VOB(dvd) naar mpeg, juiste audio.

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Ik wil de hoofdfilm van een dvd en een avi file aan elkaar plakken, en dat als dvd weer wegschijven zonder menu (mijn standalone player loopt vast op menu's op gebrande dvd's) .

Avi(divx) naar mpeg2-pal is geen probleem met tmpgenc.

Echter de bestaande dvd heeft meer audio tracks in meer talen. Dus als ik de mpeg aan de geimporteerde video probeer te koppelen dan lukt dat niet:

-Nero vision express gaat hangen.
-Tmpgenc author wil de mpeg niet aan de geimporteerde "hoofdfilm" koppelen omdat de audio niet gelijk is (ik weet niet of het aan de encoding lit of dat er meer audio tracks zijn. hij zegt alleen dat hij een probleem met de audio heeft.)
-Mydvd suite importeerd de verkeerde audio track als de dvd na 3 kwartier ratelen geimporteerd is. Bovendien lukt het niet daar een dvd zonder menu te maken.

Met isobuster en dvd decryptor lukt het niet om de iso file en/of dvd (iso file gemount met deamon tools ) om te zetten naar mpeg-2. Of je kunt geen audio track selecteren, of het menu dat dit moet doen blijft grijs.

Wat ik eigenlijk nodig, maar dus niet kan vinden is een tool om de hoofd film van een dvd om te zetten naar mpeg2, en ook meteen de goede audio track daarvan te selecteren. op doom9 wordt met name isobuster & dvd decryptor genoemd, maar die kunnen niet goed overweg met de audio.

(een tools om het formaat van mpeg2 file te bekijken zou daarbij ook helpen gspot doet het niet met mpeg)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
-dvd vob demuxen naar mpv en mp2/ac3 (of weet ik wat voor audio er onder zit)

-avi omzetten naar mpv en mp2 (wel de zelfde specificatie aanhouden als de dvd(resolutie enzo)).

-mpv aan mekaar plakken
-ac3/mp2 aan mekaar plakken

- dan de complete mpv enmp3/ac3 weer muxen

verdelen in bestanden van 1gb en dan ff met iffo edit nieuwe ifo's aanmaken
en je hebt een dvd.

op een amd xp64 3000 duurt dit in goede kwaliteit zo'n 2 / 2,5 uur

www.doom9.org voor meer info

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:17
Je kunt uit de .vob's van de dvd de video en de gewenste audio de-multiplexen; je krijgt afzonderlijke bestanden voor de video en de gewenste audio data. Dit kan b.v. met TMPGEnc versie 2.5 onder: File>MPEG-Tools. Hierna kun je deze bestanden en de mpeg van de .avi mogelijk koppelen met DVD-Author. Misschien moet je de audio van de mpeg uit de .avi nog aanpassen.

Avicodec is de naam van een programma alla GSpot: het proberen waard.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
ParkOverall schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:46:
Je kunt uit de .vob's van de dvd de video en de gewenste audio de-multiplexen; je krijgt afzonderlijke bestanden voor de video en de gewenste audio data. Dit kan b.v. met TMPGEnc versie 2.5 onder: File>MPEG-Tools.
Dit heb ik nu gedaan ( ik wist niet dat je vob bestanden ook kon demultiplexen. )
Dit werkt voor VTS_01_1.VOB en er wordt dan een werkende ac3 file gemaakt.

Echter voor VTS_01_2 & 3.vob herkent tmpgenc demultiplex het niet als een ac3 stream, maar gewoon als een stream. Als ik hierop de ac3 extensie forceer werkt het niet. laat staan dat ik die straks (na opgezet te hebben naar mp1-level 2 ) terug gemultiplext krijg.
Avicodec is de naam van een programma alla GSpot: het proberen waard.
en die kan niet overweg met meerdere audio streams. jammer, wel goede tip

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:17
Vanzelfsprekend bevat niet elke elke .vob ac3 audio: het is natuurlijk zinloos om een ander type audio bestand naar .ac3 te hernoemen.

Avicodec moet je niet loslaten op een .vob, op een apart video of audio bestand heb je mogelijk meer succes.

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:53
Als je dvd ript met dvd decrypeter kun je de video en audio bestanden ook meteen scheiden,
In de IFO Mode settings moet je aangeven dat je één groot bestand wilt, dan ga je naar IFO Mode tab Stream Processing een vinkje bij enable stream processing en de onderste selectie naar Demux, rip en je krijgt 1 groot video bestand en alle audio bestanden.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
ParkOverall schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:35:
Vanzelfsprekend bevat niet elke elke .vob ac3 audio: het is natuurlijk zinloos om een ander type audio bestand naar .ac3 te hernoemen.
Maar in dit gval waren die 3 vob dezelfde main movie, die dus alle3 dezelfde audio stream hadden. Ik heb nu de main movie afgeplitdt met tmpg dvd author, zodat dat punt niet meer het probleem is (kost wel weer eens zoveel diskruimte... maar alla).

/edit: ik ga eens verder met dvd decryptor.... disk zit na al het proberen echter te vol.Bij deze dvd herkent dvd decryptor de main moview wel goed, bij mijn vorig niet. tot zover bedankt.

[ Voor 18% gewijzigd door leuk_he op 01-12-2004 22:55 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Als je eerst dvd decryptor laat demuxen(streams enables) , en vervolgens de vob die daat utikomt nog eens demux (raar maar waar ) dan heb im mv2 file + een ac3 file en daarmee is het uiteindelijk gelukt i.c.m. besweet om de ac3 naar mp2 om te zetten.

dat weer muxen en in tmpg dvd auhor aan elkaar plakken en dat is hij nu aan het branden.

kortom het werkt en ik heb veel geleerd.

Pagina: 1