.voor een mate van me moest ik een lcd schermpje solderen, het solderen was allemaal makkelijk ( helemaal met de handleiding erbij ). Kheb nog extra opgepast bij electronsiche componenten, dat ik die niet te lang verhitte.
Ik moest er 2x een 1k ohm weeerstand op solderen, en 1x een 100 ohm weerstand, deze heb ik ook in goede volgorder erop gesoldeert.
Verder moest ik er nog een transistor opsolderen ( bc547 ) en een potmeter (10k). Die heb ik er allemaal goed om, en goed aan gesoldeert.
Wat is nou mijn probleem
Zodra ik m'n lcd aansluit krijg ik maar bij 1 rij de blokjes te zijn ( de onderste ). Bij de andere rij komen geen blokjes. Ik heb ook nog getest om iets weer te laten geven op de onderste rij, maar de blokjes blijven.
Ps. het gaat op m'n 2x16 karakter lcd scherm van world-led.com
Alleen ik kan niet alle pinnetjes doormeten, omdat ik niet weet waar ze naartoe lopen.
Wat heb ik geprobeert
[
Potmeter doormeten - Werkt nog
Transistor doormeten - Werkt nog
Andere software.
Ik moest er 2x een 1k ohm weeerstand op solderen, en 1x een 100 ohm weerstand, deze heb ik ook in goede volgorder erop gesoldeert.
Verder moest ik er nog een transistor opsolderen ( bc547 ) en een potmeter (10k). Die heb ik er allemaal goed om, en goed aan gesoldeert.
Wat is nou mijn probleem
Zodra ik m'n lcd aansluit krijg ik maar bij 1 rij de blokjes te zijn ( de onderste ). Bij de andere rij komen geen blokjes. Ik heb ook nog getest om iets weer te laten geven op de onderste rij, maar de blokjes blijven.
Ps. het gaat op m'n 2x16 karakter lcd scherm van world-led.com
Alleen ik kan niet alle pinnetjes doormeten, omdat ik niet weet waar ze naartoe lopen.
Wat heb ik geprobeert
Potmeter doormeten - Werkt nog
Transistor doormeten - Werkt nog
Andere software.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 17:34 ]