Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[nieuwe template] site net ietsje te breed voor 800

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij mensen met een beeldschermresolutie van 800 x 600 gaat alles net goed, alleen heb ik nu op 1 scherm 1600 x 1200 draaien, waardoor er net 2 browservensters van 800 breed naast elkaar passen

en dan komt er bij lange pagina's net een horizontale scollbalk bij.

Komt natuurlijk door de breedte het vensterkader, dat buiten je scherm valt als je je browser maximaliseert, maar ik vind het net jammer. Een paar pixels minder zou mij iig goed uitkomen.

Ter illustratie even een screenshot: links 800 x 600, rechts 2 vernsters op 1600 x 1200.
Afbeeldingslocatie: http://www.rikkertkoppes.com/troep/GoTscreenshot.jpg

edit:
en ik zie dat grote plaatjes bij uitvergroting geen scrollbalken krijgen, maar dit is ongetwijfeld al ergens gemeld :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 15:53 ]

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Dit is toch geen probleem? Wie vereist er nou van een ontwerp dat je het venster 2 keer moet kunnen openen naast mekaar zonder scrollbalken voor een site als deze? en wat maakt het uit als de borders elkaar een beetje overlappen.

Trouwens, er zal iets niet kloppen in je indeling, want 2 x 800 is gewoon 1600 dus het moet gewoon kunnen passen!!

Verwijderd

Topicstarter
't is een klein ding, ik heb geen idee of meer mensen zo browsen, maar het is heel simpel op te lossen door de boel 3px ofzo kleiner te maken. (overigens is het ialleen in winxp, vanwege de net iets bredere scollbalken, met een oude windowstemplate zit het wel gewoon goed)

Mijn instellingen zijn wel ok, zoals gezegd komt het door de extra rand van het browservenster die je erbij krijgt als de boel niet gemaximaliseerd is

edit2: firefox heeft aan 3px genoeg, IE heeft er 5 nodig, rest heb ik nog niet getest

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 16:30 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Bij een op 800x600 gemaximaliseerde browser past het precies (nahja, het headlines-klappertje valt er buiten), dus met een niet-gemaximaliseerde (extra randjes aan de zijkant) kan het idd wat krap worden.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

met een custom CSS zou je zelf de breedte aan kunnen passen. Wij gaan hier niets meer aan wijzigen...

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.