Ben nu al een tijdje bezig om het voorelkaar te krijgen om data van af mijn micro controllor via RS232 in delhpi te ontvangen.
Op school gebruken we hier het boek "porten onder windows" en daarbij wordt de file "portinc", het is gelukt om hier data mee te ontvangen, maar dit lukt steeds maar 1 keer. ik hebt dit gedaan op een onclick event, maar als ik nu een loop om het programmatje zet loopt het vast.
ik heb ook al geprobeert om zelf een onclick event te genereren om zo ook een loop te maken maar ook dit liep vast.
nu dacht leek het me logiesch om de data ontvang buffers te controleren, maar ik heb geen idee hoe dit moet.
dus mijn vraag is.
- hoe maak ik een loop om mijn data onvangst procedure.
- hoe lees ik data buffers
- of met portinc of met standaard delhpi code
zoals de code er ongeveer uit ziet:
buttonclick event
vars
bla bla
begin
set com poort
lees data in
schrijf naar text box
spring naar begin {of iets dergelijks}
Op school gebruken we hier het boek "porten onder windows" en daarbij wordt de file "portinc", het is gelukt om hier data mee te ontvangen, maar dit lukt steeds maar 1 keer. ik hebt dit gedaan op een onclick event, maar als ik nu een loop om het programmatje zet loopt het vast.
ik heb ook al geprobeert om zelf een onclick event te genereren om zo ook een loop te maken maar ook dit liep vast.
nu dacht leek het me logiesch om de data ontvang buffers te controleren, maar ik heb geen idee hoe dit moet.
dus mijn vraag is.
- hoe maak ik een loop om mijn data onvangst procedure.
- hoe lees ik data buffers
- of met portinc of met standaard delhpi code
zoals de code er ongeveer uit ziet:
buttonclick event
vars
bla bla
begin
set com poort
lees data in
schrijf naar text box
spring naar begin {of iets dergelijks}