Opnemen via line-in MP3-speler

Pagina: 1
Acties:

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-07 12:59

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
Sorry voor de dubbelpost, in de draad van de MP3-speler in kwestie (Gadget Talk) krijg ik geen respons, maar aangezien het waarschijnlijk een algemeen verhaaltje is stel ik mijn vraag hier nog een keer...

Ik heb het volgende 'probleem': ik heb een kit van een heterodyne bat detector (vleermuisdetector; zet ultrasone geluiden om in hoorbare) in elkaar gesoldeerd; doet t prima. Nu wil ik met m'n EMP-400 (MP3-speler) opnames kunnen maken van de bat detector; dus ik zet er een line out op (op de bat detector dus). Mijn vader is electrotechneut en zegt dat je dan het ONversterkte signaal naar je connector moet voeren. Heb ik gedaan. Maar als ik de twee apparaatjes verbind en dan op ga nemen van de detector, dan krijg ik gewoon een heleboel stilte op m'n opname.

Moet ik dan toch opnemen van een VERSTERKTE uitgang (bijvoorbeeld de koptelefoonuitgang van m'n bat detector? Ik durf het niet te proberen aangezien ik m'n MP3 speler kan opblazen als dat niet de bedoeling is... Maar wellicht weet iemand dit?

Samengevat: als ik over een line-in wil opnemen, moet ik dan versterkt of onversterkt signaal d'r in stoppen?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het heet line in... Dus dat gaat uit van een line signaal, wat over het algemeen onversterkt is... Zou je niet kunnen meten hoe hoog het voltage van de versterkte uitgang van je vleermuizendetector is? Zolang dat niet te hoog ( onder de 5v ) blijft, kun je dat proberen...
Trouwens, als het versterkt is, kun je het volume vast ook aanpassen... Als je langzaam het volume opvoert, blaas je echt zo snel niks op...