Hallo,
Ik heb het hele forum al doorzocht en heb google al tot waanzin gedreven door mijn zoekacties maar ik kom er niet uit.
Ik wil een Vector met objecten sorteren met een comparator maar ik ben een beetje nieuw in dit gedeelte van Java en loop dan ook helemaal vast.
Ik had al een comparator geschreven voor een array maar ik ben van arrays afgestapt omdat deze niet dynamisch in grootte zijn. Hier is de comparator:
Hoe krijg ik deze comparator nou werkend op een vector? Nogmaals, ik heb alles al afgezocht maar echt niets bruikbaars (voor mij) gevonden.
Ik heb het hele forum al doorzocht en heb google al tot waanzin gedreven door mijn zoekacties maar ik kom er niet uit.
Ik wil een Vector met objecten sorteren met een comparator maar ik ben een beetje nieuw in dit gedeelte van Java en loop dan ook helemaal vast.
Ik had al een comparator geschreven voor een array maar ik ben van arrays afgestapt omdat deze niet dynamisch in grootte zijn. Hier is de comparator:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| class Club { ... public boolean sorteer (Club club) { boolean returnWaarde; if (this.intPunten > club.intPunten) returnWaarde = true; else if (this.intPunten == club.intPunten && this.intGespeeldeWedstrijden < club.intGespeeldeWedstrijden) returnWaarde = true; else if (this.intGespeeldeWedstrijden == club.intGespeeldeWedstrijden && this.intGescoordeDoelpunten < club.intGescoordeDoelpunten) returnWaarde = true; else if (this.intGescoordeDoelpunten == club.intGescoordeDoelpunten && this.intGewonnenWedstrijden < club.intGewonnenWedstrijden) returnWaarde = true; else returnWaarde = false; return returnWaarde; } } |
Hoe krijg ik deze comparator nou werkend op een vector? Nogmaals, ik heb alles al afgezocht maar echt niets bruikbaars (voor mij) gevonden.