Monitor Brightness kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Whoohoo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03:30
Hallo,

Sinds gister is mijn monitor opeens heel donker geworden. En daarmee bedoel ik dus alles is donkerder geworden zelfs de bootscreen van me moederbord :(. Dit werkt niet erg lekker maar klopt dus ook niet. Is mijn monitor gewoon kapot want ik heb al nieuwe drivers geprobeerd maar dat helpt ook niet. Ook het veranderen van de instellingen op de monitor zelf haalt niet veel uit :/.
Wat kan het zijn?

ASUS A7N8X-E Deluxe
Ati Radeon 9800 XT
LG FLatron ez T710BH

bedankt!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:00

Sjaak_Afhaak

Bleh!

toch is het uit je verhaal niet helemaal duidelijk of het aan je videokaart ligt, of aan je monitor...
Hang je monitor eens aan een andere PC en kijk eens wat hij dan doet. Of hang een 'goeie' monitor aan je eigen PC :)

Ik denk echter wel dat het je monitor is die half kapot is

[ Voor 17% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 01-12-2004 16:23 ]

Hier staat tekst

• Whoohoo
arrgh die andere monitor in huis heeft dus precies hetzelfde probleem (en dat is ook al een half-jaar zo :() ik krijg mn beeld gewoon niet meer op de normale kleur

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 10:27
Als je een andere videokaart erin prikt zul je waarschijnlijk zien dat ze dan allebei weer gerepareerd zijn :)

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Met een hoop drivers (en gebruik anders bijv. Powerstrip) kan je ook de brightness, gamma enzovoorts van je videokaart aanpassen (softwarematig dus).

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 14:04
Hoe oud is je monitor? Denk dat het bijna het einde is van zijn leven :'(

[ Voor 56% gewijzigd door Roger_Rabbit op 01-12-2004 20:14 ]

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Verwijderd

Als het bootscherm ook al donker is, dan heeft het niets met je drivers te maken. Pak iid een andere kaart en test nog eens.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 20:10 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik had met m'n 2 jaar oude Iiyama HF703UT dat deze van de een op de andere dag extreem donker werd. Vergelijk het met een TFT zonder backlight, en dan nog iets erger. Punt is alleen dat een HF703UT toch echt een CRT is... Zwarte tekst op een witte achtergrond was te lezen, verder kon je er weinig meer mee.
Enfin, gelukkig heeft Iiyama 3 jaar onsite garantie en had ik binnen een week een nieuwe. Ik weet niet hoe ernstig het met het scherm van de topicstarter is, maar het kan dus idd dat een scherm zomaar donker wordt.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Whoohoo
DaCoTa schreef op woensdag 01 december 2004 @ 20:02:
Als je een andere videokaart erin prikt zul je waarschijnlijk zien dat ze dan allebei weer gerepareerd zijn :)
dus jij veronderstelt dat een videokaart zomaar langzaam dood gaat en dat me beeld daardoor donkerder wordt..... In die andere pc zat eerst een geforce 2 en het probleem is er nog steeds hoor.....

Verwijderd

Whoohoo schreef op donderdag 02 december 2004 @ 12:18:
[...]

dus jij veronderstelt dat een videokaart zomaar langzaam dood gaat en dat me beeld daardoor donkerder wordt..... In die andere pc zat eerst een geforce 2 en het probleem is er nog steeds hoor.....
Als je al wist dat het niet aan je videokaart lag kon je dat best bij je openingspost zeggen. Hij maakt een hele logische opmerking.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 13:45 ]

• Whoohoo
ok daar heb ik inderdaad een fout gemaakt sorry voor dat :) wat ik trouwens heb uitgevonden is dat als ik me tv-out gebruik de brightness op me tv wel helemaal goed is 8)7

*EDIT*

:( net bij me vader zn monitor uitgeprobeerd en daar is alles veel te licht wat dus komt doordat alle instellingen heel licht staan in windows..... conclusie: deze monitor = kapot en die andere is wel goed :)

[ Voor 40% gewijzigd door Whoohoo op 02-12-2004 18:57 ]

• Whoohoo
ik moet nu alles bijna vol zetting in windows om nog een beetje beeld te krijgen..... :X
Pagina: 1