Moederbord kapot?

Pagina: 1
Acties:

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-08 14:00
ok hier gaan we weer. ik heb (had) dus een a7v8x-x moederbord met 256 ddram en een amd 2400+. het werkte allemaal goed in mijn oude kast. toen kocht ik iets nieuws en ging dit zooitje naar mijn broertje (in de sweex kast) ... hier begon de ellende.

we sloten alles aan en er kwam maar geen beeld. eerst ging de computer niet eens aan maar na wat kloten wel maar er komt gewoon geen beeld en je hoort ook niks denken. de coolers draaien wel (van de cpu em videokaart). ook kwam er stank eerst uit de voeding. dus we dachten misschien de voeding kapot. dus andere proberen maar hij starte alsnog niet op....toen dachten we, videokaart kapot. dus andere proberen maar er gebeurde weer niks...

betekent dit dus gewoon dat het moederbord kapot is :/

Facts don't care about your feelings

Verwijderd

Je hebt dus exact dezelfde onderdelen, maar dat in een andere kast?

Rokende elektronica is nooit goed, kan het zijn dat je kortsluiting hebt gemaakt of gewoon iets hebt beschadigd tijdens het overzetten? (op zich MOET dat wel aangezien het eerst allemaal werkte ...).

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Probeer eens een setje speakers op de groene aansluiting op het moederboard aan te sluiten.
De a7x heeft voice ondersteuning, deze zou je de error moeten "vertellen".

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• YoshiBignose
er kwam geen rook uit, gewoon heel even stank en toen stopte het weer. dat met dat geluid zal ik even proberen... :|

edit: er komt geen eens geluid uit :|

edit2: de pc speaker maakt zelfs geen piepje alles heel soms een heel zacht tikje, ik weet niet of dat wat is ;(

[ Voor 44% gewijzigd door YoshiBignose op 01-12-2004 17:23 ]

Verwijderd

Mss een heele domme vraag maar aangezien hij helemaal niets doet al gekeken of de aan/uit knop goed zit aangesloten op het mobo?

Probeer ook op te starten met alleen video/proccessor/geheugen

• YoshiBignose
je begrijpt het denk ik verkeerd, de pc gaat wel aan maar daarna doet ie niks, geen beeld enz. ja al geprobeerd met alleen videokaart en geheugen helpt niks...

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-08 22:06
je hebt er toch wel afstandhoudertjes ingedaan he?

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

de fans draaien toch? :|
maar goed... als er iets stinkt en de 'nieuwe' voeding doet ook zn werk, dan vrees ik het ergste voor het moederbord... zoek eens heeeel goed naar zwarte plekjes of iets dergelijks op je mobo.

ik hoop met je mee dat het aan iets anders ligt

Verwijderd

Enige wat ik nog kan bedenken is een harde BIOS reset. Werkt het dan nog niet dan vrees ik het ergste voor je mobo. Andere mobo ff proberen dan weet je het zeker.

• Yofresh
Mobo`s besluiten niet van: en nou ga ik es lekker sterven, ha! daar heb ik mijn baasje mooi te pakken!

dus er moet iets anders zijn. voedingen vind ik altijd raar ruiken *mijnes ook* ik heb vaak genoeg gehad dat ik geen beeld kreeg maar fans draaien, bij mij is het wondermiddel de biosreset. Ook zou ik t fijnvinden als je nog ff nakijkt of je die afstandhoudertjes er wel in hebt gedaan *kan vanalles zijn, dus sluit zo veel mogelijk uit* ook kan je natuurlijk nog proberen om alle troep uit je pc te halen en te testen.

Uitgesloten:
-Voeding
-Videokaart
-Geheugen

Verwijderd

ik heb ook zoiets gehad, toen was het iets met ide als ik die eruit haalde deed ie het gewoon. En toen ging alles aan alleen toen had ik geen ide apperaten aangesloten.

Doet ie het zonder Ide aansluitingen ?

• YoshiBignose
ja nou dat is dus ik was die afstandhoudertjes ofzo eerst vergeten :X (heel dom van me ik weet het) en toen ging de pc dus niet aan dus dat zou het snif kunnen zijn geweest maar ik heb ze nu dus wel erop en hij ging weer aan maja ook niet veel meer. ide kabels kan het niet zijn ik heb zonder HD ook een keer opgestart (maar ze zaten wel in het moederbord dan, of maakt dat niet uit) en de bios heb ik ook al gereset met die jumper...

ik denk dat het toch door die afstandhoudertjes ofzo is gekomen :'(

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:09

rapture

Zelfs daar netwerken?

ja nou dat is dus ik was die afstandhoudertjes ofzo eerst vergeten :X (heel dom van me ik weet het) en toen ging de pc dus niet aan dus dat zou het snif kunnen zijn geweest maar ik heb ze nu dus wel erop en hij ging weer aan maja ook niet veel meer. ide kabels kan het niet zijn ik heb zonder HD ook een keer opgestart (maar ze zaten wel in het moederbord dan, of maakt dat niet uit) en de bios heb ik ook al gereset met die jumper...
dit en de stinkende voeding?

Dus je hebt het moederbord gewoon tegen het ijzer van je kast geschroefd => mega-kortsluiting.

Moederbord : zeker dood
Voeding : kan het nog overleven.

• Yofresh
ik denk niet dat onze Yoshi op een doemscenario zit te w8en.

• YoshiBignose
neeee :'(

en de processor? en de mbram? zijn die nog levend? ;(

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

YoshiBignose schreef op woensdag 01 december 2004 @ 19:07:
neeee :'(

en de processor? en de mbram? zijn die nog levend? ;(
ram en cpu wordt meestal beschermt door het moederbord.

* rapture heeft eens teveel aan de voeding gemod, zodat het mobo en de voeding in rook is opgegaan. Maar de rest van de hardware heeft het overleefd.

[ Voor 9% gewijzigd door rapture op 01-12-2004 19:38 ]

• YoshiBignose
ok dan valt de schade nog mee, maar toch kut, is er nog een manier om te weten te komen of het moederbord ECHT kapot is? het lichtje brand namelijk nog wel, de cpu cooler en videokaart draaien ook nog, of wil dat niks zeggen? :/

naja het zij zo ;(

[ Voor 5% gewijzigd door YoshiBignose op 01-12-2004 19:55 ]

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

YoshiBignose schreef op woensdag 01 december 2004 @ 19:53:
ok dan valt de schade nog mee, maar toch kut, is er nog een manier om te weten te komen of het moederbord ECHT kapot is? het lichtje brand namelijk nog wel, de cpu cooler en videokaart draaien ook nog, of wil dat niks zeggen? :/

naja het zij zo ;(
Het moederbord geeft geen BIOS-beepjes meer, dat voorspelt niet veel goeds. Kan je de pc uitzetten door lang de power-knop ingedrukt te houden (normaal gezien lukt dit zelfs met kapotte mobo's)?

• YoshiBignose
ja, hoe denk je dat ik hem steeds uit doen :) maar hij geeft idd geen piepje alleen zachte tikjes soms...

Verwijderd

YoshiBignose schreef op woensdag 01 december 2004 @ 20:45:
ja, hoe denk je dat ik hem steeds uit doen :) maar hij geeft idd geen piepje alleen zachte tikjes soms...
Ik heb dit dus precies het zelfde. heb het nu met 2 verschillende moederborden geprobeert. 2x 400 wat voedingen 2x 512mb ddr geheugen en 2 verschillende snelheden processors geprobeert. Ik heb alleen geen amd maar Intel. Alles nieuw gekocht. Lampje brandt op het moederbord en alle fan's draaien ook. Alleen cpu en geheugen er in gedaan maar nog steeds geen piep. Bios reset ook al een paar keer geprobeert maar nog steeds niet. ;(

• YoshiBignose
hmmm is je moederbord nieuw of ook kapot ofzo? misschien is het wel iets anders dan :o

Verwijderd

YoshiBignose schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:09:
hmmm is je moederbord nieuw of ook kapot ofzo? misschien is het wel iets anders dan :o
nee moederbord kwam nieuw uit doos. heb dus 2 nieuwe moederborden en 2 verschillende voedings van 400watt geprobeert. 2x 512 ddr333. Eigenlijk 2 nieuwe pc's maar allebij geen piep terwijl het lampje wel brandt

• YoshiBignose
hmmm vreemd, maar het geeft mij hoop ;)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-08 21:29

Nemesizz

Untouchable

Stank? Asus X-serie? Hmmm....komt hier op het werk wel eens voor.

Bekijk eens heeeeel goed de chipjes rechts-bovenin op het moederbord...die willen nog wel eens knappen bij de X-serie.

De ledjes, en fans doen het dan wel...maar de rest niet. Processor en geheugen overleefden het hier wel steeds....maar moederbord moest wel vervangen worden.

• YoshiBignose
ik heb alles gecontrolleerd (vooral die chips rechtsboven zoals je zei, attantic ofzo staat erop) maar nergens zie ik ook maar iets dat schade lijkt. hij ziet er nog picobello uit , maar dat is ie niet :/

Verwijderd

mn broertje heeft er ook zow1 alleen die knuppel heeft tijdens het flashen van zn bios zn stroom eruitgelopen -> bioschip naar de knoppen.
nog stommer: meteen een nieuwe gekocht en er ligt dus een bijna geheel werkende a7v8x-x op zn kamer.
denk dat hij er voor 30 euro wel vanaf wil.
misschien is het wat voor je.

• YoshiBignose
lol bedankt voor het aanbod, ik denk er nog over na :>

• Khaine
  • Laatst online: 11:54

Khaine

Python liefhebber

YoshiBignose schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:20:
ik heb alles gecontrolleerd (vooral die chips rechtsboven zoals je zei, attantic ofzo staat erop) maar nergens zie ik ook maar iets dat schade lijkt. hij ziet er nog picobello uit , maar dat is ie niet :/
RMA-en is misschien toch maar de beste oplossing. Was het een nieuw moederbord (enigsinds dan) ? Asus geeft vaak goede support (= mijn ervaring) namelijk.
Heb je ook je eelco's bekeken op bollingen ? Die kwamen namelijk op een ander type bord van Asus (A7V8X-X dacht ik ) nogal bol te staan en gaven ook foutmeldingen. Of dat bij jouw moederbord ook zo is kan ik natuurlijk niet zeggen , maar de mogelijkheid ligt er.

Suc6 ermee iig

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• YoshiBignose
mwah moederbord is niet echt heel nieuwe meer dacht ik, langer dan een jaar iig. er is qua uiterlijk niks beschadigend te zien dus ja ik kan het proberen :9

btw wat is RMA precies :o

• Khaine
  • Laatst online: 11:54

Khaine

Python liefhebber

YoshiBignose schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 20:50:
mwah moederbord is niet echt heel nieuwe meer dacht ik, langer dan een jaar iig. er is qua uiterlijk niks beschadigend te zien dus ja ik kan het proberen :9

btw wat is RMA precies :o
Het is in het nederlands iig terugsturen naar de fabrikant. Engels is het dacht ik "Return Manufacturing Adres".... correct me if I'm wrong.
Maar als je garantieperiode al voorbij is gaat dat over helaas. Kun je een ander moederbord proberen ? (toevallig lenen van een tweaker in de buurt ... die zijn er vast wel ! ).

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Verwijderd

Return Material Authorisation
;)
Pagina: 1