 stats units) remain in
buff-in.r72
[Dec 01 21:46:09 UTC] RC5-72: 0 packets are in buff-out.r72
[Dec 01 21:46:09 UTC] 1 cruncher has been started.
.....10%.....20%.....30%.....40%..

lol? :)

[ Voor 51% gewijzigd door kvdd op 01-12-2004 22:50 ]

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Ik ben dan geen distrubed guru (FAH eigenlijk) maar zo tezien heeft ie RC5 en OGR-25 pakketjes binnengehaald en is tie begonnen met de RC5 pakketjes.
Hou de stats van ogr en rc5 maar in de gaten je zult je zelf er binnenkort denk ik wel bij zien staan (denk ik)
Hij zal dus afwisselend rc5 en ogr doen ik denk dat je dit ook nog wel ergens kan veranderen dat er een vast project gedaan wordt.

No signature found

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

je moet ook nadat je jezelf morgen of overmorgen in de stats bij d.net terugvind ook nog even aanmelden bij DPC :) (Neem aan dat je gewoon je eigen nieuwe email gebruikt?)

PSN

• kvdd
YakuzA schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:39:
je moet ook nadat je jezelf morgen of overmorgen in de stats bij d.net terugvind ook nog even aanmelden bij DPC :) (Neem aan dat je gewoon je eigen nieuwe email gebruikt?)
moet ik mezelf aanmelden? is alleen een client niet voldoende?
mijn email adres is: kvdd18988@hotmail.com maar voor mn client heb ik mijn vast email adres genomen:kvdd@kliksafe.nl. (het werd me aangeraden om vast email adres te gebruiken)

het aanmelden bij DPC? ff de FAQ herlezen :) (wist ik niet) _/-\o_

• kvdd
Schapie schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:30:
Ik ben dan geen distrubed guru (FAH eigenlijk) maar zo tezien heeft ie RC5 en OGR-25 pakketjes binnengehaald en is tie begonnen met de RC5 pakketjes.
Hou de stats van ogr en rc5 maar in de gaten je zult je zelf er binnenkort denk ik wel bij zien staan (denk ik)
Hij zal dus afwisselend rc5 en ogr doen ik denk dat je dit ook nog wel ergens kan veranderen dat er een vast project gedaan wordt.
:) als ik een onbeleefde vraag mag stellen: jij zegt:
Ik ben dan geen distrubed guru (FAH eigenlijk)
ben ik een distrubed guru? whats that? <<newbie first class, sorry, ik bedoel mezelf ey ;) en wat is FAH.

EDIT: ik ga morge wat meer info verzamelen via search enzo, ik kan niet alles aan jullie vragen, als DPC hebbie waarschijnlijk ook wel wat beters te doen ;)
nog bedankt voor de info

[ Voor 12% gewijzigd door kvdd op 02-12-2004 00:02 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

kvdd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:57:
[...]

moet ik mezelf aanmelden? is alleen een client niet voldoende?
mijn email adres is: kvdd18988 [at] hotmail.com maar voor mn client heb ik mijn vast email adres genomen:kvdd [at] kliksafe.nl. (het werd me aangeraden om vast email adres te gebruiken)

het aanmelden bij DPC? ff de FAQ herlezen :) (wist ik niet) _/-\o_
als het goed is kan je morgen in de d.net stats zoeken naar kvdd [at] kliksafe.nl en dan vind je wat je vandaag geflushed had, dan moet je even een pass laten mailen naar je adres en kan je jezelf toevoegen bij DPC :)

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 02-12-2004 00:05 ]

PSN

• D2DM
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 17:50
kvdd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:00:
ben ik een distrubed guru? whats that? <<newbie first class, sorry, ik bedoel mezelf ey ;) en wat is FAH.
Distributed.net = organisatie achter Rc5 en Ogr project.
FAH = Folding at home, alternatief project met andere client en doelen.

Hier sta je.
http://stats.distributed....hp?project_id=8&id=444502

Teampage:
http://stats.distributed....p?project_id=8&team=10313
(Hier kun je je account bij DPC-team voegen.)

DPC Daily (gaat verder dan de top30 getoont in Rc5 Dpch's)
http://stats.distributed...._id=8&team=10313&source=y

DPC Overall
http://stats.distributed....urce=o&low=1601&limit=100

[ Voor 4% gewijzigd door D2DM op 02-12-2004 01:58 ]

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

Verwijderd

Kijk anders hier Hier staat uitleg over dpc en een groot deel van zijn projecten met de project faq's daar zou je een heel eind mee moeten komen.

• kvdd
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 10:59:
Kijk anders hier Hier staat uitleg over dpc en een groot deel van zijn projecten met de project faq's daar zou je een heel eind mee moeten komen.
die heb ik gelezen, ik ga hem nu herlezen :)
ik kan bij mijn cliënt kiezen voor Fetch work: betekent opbrengen/behalen en Flush: betekent doorspoelen/ doortrekken. welke is het beste?

Verwijderd

De client haalt automagisch nieuw werk op als dat nodig is, en verstuurd dan de verwerkte blokken. Je *hoeft* er dus in principe niets aan te doen.

Je *kan* het handmatig doen, en dan is meestal "update" het handigste, omdat dan zowel gefetcht als geflusht wordt.

• kvdd
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 11:33:
De client haalt automagisch nieuw werk op als dat nodig is, en verstuurd dan de verwerkte blokken. Je *hoeft* er dus in principe niets aan te doen.

Je *kan* het handmatig doen, en dan is meestal "update" het handigste, omdat dan zowel gefetcht als geflusht wordt.
maar als ik vragen mag zit hier dan verschil in, is het ene werk ophalen en het andere werk afgeven ofzo?

Verwijderd

Fetch = Halen.
Flush = versturen.

• RoeKoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 08:00
kvdd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 11:42:
[...]
maar als ik vragen mag zit hier dan verschil in, is het ene werk ophalen en het andere werk afgeven ofzo?
Ja want jij hebt bij elk project rc5 en ogr-25.. 24 blokjes met werk op gehaald en als hij die allemaal heeft gedaan gaat ie dat werk versturen naar de dnet server.. dat heet FLUSHEN.. als je alles verstuurd hebt komen die punten automatisch op jou naam te staan in de stats.. maar omdat jij al je werk verstuurd hebt moet je weer nieuw werk op halen en dit wordt fetchen genoemd

• emphasis
  • Laatst online: 21-08-2023

emphasis

Mooooohh!!!

kvdd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 11:42:
[...]
eerst zal je client blokjes ophalen (fetchen) van de server. dan zal de client er berekeningen mee uitvoeren en dan zal de client de resultaten van de berekeningen weer versturen (flushen) naar de server

________________-=Team ColdFusion=-______________

Pagina: 1