Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Defect LCD Scherm 2x 16 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
.voor een mate van me moest ik een lcd schermpje solderen, het solderen was allemaal makkelijk ( helemaal met de handleiding erbij ). Kheb nog extra opgepast bij electronsiche componenten, dat ik die niet te lang verhitte.

Ik moest er 2x een 1k ohm weeerstand op solderen, en 1x een 100 ohm weerstand, deze heb ik ook in goede volgorder erop gesoldeert.

Verder moest ik er nog een transistor opsolderen ( bc547 ) en een potmeter (10k). Die heb ik er allemaal goed om, en goed aan gesoldeert.

Wat is nou mijn probleem :?
Zodra ik m'n lcd aansluit krijg ik maar bij 1 rij de blokjes te zijn ( de onderste ). Bij de andere rij komen geen blokjes. Ik heb ook nog getest om iets weer te laten geven op de onderste rij, maar de blokjes blijven.

Ps. het gaat op m'n 2x16 karakter lcd scherm van world-led.com

Alleen ik kan niet alle pinnetjes doormeten, omdat ik niet weet waar ze naartoe lopen.

Wat heb ik geprobeert :? [

Potmeter doormeten - Werkt nog
Transistor doormeten - Werkt nog
Andere software.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 17:34 ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:26
installeer eens dlportIO en crystal control, heb hyet zlefde lcd en kitje werkt perfect

Verwijderd

Topicstarter
kippy schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:36:
installeer eens dlportIO en crystal control, heb hyet zlefde lcd en kitje werkt perfect
Mwah, dlportIO heb ik al geinstallerd ( vergeten te vertellen ) maar daarom moet bij het booten de eerste rij toch nog wel werken ?

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:26
als je geen lcd software hebt geinstalleerd krijg je precies te zien wat jij aangeeft

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 14:55
Idd en je hebt je lcd op de kop want normaal licht de bovenste rij op :+

Verwijderd

Topicstarter
kippy schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:41:
als je geen lcd software hebt geinstalleerd krijg je precies te zien wat jij aangeeft
Dus alleen maar 1 rij dat je ziet ? Nee toch ?

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 14:55
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:46:
[...]

Dus alleen maar 1 rij dat je ziet ? Nee toch ?
Jawel hoor, heb ik ook

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat is mooi om te horen, euhm. moet je nog wat instellen aan dat port progje ?

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Klopt helemaal, als het je helemaal niet lukt, graag even mailen. Er is laatst helaas een foutje opgetreden bij leverancier waardoor mensen een kabel hebben gehad die precies omgekeerd zit gesoldeerd. Ik zeg niet dat dit bij jou óók zo is maar het is mogelijk.

Verder is je LCD niet stuk, dit is normaal. Het "Initialisatie" scherm.
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:47:
[...]

Ok, dat is mooi om te horen, euhm. moet je nog wat instellen aan dat port progje ?
Nee, gewoon installeren en klaar

[ Voor 28% gewijzigd door LED-Maniak op 01-12-2004 17:49 . Reden: reactie van hierboven bijgezet ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

Topicstarter
LED-Maniak schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:48:
Klopt helemaal, als het je helemaal niet lukt, graag even mailen. Er is laatst helaas een foutje opgetreden bij leverancier waardoor mensen een kabel hebben gehad die precies omgekeerd zit gesoldeerd. Ik zeg niet dat dit bij jou óók zo is maar het is mogelijk.

Verder is je LCD niet stuk, dit is normaal. Het "Initialisatie" scherm.

[...]

Nee, gewoon installeren en klaar
Ok, ik zal nog ff beetje gaan kloten met de software ( kheb er nu iets van 6 versies op etc. ). Maar de kabel hadden ze vergeten erbij te doen, en die heb ik na de tijd nog appart erbij gekregen.

Weet je misschien welke pin met welke pin aan de connector moet ? ( dus dat ik kan kijken of ik de goede kabel heb ? )

Zit de andere kabel, gewoon precies omgekeerd erop ? Dus dat ik dan met dat uitsparrinkje naar de bovenkant doe ipv naar de onderkant, of is het nog anders ? Want anders kan ik het wel ff modden oid ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 18:14 ]

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

Op een 2 regelig LCD zie je altijd maar 1 regel blokjes.
Op een 4 regelig LCD zie je er 2 (als het LCD dus niet geïnitialiseerd is.

;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat is mooi om te horen, maar volgens mij zit er een verkeerde kabel bij, want ik heb hem al op 2 pc's geprobeert, en met heel veel verschillende software. En alle printer poorten al gehad.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:15

AcouSE

Swedish Chef

Dit probleem is al vaker voorbij gekomen. Als je even had gezocht had je precies gevonden hoe je te werk moet gaan.

[search=lcd rij blokjes]

* Kabel controleren
* DLPortIO installeren
* LCD SW configureren
* LPT Poort goed instellen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.