Toon posts:

PC Centrale

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik ben bezig mij pc/server zodanig in te richten dat hij telefonie kan beheren.
De bedoeling is dus dat je bijv. te horen krijgt (als je belt): "toets 1 voor... toets 2 voor..."enz. Als iemand dan de 1 indrukt zou t mooi zijn als de pc het gesprek doorstuurt naar poort 1(van de huis centrale) en bij het intoetsen van de twee naar poort 2 enz. enz.
Iemand enig idee of hier software of iets dergelijks voor is.

Alvast bedankt

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-02 08:43
Linux machine met asterisk erop?

Had je met google vast wel kunnen vinden...

Verwijderd

Topicstarter
T is al een windows 2003 enterprise server, dus een windowsbased programma zou wel erg handig zijn :)

• jurri@n
Kun je een uitgebreidere beschrijving geven van je systeem en de centrale? Is het een centrale die alleen analoge lijnen heeft, of ook ISDN? Heb je een b.v. een voice-modem in je machine?

Verwijderd

Topicstarter
Het is gewoon een pcbak, met en modem er in, pc is aangesloten op poort 4 van de huis centrale (quatrrofox IV) Is een ISDN centrale die 4 analoge poorten heeft. Het is mogelijk om intern en extren een gesprek door te schakelen, bijv. A belt mij op toestel aan poort 1, ik kan A dan doorschakelen naar poort 2,3 en 4, of een ander extern nummer.
De PC hoeft dus in principe alleen "op te nemen" en door te sturen naar de ingevoerde poort.
Heb zelf al wat zitten zoeken op download.com tucows en google, maar heb niks nuttigs gevonden, allen een stel antwoordapparaat simulators

• jurri@n
maar is dat modem ook een VOICE-modem? Anders krijg je nl. geen teksten te horen (of jouw familie en kennisen moeten die piepjes begrijpen). Je kunt msischien aan de slag met de TAPI-interface van Windows..

zoek even naar TAPI op http://msdn.microsoft.com
Pagina: 1