Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Template] posts om en om kleuren

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45
Goed werk met die nieuwe layout. Echt goed! :)

Alleen zou het lekkerder lezen als er iets met dat wit gedaan zou kunnen worden.
Daarmee doel ik eigenlijk op de paarse template met zijn om en om kleuren in de posts.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:13
Misschien te combineren met een lichte kleur grijs? Al wordt het geheel dan wel erg grijs :/

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ricardo87 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:54:
Misschien te combineren met een lichte kleur grijs? Al wordt het geheel dan wel erg grijs :/
Misschien een mooi zalm-kleurig wit? Of gebroken-wit etc :)

Wat vind men van dit?:

Niet echt grijs en niet zo scherp aanwezig, maar het maakt IMO wel onderscheid tussen de posts :)

[ Voor 46% gewijzigd door Osiris op 01-12-2004 22:01 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:13
Osiris schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:55:
[...]

Wat vind men van dit?:

// kleurtjes

Niet echt grijs en niet zo scherp aanwezig, maar het maakt IMO wel onderscheid tussen de posts :)
Inderdaad dat zou waarschijnlijk al een verbetering zijn. Misschien dat crisp dit eens kan proefdraaien?

[ Voor 28% gewijzigd door Spixo op 01-12-2004 22:04 ]

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-11 16:34
Maar je hebt wel een kleurverschil in de header van elke reply.
Het verschil wordt daarmee ook al duidelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.valkeniers.net/kleur.JPG

ik vindt het smerig.. :X

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Osiris schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:55:
[...]

Wat vind men van dit?:
(...)
Dan toch maar grijs imo hoor, bah :) .

DM!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Weet je wat hier mooi bij zou staan? Die itunes kleur!
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnogen.net/got.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door sjaakaq op 01-12-2004 23:00 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
dis idd al een aantal keer langs gekomen in dat grote spam topic in LA, en ik moet zeggen dat ik het ook graag terug zie (zat wel in oude layout)

de leesbaarheid is niet echt vooruit gegaan in deze template (hoewel ik hem wel mooier vind)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Bestla
@Osiris , hulde! Dat bedoel ik nu net.

• Pendaco
  • Laatst online: 23:46

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

ik had deze opmerking al gepost in het nieuwe lay-out topic (deel 2), maar zal hem hier ook nog maar een keer posten aangezien het om een soortgelijke aanpassing gaat;
Ik heb het in het eerste deel ook al een keer gezegt, maar heb er nu maar even plaatjes van gemaakt.

Het gaat dus om het verschil in contrast tussen de verschillende tabellen op de frontpage en de topiclijsten.
(ik wist niet of hier nou het "zebra-effect" mee werd bedoelt?)

Afbeeldingslocatie: http://home.aim.hsbrabant.nl/s135595/Pictures/gottemplate1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.aim.hsbrabant.nl/s135595/Pictures/gottemplate_active1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.aim.hsbrabant.nl/s135595/Pictures/gottemplate_active2.jpg

Ik denk dat dit de boel een stuk overzichtelijker maakt (net zoals dat in de oude template ook gebeurde). Ik weet niet of dit misschien het overwegen waard is, maar het is mijn enige puntje van kritiek op het nieuwe design O-)
edit:

plaatjes resizen in een quote gaat zo te zien ook niet helemaal lekker, miss een bugreport waard? :P

• THiCE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-10 21:49

THiCE

Say it with a flourish!

Mijn idee is, om de headers dezelfde kleur te geven als de post waarbij ze horen, zodat je meer een geheel hebt met de post, ondertitel, icon, en nickname. Dit zou dan gescheiden kunnen worden door een zwarte of donkergrijze lijn, wat dan ook voor de posts geldt :)
het lukt me nu niet echt in photoshop, omdat als ik de berichtvensters grijs maak, de sig niet meer leesbaar is, die zou dan ook zwart moeten worden :) Istie meteen een stuk duidelijker.

Ohjah, en nog iets: zoals de pricewatch eruit ziet, zou zo'n afwisseling niet erg mooi zijn voor de topiclisting? :)

[ Voor 12% gewijzigd door THiCE op 02-12-2004 20:11 ]

I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Imo is afwissling in de message body mooier en overzichtelijker. Maar de uitwerking van dit alles lijkt me eerder iets voor crisp e.c. :) .

DM!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het lijkt me een goed idee om de grijze balk tussen de post dan wat smaller te maken. Snap niet waarom die zo breed is. Dat scheelt weer scrollen.

Het lijkt me ook een goed idee om de zwart/rode balk exact hetzelfde te maken als op de FP. Dat ziet er ook gelijk een stuk proffesioneler uit.

Ik heb met PS beetje lopen spelen en ik vind dit er een stuk beter uit zien:
Afbeeldingslocatie: http://80.61.21.8/~erik_jan/got.jpg

Natuurlijk kunnen de kleuren wel iets anders zijn. Ze kunnen wel iets lichter denk ik :P Er klopt helemaal niets van de pic hierboven :P Het gaat om het idee :)

[ Voor 4% gewijzigd door E-jey op 03-12-2004 18:09 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

en waar laat ik de quicksearch dan?
Oh, en als je al een achtergrondkleur insteld voor de berichten, maak het dan niet te donker - dat is echt foeilelijk. Ik zou dan eerder #fefefe ofzo doen; optisch nog wel wit, maar toch ook net niet...

Intentionally left blank

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
crisp schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 18:28:
en waar laat ik de quicksearch dan?
Oh, en als je al een achtergrondkleur insteld voor de berichten, maak het dan niet te donker - dat is echt foeilelijk. Ik zou dan eerder #fefefe ofzo doen; optisch nog wel wit, maar toch ook net niet...
idd, de kleuren in mijn post zijn te donker. De kleuren van osiris zullen beter zijn :) De quicksearch moet op de zelfde plek komen. Het Dane-elec en tru server logo kan natuurlijk weg.
Zijn er statestieken van het aantal mensen dat de nieuwe of de oude layout gebruikt?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

die van Osiris is ook lelijk. Het hoort gewoon wit te zijn...
Qua stats: de laatste keer dat ik keek zijn er zo'n 500 mensen terug naar paars. Zeg dat er 5000 leden actief zijn geweest sinds de invoering dan is er zo'n 10% teruggeschakeld.

Intentionally left blank

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Ik ben idd voor een lichte kleur grijs/beige oid, gewoon voor de herkenbaarheid van vesrchillende posts.

leoaq.fm // Jeune Loop

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
crisp schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 19:03:
die van Osiris is ook lelijk. Het hoort gewoon wit te zijn...
Juck, ik zie het :X :X :X :r Op een Medion (Aldi :P)-laptop-TFT ziet 't er heel anders uit dan op deze CRT :o

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 20:06
Ik gebruik #F4F4F4 en #FFFFFF voor de afwisselende posts met een custom CSS. En dan #E9E9E9 voor de quotes, omdat die anders wegvallen tegen de donkergekleurde posts.

Ik denk dat #FFFFFF en #FEFEFE té weinig verschil maakt om de rust bij het lezen terug te krijgen. Iets dat ik nu wel heb.

Picje incl. quotes op beide kleuren:
Afbeeldingslocatie: http://img96.exs.cx/img96/3395/49-WisselKleur.png

[ Voor 15% gewijzigd door OnTracK op 03-12-2004 20:20 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Het is misschien 'Off topic' wat ik hier schrijf, als dat zo is, excuses.

Mmmm, na een aantal dagen went het wit wel, er zijn wel andere dingen die ik mis en die waarschijnlijk (maar ik ben geen maatstaf) de leesbaarheid bevorderen:
  • Ik mis een kantlijn langs de berichten, met name bij langere berichten is het een zwevend stuk tekst in een groter wit kader.
  • De Active Topics list heeft 'teveel' wit ruimte per regel, wat mij betreft mogen de regels dichter op elkaar, zodat er meer 'Active Topics' in een venster passen.
Verder ben ik toch al redelijk fan geworden van deze layout, gisteravond voor een klein testje terug naar de oude layout, en dat was best even schrikken, zo kleurig. Nee de kleurindeling is een stuk verbeterd. Er zijn echter een aantal kleine verbeterpuntjes.

Ja, de 'devvers' verdienen een pluim _/-\o_

Koop een taart en ga het vieren!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:03
Ben gisteren even aan het klussen geweest:
Afbeeldingslocatie: http://www.jelmerbarhorst.com/got/got_alt.png

CSS
gifje

[/schaamteloze crosspost]

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Naar mijn mening: gister veel gekloot met kleurtjes: kwam op #fdfdfd ; #f5f5f5 #f8f8f8 uit :) . Maar dat is wat ik prettig vind :) .

[ Voor 9% gewijzigd door JHS op 05-12-2004 12:45 ]

DM!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 23:30
Wil iemand misschien een bestandje maken met de om-en-om kleuren van de oude Got layout (die paarse dus) en dan kunnen vertellen wat ik dan precies met dat bestandje moet doen om het te laten werken? :)
Ik heb IE 6.0.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 20:06
Sowieso kan je in je prefs voorlopig nog de oude template instellen.

Wil je wel de nieuwe layout met de oude layout raad ik je aan het volgende topic door te kijken: [rml][ template] Post hier je custom css[/rml] (HK, dus niet voor iedereen beschikbaar)

Aangezien je geen abo bent zul je in Tools -> Internet options -> General -> Accessibility -> User Style Sheet de CSS moeten opgeven. Maar dan heb je het nadeel dat deze ook toepast op andere sites met dezelfde namen voor tags en op universele tags die hier ook in genoemd zijn.

Dan heb je nog de keuze ABO te worden, dan kun je uit nóg meer templates kiezen, en blijft de oude paarse layout onbeperkt beschikbaar. En is het ook makkelijker om een custom-CSS te gebruiken zonder dat deze andere sites verneukt.

Heel simpel gezegd:
zet dit in een teksteditor en save het als "jouwbestandsnaam.css".
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
div.message.altmsg1 {
    background-color: #AAAAE6 !important;
}

div.message.altmsg2 {
    background-color: #C6C3EF !important;
}
Ga dan naar Tools -> Internet options -> General -> Accessibility -> User Style Sheet -> vakje aanvinken en op Browse... klikken -> Jouw bestand selecteren. En GoT zal paarse kleuren gebruiken. Maar alle andere elementen zullen nog de oude kleuren hebben.

[ Voor 80% gewijzigd door OnTracK op 04-12-2004 19:26 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 23:30
Thnx voor je uitleg :)

Ik ga even in dat andere topic kijken dan of iemand een geschikte css heeft. :)

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:15
Pendaco schreef op donderdag 02 december 2004 @ 20:06:
ik had deze opmerking al gepost in het nieuwe lay-out topic (deel 2), maar zal hem hier ook nog maar een keer posten aangezien het om een soortgelijke aanpassing gaat;

[...]

edit:

plaatjes resizen in een quote gaat zo te zien ook niet helemaal lekker, miss een bugreport waard? :P
Jouw oplossing ziet er inderdaad erg prettig uit, hopen dat crisp dat ook vind en t doorvoert in de layout :P

Icons are overrated

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:10
Pendaco schreef op donderdag 02 december 2004 @ 20:06:

[...]

edit:

Hoewel ik het om en om kleuren van posts nu niet echt mis, die balk ertusen werkt imho ook goed vind ik het punt wat hier aangehaald wordt wel wat hebben, je zit nu bij topiclistings gewoon naar 1 wit vlak te kijken, met een vrij licht streepje ertussen, dat zou best iets duidelijker mogen

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
offtopic:
MicDis doet een Henk request: Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~disse080/henk4.jpg

• Bestla
^^^^^ ok! ^^^^^

[ Voor 4% gewijzigd door Bestla op 07-12-2004 18:05 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

posts om en om kleuren gaan we niet doen, wel heb ik lokaal al wat dingen aangepast om de topiclisings wat te verduidelijken...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.