Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding, ATX 20-pin connecter te lang

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist nieuwe PC onderdelen gekocht en ik zet hem dus zelf in mekaar. Nu ben ik bezig met het aansluiten van m'n voeding aan m'n moederbord, alleen nu is de connecter (het witte ding dat je in je moederbord moet stoppen) te lang. Het is een 24-pin connecter en op mijn moederbord past maar een 20-pin ding. Nu krijg ik hem er wel in, alleen hij klikt niet en ik hou dus 4 pins over. Kan ik dat zo laten, of moet ik bijv. een nieuwe voeding kopen?

Groet, Bas

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je kunt het zo laten. Die 24pins connector is 'backwards compatible' met de 20pins connector.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:14
Inderdaad. Het is zelfs zo dat je de connector er nooit verkeerd om op kan zetten, en die 4 extra pinnen zijn enkel voor nieuwe P4 (S775) en EPS bordjes.

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je hebt een 24-->20 pins verloopstukje nodig, die wss gewoon bij je voedings zat.

Verwijderd

[search=24 pin ATX]

Kortom, geen probleem en behoorlijk gedocumenteerd in de search. ;)

Dit topic is gesloten.