[Wannadoo] Postcode check, later opgebeld ? mag dat ?

Pagina: 1
Acties:

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:53
Beste mede Got'ers,

Ik kreeg vandaag een telefoontje van Wannadoo, ze wisten mij persoonlijk aan te spreken (althans de achternaam) en hadden mij getraceert via mijn postcode die ik had opgegeven tijdens een postcode check die ik week geleden op hun site had gedaan.

Nu vind ik het helemaal niet erg om de goede man van Wannadoo even uit te leggen dat ik niet meer geintresseert meer was in internet (of die live box) van hun en dat ik al andere provider had.

Het enige wat ik had opgegeven was mijn postcode, voor de rest niet mijn naam of telefoon nummer en ik heb ook toen d'r tijd niks gelezen dat ze mij zouden bellen.

Maar nu het gekke, hoe hebben deze mensen mij zo kunnen benaderen ? hebben ze alle telefoonboeken van nederland geindexeerd en bellen ze zo random mensen op of ze nog interresse hebben ? Mag dit eigenlijk wel ? :?

Verwijderd

http://www.postcode.nl/

denk dat dit wel mag, aangezien je toestemming geeft om je naam en adres in de telefoon gids te zetten toestemming? iig je kunt ook een geheim nummer opgeven :+

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 17:28 ]

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 11:13

P-ter

...

Ik denk niet dat ze dat zomaar kunnen doen, jij hebt immers geen toestemming gegeven om jouw gegevens te laten opslaan.

Ten tweede, stel dat ik een andere postcode invoer met huisnummer (van bijvoorbeeld een nieuw te kopen/huren huis), dan zouden de huidige bewoners daar last van kunnen hebben.

En het is natuurlijk ook vervelend om telefoon te krijgen nadat iemand anders jouw gegevens ingevoerd heeft.

Je kunt je trouwens voor telemarkting afmelden bij www.infofilter.nl, deze zorgt er voor dat je een jaar niet meer in zulke bestanden terecht komt.

Verwijderd

Niet piepen, want je bent er zelf mee akkoord gegaan:
Controleer uw postcode op Wanadoo.nl en doe automatisch mee aan de Wanadoo breedbandmonitor. U hoeft verder niets te doen: Wanadoo registreert de door u ingevoerde combinatie van postcode en huisnummer en wisselt deze informatie op wijkniveau uit met leveranciers van breedbandnetwerken. Uw informatie wordt daarbij vertrouwelijk behandeld en niet één-op-één aan derden ter beschikking gesteld.

Wanadoo is voortdurend in overleg met netwerkleveranciers om haar breedbanddiensten uit te breiden met nieuwe gebieden en nieuwe mogelijkheden. Daar waar Wanadoo-breedbanddiensten beschikbaar zijn of komen, informeert Wanadoo belangstellenden schriftelijk of telefonisch, op basis van eerder geregistreerde postcode- en huisnummerinformatie.

Wanadoo is de grootste onafhankelijke internetaanbieder van Nederland, met het breedste assortiment. Met Wanadoo kunt u internetten via ADSL, de kabel, ISDN of een standaard telefoonaansluiting.
(link staat onder de postcode check)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 17:33 ]

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:53
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:32:
Niet piepen, want je bent er zelf mee akkoord gegaan:

[...]

(link staat onder de postcode check)
Bedankt voor de reply's :) Die voorwaarden had ik nog niet gelezen.. ik zal infofilter eens bekijken.