Vertraagd geluid wanneer TV analoog op receiver aangesloten

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• klmkip
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-04-2024
Hallo,

Ik heb een philips breedbeeld tv ( 28PW8609/ ) en een LG dvd/cd receiver (LH-D6230) nu heb ik alleen als ik het geluid over de receiver zet een vertraging in me geluid....
Heb het aangesloten met 2 tulp-stekkers (audio) op de tv en op de receiver op de AUX....

Wat doe ik verkeerd???

thnxs alvast voor de tips en eventuele oplossingen.... _/-\o_

music was my first love...

Verwijderd

"Audio probleem" als titel is niet echt specifiek genoeg, als iedereen die een probleem met z'n geluid zou hebben die titel zou kiezen is het overzicht totaal zoek. :o

Heb je trouwens al geprobeerd hoe een videorecorder of een ander apparaat het op die receiver doet? Of andersom natuurlijk, met een andere Tv?

• klmkip
Sorry sorry voor de topicnaam en many thnxs voor de goede !!

Zal je tip eens uitproberen....

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-07 22:51
Hoe heb je het aangesloten? TV > Receiver of DVD > Receiver?
In tv's zit een boel elektronica, en die kan er voor zorgen dat een signaal met een delay wordt uitgestuurd. Ik zou de DVD-speler zodoende rechtstreeks op de receiver pluggen.

Indien al DVD > Receiver, dan kan het ook nog zijn dat in de DVD-speler een delay is ingesteld. Dit kan tegenwoordig zelfs al in de meest goedkope bagger apparaten.

[ Voor 29% gewijzigd door Patten op 01-12-2004 22:27 ]

Carpe Diem

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 23:58
@Patten
Ik denk dat hij bedoelt dat hij het stereo-TV signaal op zijn reciever wil hebben. En zijn reciever is een combinatie van een DVD-speler en reciever.

Heb je ook nog een andere ingang een op je reciever (AV-IN) anders zou ik die proberen. Het kan zijn dat de ontwerpers dachten AUX wordt niet gebruikt voor geluid wat syncroon met beeld hoeft te lopen.

Ik had vroeger een reciever die dit vertoonde als je hem op zo'n "surround mode" zette. Door de processing kwam het dan.

• klmkip
Nee zit verders nix op, kan anders wel de foto's naar je mailen van de achterkant van de tv en de reciever. Heb nog een tip gehad om scart > s-video te doen... ??

John

Pagina: 1