Het is inderdaad de 40 gig versie.
Na eerst een firmware update en een software update gedaan te hebben is het nog niet gelukt om mp3 op de speler te zetten. Dit zie ik toch wel als klein nadeel.
Om er wel muziek op te zetten wordt er via het sony programma Vaio music transfer de mp3 bestanden om gezet naar het "ATRAC3" format dat in verschillende "kwaliteiten" is in te stellen. Heb even wat geprobeerd met het standaard format (132kbps) en dat klinkt goed. Omdat er geconverteerd moet worden vind ik het toch lang duren als je meerdere mp3s op de speler kopieert. van de echte snelheid kan ik moeilijk een indicatie geven omdat ik mp3s aan het overzetten ben van verschillende bit rates ook heb ik meer dan 2 gig tegelijk geselecteerd

(het is niet voor niets een 40 gig)
Op de speler zit een soort touchpad waarmee de speler kan bedienen, deze bediening is toch wel wennen, maar zit na een paar minuten spelen logisch in elkaar. Het schermpje is helder.
Helaas zit de usb aansluiting aan de craddle waar je de speler ook mee moet opladen. Op de afstandsbediening zit ook een schermpje en deze is makkelijk in het gebruik.
Het is mogeljk om foto's van de digitale (sony) camera te kopiëren naar de speler. Dit gaat, volgens mij, op usb 1.1 snelheid dit is een beetje traag. Ook is het jammer dat dit via de craddle moet. De bestanden worden automatisch in een map geplaatst met de datum van het moment van kopiëren.
Ook zit er nog een apart programma bij waarmee ook mp3s naar de speler gekopieerd kunnen worden en albums en zo aangemaakt kunnen worden. Dit werkt vrij overzichtelijk maar heb ik nog niet echt kunnen testen.
De speler ziet er goed uit, het enige nadeeltje is dat deze toch vrij zwaar is/voelt (200 gram volgens specs) en dat op de plaats waar de batterij zit, aan de achterkant/zijkant, er een ronding zit. Daardoor is de achterkant niet vlak.
http://vaio.sony-europe.c...rs&productsku=VGFAP1L.CEL
Zal ook nog even kijken of ik wat foto's kan maken en online kan zetten