Toon posts:

[Salaris] Grafisch Projectleider

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit topic op de juiste plek staat maar ik ga het toch proberen ;)

Ik sta op het punt om een functie als Projectleider te gaan vervullen binnen een grafische onderneming, nu vroeg ik me af of hier meer mensen zijn die deze functie vervullen en welk salaris daarbij hoort. Ik heb met wat salariswijzers vergeleken maar ben toch benieuwd naar de praktijk.

Ik ben benieuwd wat normaal is binnen deze functie :)

Alvast bedankt

Verwijderd

Ik denk dat je teveel naar anderen kijkt. Vind jij het aangeboden salaris voldoende? Dan moet je het doen. Zo niet, onderhandelen.

Dan zou ik graag iedereen willen verzoeken die hier een salaris post, dit te doen BRUTO en ook 'perks' als vakantiegeld, sinterklaas/kerstbonus, etc te posten.

Ik zie in dit soort gesprekken heel vaak dat men maar naar het halve verhaaltje kijkt. BV. in een kroeg, twee kerels staan te praten, de één beweert meer te verdienen dan de ander.. Als je dan werkelijk gaat kijken, heeft de een het over bruto, de ander netto, heeft de een geen auto, de ander van de zaak, de een geen laptop, enzovoort.

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-05 20:45

Blauw

De Schreeuw

Bovendien hangt het er natuurlijk ook wel een beetje vanaf wat voor takenpakket je precies krijgt, hoeveel verantwoordelijkheid daarbij hoort en over hoeveel mensen je 'iets te zeggen hebt.'

Zoals De Generaal ook al zegt: wanneer je denkt dat het te weinig is zou je eens ff kunnen onderhandelen

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Met Blauw, zonder taakomschrijving zegt een titel helemaal niets. Daarnaast speelt in de praktijk de omvang van het bedrijf ook mee. Ook het soort bedrijf. Grafische ondernening kan zijn van Copy House tot Reclamebureau en dat maakt qua salaris weer behoorlijk wat uit.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het inderdaad ook wat vaag omschreven maar dat komt mede omdat het precieze takenpakket nog niet geheel vast staat. Het betreft hier om een redelijke nieuwe functie binnen dit bedrijf (+/- 100 man).

Het zal in grote lijnen gaan om het coordineren van grafische en digitale producten. Ik zal tevens de schakel zijn tussen klant en uitvoerende technici (DTP/Webdesigner/Programmeurs).
Daarnaast blijf ik zelf ook nog programmeren én webdesignen waar mogelijk (functie op papier zal dus worden: Projectleider/Programmeur)

Nu ben ik zelf niet uiterst tevreden over het aangeboden bruto salaris (+/- 2100) vandaar mijn vraag.

Verwijderd

Wat voor opleiding heb je? Wat voor werkervaring? Hoe oud ben je? Hoe lang werk je al bij dat bedrijf? Hoeveel uur gaat het om? 13e maand? Auto? Mobiel? Laptop?

Op basis van de uiterst summiere omschrijving is er eigenlijk weinig te zeggen. € 2100 lijkt mij ook weinig, maar als je bv. 19 bent, geen ervaring of opleiding hebt, is het al weer veel.. dus, vertel meer..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 19:27:
Wat voor opleiding heb je? Wat voor werkervaring? Hoe oud ben je? Hoe lang werk je al bij dat bedrijf? Hoeveel uur gaat het om? 13e maand? Auto? Mobiel? Laptop?

Op basis van de uiterst summiere omschrijving is er eigenlijk weinig te zeggen. € 2100 lijkt mij ook weinig, maar als je bv. 19 bent, geen ervaring of opleiding hebt, is het al weer veel.. dus, vertel meer..
Ik ben 4 jaar terug aangenomen als Medewerker Opmaak binnen dezelfde onderneming zonder enige werkervaring of papier in deze richting. Tot de dag van vandaag vervul ik deze functie nog steeds, op papier, inmiddels programmeer (VB.NET/ASP.NET) ik al een jaar zonder functieverandering door omstandigheden. Nu is het dan eindelijk zover ;)

Ben 24 jaar, heb dus geen relevante papieren op zak, het gaat om 28,8 uur, geen 13e maand of andere poespas.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 19:43:
* 4 jaar terug aangenomen
* Ben 24 jaar, heb dus geen relevante papieren op zak
* het gaat om 28,8 uur
Dan is het imo een goed salaris. Als ik het omreken naar 40 uur, kom ik op een salaris uit van ~2900 euro, wat gewoon goed is voor een 24 jarige zonder opleiding en nauwelijks werkervaring (nofi)

//edit
je had er gelijk even bij moeten vermelden dat het om 28,8 uur gaat, is namelijk nogal belangrijk :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 19:56 ]

• OzBoz

OzBoz

Eens met De Generaal. Prima salaris gezien je uren.

Wat is het voor een bedrijf, reclamebureau, ontwerptoko? En over hoeveel mensen gaat het die jij het werk gaat geven?

Gezien je functie, die in principe erg belangrijk kan zijn binnen een bedrijf als je het goed doet, vind ik die 28.8 uur nogal vreemd. Het lijkt me namelijk nogal lastig als iemand 2 dagen moet wachten voor er weer wat gecoördineerd gaat worden. Dus denk ik dat het gewicht van de functie binnen jullie bedrijf wel mee valt omdat je dat anders niet echt red binnen 28.8 uur.

Overigens werk ik binnen een reclamebureau dus weet beetje hoe het bij ons gaat, maar daar is de functie zoals je hem omschrijft een stukje Studio Manager, Traffic en Account Executive. Dus kan niet echt iemand erbij zoeken en qua loon vergelijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had die 28.8 (4 dagen) er even bij moeten vertellen inderdaad, het salaris is overigens van toepassing op een 36 urige werkweek. Dus er gaat nog 1/5 deel van af.

De stijging met m'n huidige 'opmaak' salaris is dan ook naar mijn mening te weinig, wel wordt er beloofd, zwart op wit, dat volgend jaar een serieuze sprong wordt gemaakt in mijn salaris. Ik twijfel alleen of ik hierop moet wachten of elders mijn heil zoeken wat in deze tijd een gewaagde sprong is :/

Het gaat overigens om een drukkerij met een digitale (web/cd/applicatie) afdeling als aanvulling, denk hierbij aan een team van +/- 25 technici

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 20:26 ]

Verwijderd

Uitgaande van € 2100 / 36 uur = € 2333.33 / 40 uur is het nog steeds geen slecht salaris. Voor een functietitel als 'projectleider' lijkt het wel weer wat weinig. Maar aan de andere kant vraag ik me af of je (gezien je leeftijd & werkervaring) wel genoeg 'gewicht in de strijd gooit' om zo'n functie te kunnen vervullen. (nofi)

Heb je je werkgever gevraagd waarom de echte salarisverhoging nog zo lang op zich laat wachten?

• OzBoz

OzBoz

Ik zou gewoon even blijven. Het is een mooie manier wat extra ervaring op te doen. Beetje managen en motiveren van mensen is weer iets heel anders. Daarnaast zit je met je 24 op een salaris wat al bijna modaal is (omgerekend). En sja, modaal is nog steeds gezinsinkomen waar veel mensen het mee moeten doen. Als je meer wilt verdienen moet je proberen meer uren te krijgen. Dat is het probleem.

Ik weet niet of je aan 28.8 hangt door bv een opleiding oid.. maar van part-time wordt je in de regel niet echt rijk :)

Wat betreft de afspraken met werkgever over salarisverhoging, zorg dat je dergelijke dingen altijd zwart op wit hebt, zeker bij drukkers etc. Ik neem aan dat je wel onder de grafische CAO valt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:12:
Uitgaande van € 2100 / 36 uur = € 2333.33 / 40 uur is het nog steeds geen slecht salaris. Voor een functietitel als 'projectleider' lijkt het wel weer wat weinig. Maar aan de andere kant vraag ik me af of je (gezien je leeftijd & werkervaring) wel genoeg 'gewicht in de strijd gooit' om zo'n functie te kunnen vervullen. (nofi)

Heb je je werkgever gevraagd waarom de echte salarisverhoging nog zo lang op zich laat wachten?
Over gewicht hoef ik niet te klagen, het is niet dat ik als DTP'er overstap op een "baantje" als projectleider. Ik vroeg om een functie als programmeur maar ze zien liever een commerciele toekomst voor mij ;)

Heb ervaring met alle grafische pakketten die er bestaan en ben inmiddels 9 jaar ervaren met de meeste programmeertalen en UI pakketten op Webgebied en Applictieontwikkeling. Commercieel gezien ken ik de klappen van de zweep al zal een cursusje hier en daar (iemand tips?) geen kwaad doen. Het komt dus niet uit de lucht vallen :P

De reden om de echte verhoging uit te stellen is dat ze me nog willen zien groeien in de functie

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 22:09 ]

Verwijderd

Dat zou ik ook zeggen als er aan mij werd gevraagd om loonsverhoging :) Dat zijn van die stroop trucjes.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 22:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:33:
Heb ervaring met alle grafische pakketten die er bestaan en ben inmiddels 9 jaar ervaren met de meeste programmeertalen en UI pakketten op Webgebied en Applictieontwikkeling.
Het gaat om werkevaring, je bent nu 24. Dat je op je 15e jaar al met de computer werkte is niet relevant, anders dan dat het iets over je persoon zegt.
Commercieel gezien ken ik de klappen van de zweep al zal een cursusje hier en daar (iemand tips?) geen kwaad doen. Het komt dus niet uit de lucht vallen :P
Als je 'in de projectleiding' gaat, kun je bv. een cursus prince aanraden. Je leert er niets nuttigs, maar men geilt er op op C.V.'s.
De reden om de echte verhoging uit te stellen is dat ze me nog willen zien groeien in de functie
m.a.w. ze vinden je nu nog niet meer geld waard. En volgend jaar vinden ze je niet zoveel meer geld waard. Dit soort uitspraken moet je gewoon negeren, want het belooft niets. Het is gebakken lucht om je over te halen. Tenzij ze het vastleggen op papier, wat ze ongetwijfeld niet zullen doen.

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:40:
Als je 'in de projectleiding' gaat, kun je bv. een cursus prince aanraden. Je leert er niets nuttigs, maar men geilt er op op C.V.'s.
Dat ligt aan de cursus in ken legio mensen met functies binnen (project)management die echt vreselijk veel baat zouden hebben bij een cursusje conflict-beheersing op de werkvloer of people-management in general. Je kunt technisch/economisch prima zijn.. maar wat zijn er veel mensen die zuigen als het gaat om motiveren personeel, zorgen dat er een beetje meegedacht wordt etc. Overigens vind ik zelf 24 nog te jong om aan dergelijke functie zo'n gewicht te hangen, das ervaring verhaaltje. Omgaan met mensen is anders dan je werk doen.

Pagina: 1