Toon posts:

2 monitoren op 2 videokaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik wil 2 monitoren aansluiten op mijn computer. kheb nu een 17" op mijn GeForce DDR aangesloten. ik ben van plan er nog een 15/17" bij te kopen. makkelijk met photoshoppen of programmeren/debuggen.

welke kaart kan ik het beste gebruiken. het gaat eigenlijk alleen om 2d beeld hoofdzakelijk dus er hoeft niet nog een GEFORCE 2 ofzo in te komen. ik had gedacht aan een voodoo 3 2000 PCI :7 . Is dit wat.

en wat zijn de mogelijkheden. kan ik iedere monitor op een aparte resolutie instellen. en alles verdelen over een willekeurig scherm

alvast bedankt

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-08 06:11
Even een search doen ... Maar ok *D

Koop gewoon een goedkoop PCI kaartje van een paar tientjes die fatsoenlijk de 1024x768 resolutie aan kan in een leuke verversing 75 Hz of hoger. Werkt perfect !

-

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Niet een te goedkoop kaartje, want volgens mij kun je met een S3Trio nog best wel tegen problemen aanlopen. Matrox heeft overigens wel hele goede kaarten, die goede multimonitor support leveren. Denk maar aan de Millenium II PCI.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:00

vanDaal

-ismeereentje

Op woensdag 03 januari 2001 12:39 schreef h3llpspawn het volgende:
en wat zijn de mogelijkheden. kan ik iedere monitor op een aparte resolutie instellen. en alles verdelen over een willekeurig scherm
Ik heb zelf ook bovenstaande combinatie (V6800 + V3-2000PCI) en ik ben er errug tevreden mee. Zowel win98 en win2k gaan er goed mee om. Voor beide monitors is een aparte resolutie in te stellen (bij mij 1024x768 op een 15" en 1280x1024 op een 19") en je kunt een monitor gebruiken als 'hoofddesktop' en je extra monitor gebruiken als uitbreiding. In principe houdt die uitbreiding in dat je een extra leeg stuk desktopruimte erbij krijgt.

Zo ziet het er bij mij uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.hetrsg.nl/zooi/desktop2_sm.jpg

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Voor 430 heb je een G450 :9

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Yeah, precies, je kan voor je
tweede monitor gewoon een El Cheapo
pci-kaartje kopen die een beetje redelijke
specs heeft.

Ik heb nu een 17inch aan een
Geforce2 32mb GTS hangen en
een 15inch aan een pci 4mb S3 Virge gevalletje.

Wees alleen voorzichtig met meeste 3D Games,
mocht je die willen gaan spelen,
schakel dan effe je 2e (pci) kaartje uit,
(Start -> settings -> system -> disable in
this hardwareprofile ofzo)
want games vinden beetje moeilijk om
te kiezen uit twee videokaartjes blijkbaar.

Veel succes

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

• Mujo

Mujo

Nee hè?

Heh heh, of gewoon een
dualhead Matrox ja :)

Maar dan moet je oude kaartje weer
weg en dan zit je weer met een kaart over
en dan moet je DAAR weer een hele nieuwe
computer omheen bouwen of je buurman
er mee blij maken...

Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 03 januari 2001 14:16 schreef Mujo het volgende:
Maar dan moet je oude kaartje weer
weg en dan zit je weer met een kaart over
en dan moet je DAAR weer een hele nieuwe
computer omheen bouwen of je buurman
er mee blij maken...
Nee, verkoop het voor de nieuwe prijs aan iemand die er geen verstand van heeft :P

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
en kan ik dan ook winamp van mijn 17" naar een 15" slepen. en welk programmaŽs heb ik dan nodig

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:00

vanDaal

-ismeereentje

Op woensdag 03 januari 2001 22:44 schreef h3llpspawn het volgende:
en kan ik dan ook winamp van mijn 17" naar een 15" slepen. en welk programmaŽs heb ik dan nodig
Als je goed kijkt naar mijn screenie, dan zie je dat winamp links staat (op de kleine monitor dus). Dit is gewoon een kwestie van slepen.

Verwijderd

Wie kan me helpen. Ik wil ook 2 monitoren aansluiten op mijn pc. Ik heb een onboard ati rage xl en een s3virge pci kaartje extra in de pc gezet. Ik kan in de bios wel kiezen welk kaartje hij moet gebruiken (dus beide videokaarten en monitoren werken goed) maar tegelijk is een probleem. Moet ik misschien ook apart de monitordrivers instellen, want ze staan bij mij allebei op standaard monitor.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op donderdag 04 januari 2001 13:38 schreef Bonsoft het volgende:
Wie kan me helpen. Ik wil ook 2 monitoren aansluiten op mijn pc. Ik heb een onboard ati rage xl en een s3virge pci kaartje extra in de pc gezet. Ik kan in de bios wel kiezen welk kaartje hij moet gebruiken (dus beide videokaarten en monitoren werken goed) maar tegelijk is een probleem. Moet ik misschien ook apart de monitordrivers instellen, want ze staan bij mij allebei op standaard monitor.
Dat zou ik sowieso doen. Overigens ik neem aan dat je de drivers van de kaarten ook al opnieuw geinstalleerd had.
Mare het helpt als je wat specifieker bent in de omschrijving van je probleem...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op donderdag 04 januari 2001 13:38 schreef Bonsoft het volgende:
niet alleen in de bios maar ook in Windows moeten beide kaarten enabled staan, dan moet het werken... monitor opgeven komt ie dan zelf wel mee...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op woensdag 03 januari 2001 12:39 schreef h3llpspawn het volgende:
welke kaart kan ik het beste gebruiken. het gaat eigenlijk alleen om 2d beeld hoofdzakelijk dus er hoeft niet nog een GEFORCE 2 ofzo in te komen. ik had gedacht aan een voodoo 3 2000 PCI :7 . Is dit wat.
Wat is er mis met een 4 mb s3 virge ofzo voor de 2e monitor? hoeft toch niet 3d te zijn?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

He dit is cool
ik heb nu een V6800 en 1 monitor 17" maar ik had altijd de gedachte dat je maar 1 vga kaart in je kast kon proppen omdat anders windows zou flippen, maar ik kan er dus nog gewoon 1 bij doen, ik heb nog een 16mb pci kaart van creative liggen.
en die kan ik er dus gewoon bij doen.

Maar hoe gaat dat in z`n werking?

Verwijderd

Ok FoolZero, Ik probeer iets duidelijker te zijn
mijn onboard ati rage xl is aan mijn 17" gekoppeld en dan werkt alles. Toen de PCI s3 virge erin met de 15"mon. Opstarten en bij eigenschap beeldscherm de melding dat ie app. niet kan starten (code 10) (ik kom er niet achter wat dat mag betekenen.) Toen in de bios de video van AGP naar PCI omgezet en toen schoot mijn 15" aan. En dezelfde foutmelding bij de ati rage kaart. Ik heb de hele dag al gezocht op www.realtimesoft.com voor enige verheldering. (maar niets) de ene keer lees ik dat de s3 kaarten niet werken onder win2000 en de andere keer zegt ie mij dat ik de PCI als standaard videokaart moet zetten(in de bios) en dan softwarematig ( in WIN) de 17" AGP als hoofdscherm. Ik krijg dus niet beide kaarten tegelijk aan het werk. Ook kom ik geen drivers tegen voor win2000 behalve de standaard bij win geleverde drivers. Andere geprobeerd maar daar loopt ie lekker op vast.

Wil je me helpen. svp
r.snuverink@wanadoo.nl

Ik heb nog een leuke tip voor je website. Ik heb ook namezero met die irritante onderbalk.

Verwijderd

Topicstarter
nog een vraagje moet ik nog een speciaal progje downloaden of zit alles al in windows ingebakken. en wat raden jullie aan als 2de monitor kheb nu een 17" acer 77e een 15" of 17" de 15" kost me maar 100 piek en de 17" 350/400 ze zijn allebei goed kwa kwaliteit

Verwijderd

Op donderdag 04 januari 2001 15:17 schreef HaaZie het volgende:

[..]
Wat is er mis met een 4 mb s3 virge ofzo voor de 2e monitor? hoeft toch niet 3d te zijn?
In win ME is dit zeker geen probleem, maar in win2000 dikke ellende. Ik heb hier 2 s3-kaarten liggen (1 van Diamond) en heb ze beide geprobeerd. Win 2000 installeert wel de driver maar na rebooten werkt ie niet. Heb dan geprobeerd om de pci-kaart in de bios primair te zetten, maar dan schokt heel 't boeltje. Weet er trouwens iemand of er intussen al een oplossing is voor S3-kaarten in Win2000? Zou 't dus echt cool vinden zo 2 monitoren, maar Win ME zie ik dus echt niet zitten.

grz,
yorkie

Verwijderd

Helemaal mee eens Yorkie,

Win2000 is het voor mij helemaal het einde. Geen vage meldingen en alle draait perfect. Alleen ook bij mij geen 2e scherm dmv een s3 kaart. Je had het over diamond ( is dat de s3 Virge?) die heb ik nl geprobeerd en ook een s3 trio kaartje maar beide in win2000 bij hardware de melding 'kan app niet starten (code 10) ' heb jij die melding ook?
Je had het over schokkerig beeld??? Ik krijg helemaal geen beeld.

Ik heb ook op deze site van realtimesoft.com gekeken. Staat veel over 2 monitoren maar helaas niets voor mijn kaarten. Misschien heb je er iets aan.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:20
misschien zon ati@work kaartje. of een oude matrox... mytique of milennium 4mb ofzo...
trouwens. een 4mb s3 kaartje werkt wel goed hoor. een voodoo3 is in elk geval nergens goed voor. het hoeft niet voor 3d jah

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

GF2 mx met twinview.... beste en snelste oplossing..

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Geen S3 kaart als 2e nemen, die doet het niet onder windows 2000 (en wellicht ook niet in whistler).

Mijn 2e videokaart is een ouwe Matrox Mystique 200 (ofzoiets), 3 tientjes, 1024x768 perfect.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

Op vrijdag 05 januari 2001 12:44 schreef Bonsoft het volgende:
Helemaal mee eens Yorkie,

Win2000 is het voor mij helemaal het einde. Geen vage meldingen en alle draait perfect. Alleen ook bij mij geen 2e scherm dmv een s3 kaart. Je had het over diamond ( is dat de s3 Virge?) die heb ik nl geprobeerd en ook een s3 trio kaartje maar beide in win2000 bij hardware de melding 'kan app niet starten (code 10) ' heb jij die melding ook?
Je had het over schokkerig beeld??? Ik krijg helemaal geen beeld.

Ik heb ook op deze site van realtimesoft.com gekeken. Staat veel over 2 monitoren maar helaas niets voor mijn kaarten. Misschien heb je er iets aan.
yep, 't is de Virge VX en ik krijg ook die :r code10. nu ja, zal maar voor een ander kaartje kijken.

• Mujo

Mujo

Nee hè?

Op donderdag 04 januari 2001 23:34 schreef h3llpspawn het volgende:
nog een vraagje moet ik nog een speciaal progje downloaden of zit alles al in windows ingebakken. en wat raden jullie aan als 2de monitor kheb nu een 17" acer 77e een 15" of 17" de 15" kost me maar 100 piek en de 17" 350/400 ze zijn allebei goed kwa kwaliteit
Tsja... alles zit ingebakken in WinME
tenminste, je propt die tweede kaart
erbij... installeert drivertjes en hele mik
opnieuw ofzo en dan kan je via je
Desktopproperties gewoon lekker multi-desktopppen.

Tweede monitor kan je voor nemen wat je wilt.
Als het maar een beetje redelijke resoluties/refeshrates
neer kan zetten is alles best.

Alleen... ik heb nu dus twee monitortjes
dus in het begin was ik lekker aan het
dual-desktoppen om het zo maar te zeggen.

De eerlijkheid gebied me om te zeggen dat
me 15" nu beetje zielig zwart staat te zijn.

Kdoe niet veel meer met dat dual desktop.
Kweet niet of anderen dit ook hebben maar
omdat ik telkens 3D games speel (en die
willen nog wel eens gaan freaken met 2
videokaartjes) moet ik telkens die tweede
videokaart disablen.

Dus je moet voor jezelf effe gaan bepalen
of je wel veelvuldig van 2D (coding, webdesigning)
etc. gebruik gaat maken.

Just my 2 cents..

Pagina: 1