Mijn nieuwe pc liep in het begin elke keer vast, totdat iemand mij aanraadde om de busspeed naar 90 te zetten ipv 100. Nu loopt mijn Athlon 600 op 550 en loopt hij nog maar soms vast. Ik heb een asus k7m moederboard. Ik denk zelf dat ik misschien een overgeklockte 500 heb gekocht. Weet iemand hoe je dat kan zien of wat het anders kan zijn?
Verwijderd
Even de behuizing eraf halen en op de processor kijken. Op de rand staat een code gedrukt in het wit, als het een Athlon 600 is staat er iets van '600' in die code. Anders dus '550'.
Wat ik overigens heb gehoord is dat die Asus K7M niet erg stabiel is.
Wat ik overigens heb gehoord is dat die Asus K7M niet erg stabiel is.
Komt vaak voor bij een ASUS K7M. Heb er ook over gelezen op een of andere site. Ik vrees dat je er niets aan kan doen, behalve je K7M vervangen.
Ik heb al gekeken en het is dus gewoon een athlon 600.
Is het de moeite waard om te kijken of mijn leverancier een nieuwe processor meegeeft, als ik ze vertel dat hij alleen goed werkt op een busspeed van 90 ipv 100?
Is het de moeite waard om te kijken of mijn leverancier een nieuwe processor meegeeft, als ik ze vertel dat hij alleen goed werkt op een busspeed van 90 ipv 100?
Verwijderd
als je een compleet nieuw systeem hebt gekocht, dus in mekaar zetten door de winkel gedaan, mag je verwachten dat er een degelijk product word afgeleverd, als dit niet zo is, gewoon terug gaan en je probleem vertellen, dan moeten zij er wat aan doen, want je hebt een Athlon 600 gekocht en geen 550. Als ze niet meewerken, beetje boos worden enzo, en dan beetje dreigen met ombudsman en kasse belbus enzo.
Waarschijnlijk ligt het aan je k7m, en niet aan je Athlon 600 dat eigenlijk een overgeclockte proc is. Maar ik denk dat als je teruggaat met je mobo, en zegt dat hij het niet goed doet op 100MHz en wel op 90MHz, dan moeten ze er wel wat aan doen lijkt mij. Wel eerst nieuwe bios proberen inderdaad, je weet maar nooit.
Jag
Jag
Verwijderd
Nou je Bios vervangen... dat moet je aan iemand overlaten die er verstand van heeft 
Een goeie vriend ofzo. En het liefst maandag middag of avond.
Een goeie vriend ofzo. En het liefst maandag middag of avond.
wat voor geheugen heb je erin ? en heb je je geheugentimings in de bios al eens trager gezet ? bv van cas 2 naar 3?
Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro
Het a-damn, heb je wel een goede airflow/koeling in je systeem zitten? Bijvoorbeeld de fan van de voeding, blaast ie wel op je processor e.d.?
Ik weet niet of de winkel nog wel zo behulpzaam is als ze merken dat je de behuizing van de proc hebt gesloopt.
Een cliche is ooit origineel begonnen
Pagina: 1