When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself
De file sendmail.mc is heel iets anders als sendmail.cf
.cf is inderdaad de configuratie file
.mc is een macro file, deze wordt gebruikt als input voor het genereren van de .cf file.
Jou copieer actie heeft dus inderdaad niet het gewenste effect.
Als je de tar.gz file uitpakt, dan moet je daar zoeken naar files die eindigen op .cf
Hij staat er wel bij, maar hij heet anders, namelijk iets als
./sendmail-8.11.1/cf.1/cf.1/generic-linux.cf
.mc is een macro file, deze wordt gebruikt als input voor het genereren van de .cf file.
Als je de tar.gz file uitpakt, dan moet je daar zoeken naar files die eindigen op .cf
Thnx! Ik zal er morgen even naar kijken. Dat de sendmail.mc en de sendmail.cf verschillende files zijn weet ik. Opzich draait het geheel ook al wel maar om het beheer makkelijk te houden is het wel prettig om via webmin de boel te kunnen regelen.Broer schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:36:
De file sendmail.mc is heel iets anders als sendmail.cf
edit:
Het is inderdaad gelukt, ik heb nu een werkende sendmail config met beheer vanuit webmin. Nogmaals bedankt!
Het is inderdaad gelukt, ik heb nu een werkende sendmail config met beheer vanuit webmin. Nogmaals bedankt!
[ Voor 8% gewijzigd door BFS op 02-12-2004 09:48 ]
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself