[2003] TS map pushen ipv applicatie.

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 16:24

TiMMieJ

PSN: Orixez

Topicstarter
Ik moet voor mijn werk hier een TS op gaan zetten om vanaf afstand te gaan werken.
Nu heb ik een beetje rondgezocht en gekeken hoe alles netjes in elkaar te zetten is met policies e.d. Nu kwam ik een hele mooie policy tegen met instelling om bijna de hele desktop dicht te zetten en een applicatie te pushen. Zodra de applicatie afgesloten word zou de server dan zichzelf afmelden. Nu wil ik dus ipv een applicatie een map met snelkoppelingen naar de gewenste applicaties maken omdat er meerdere zijn.
Je maakt dan dus gebruik van 1 user profile en maakt voor elke user apart een documenten map aan. Zo kan elke user alle programma's gebruiken die nodig zijn maar nergens anders bij waar wij hem niet willen hebben. Ik heb de search en google gebruikt maar kon niet zo heel veel vinden.
Is dit mogelijk of zou ik iets losser moeten zijn in het gebruik van de terminal ?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 09:14

mutsje

Certified Prutser

waarom publiceer je niet gewoon een high restricted desktop met aangepast startmenu? Ben je in een keer van alle fratsen af namelijk.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:51
Om mutsje nog even aan te vullen, RAC is hier een mooie tool voor en het is nog gratis ook :). Voor de download: http://meuk.powercycle.nl/Tools/RAC1.zip.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
leon1e schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:23:
Om mutsje nog even aan te vullen, RAC is hier een mooie tool voor en het is nog gratis ook :). Voor de download: http://meuk.powercycle.nl/Tools/RAC1.zip.
http://www21.brinkster.com/mctran2000/RAC15/

deze nieuwere versie kan ook met .exe met command line switches omgaan. (wij hadden als bedrijf deze bug gemeld en binnen 5 mins was er een nieuwe versie :) )

A wise man's life is based around fuck you

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan het ook zelf in elkaar knutselen:

- Copieer explorer.exe naar (bv.) explorer2.exe
- Gebruik die explorer2.exe om je map te publiceren (zoek even op explorer.exe command line switches om te zien hoe je dat precies moet doen)

En het werkt :P

• TiMMieJ

TiMMieJ

Topicstarter
Bedankt voor de reacties ik ga hiermee aan de slag !!
Ik zat blijkbaar in de verkeerde hoek te zoeken !
Want kon al zo weinig vinden.

• TiMMieJ

TiMMieJ

Topicstarter
Mmmmm ik ben ermee aan het spelen en ik moet zeggen dat het er super uit ziet !
Echter loop ik tegen 1 ding aan en dit ligt aan mij weet ik wel zeker!
Maar je kan onderaan aan geven aan wie het gedistribute word als ik hier een user of groep aan toewijs lijkt dit niet te werken. Doe ik echter everyone werkt het perfect.
Je kan toch een distribution group aanmaken om te distributen lijkt mij.
Echter vul ik netjes in domein.local\ou\ou\ou\group maar dan ziet deze niks.
Ook als ik hetzelfde invul maar dan aan het einde een username dan werkt dit ook niet?

Wat doe ik dan fout :S? Ik speel nog even verder maar ik hoor het graag!

• TiMMieJ

TiMMieJ

Topicstarter
Heb het al gevonden voor de user nu even kijken of dat ook voor de group geldt.
Het zit hem dus in de pre winows login!
Dus het moet zijn domein\usernaam.

edit:

Op user niveau werkt het goed!
Echter op meerdere users is het geen doen om elke applicatie in te vullen op user niveau.
Dus wil ik het aan de groep doen maar dit werkt niet zoals users werken kan dit wel met RAC?
Ik hoop het wel want het werkt echt heel netjes.

[ Voor 48% gewijzigd door TiMMieJ op 02-12-2004 16:17 ]

Pagina: 1