[score] -1 Overbodig bij Microsoft MSN Spaces lancering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Mijn reactie op dat topic, te weten:

http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1185313

wordt beoordeeld met -1 overbodig. Zo'n overbodige reactie is het naar mijn idee toch niet. Het ging mij meer om het feit hoe Microsoft als een olievlek zijn bedrijf is aan het uitbreiden. Niet negatief bedoelt overigens. Verder zag ik ook nog een flamebait in de beoordelingen. Mijns inziens is dit niet terrecht.

Heb mijn post btw ook nog een beetje uitgebreid om wat duidelijker te zijn, wellicht kwam ik niet goed over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Eens proberen hoe negatief ik je post kan zien >:)

(1) Je begint met de bedreiging door Google. Iedereen die die paar offtopic fipo's in de draad niet ziet staan - en sommigen, waaronder ikzelf, die die wel zien - snapt niet waarom je daarover begint. MS gaat een weblogdienst beginnen, Google is een zoekmachine. Dat Google zich op die markt heeft begeven had d'r wel even ingemogen ;)

(2) Vervolgens bagatelliseer je het belang van internet voor MS in één adem met de mededeling dat MS de diensten van Google aan het kopieren is. Waarom ze uitbreiden is iedereen duidelijk (al zal iedereen andere argumentaties geven, van gezond kapitalisme tot borg-style assimilatie van je hersenen). Het nut van integratie van internet in de produkten (inclusief Office) staat buiten kijf, en aan genoemde servers (Exchange) heb je zonder internetwerk sowieso niks. Je punt in dit stuk begrijp ik na twee keer lezen nog niet goed, dus laten we even zeggen dat dat een minpuntje is.

(3) Tot slot voorspel je dat MS in andere landen dan Japan, andere talen gaat aanbieden, en dat er mensen zijn die moeite hebben met vreemde talen. Dat is wel een beetje een open deur :P

Op basis van (1) en (3) zou het een minimaal een +1-post zijn, (2) vind ik een vreemd verhaal dat een 0 wel degelijk in de hand zou kunnen werken.

Gaan we naar de moderaties kijken, dan vallen twee dingen op: die volkomen (volkomen!) onterechte flamebait (*klik* gecorrigeerd - die hoef je verder niet serieus te nemen) en het feit dat je naast twee "overbodigs" ook een "inzichtvol" hebt gescoord. Totaal nog maar drie moderaties, dus. Het is niet alsof heel tweakend Nederland unaniem je post afbrandt; ik zou willen voorstellen dat je even rustig de avond afwacht; als dat tweakende Nederland na de maaltijd nog even een dosis tweakotine komt halen verwacht ik dat 'ie nog wel wat hoger uit gaat komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Rataplan op 01-12-2004 17:42 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Wow, zo'n uitgebreide reactie op mijn post. Ja, wellicht had ik de diverse onderwerpen toch wat meer uit elkaar moeten halen. Gooide nu wel heel erg veel zaken op één hoop. Maar ik wilde ook zoveel melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:49

botoo

💀 too old to die young

* botoo heeft er een (regular) puntje bij gedaan, 't is imho geen hoogvlieger maar er word iig wel moeite gedaan, en dat zet de reactie wmb in een positief daglicht.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀