[FC2]vanaf linux, windows server bestanden openen.

Pagina: 1
Acties:

• BeachPatroller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik kan met FC2 al mijn windows computers in de werkgroep benaderen. Als ik op mijn FC2 bak echter een divxje wil openen moet ik deze eerst kopieren. Hoe kan ik zorgen dat ik met de smb client gewoon rechtstreeks filmpjes en muziekjes kan afspelen? (Vanaf windows naar Linux lukt het namelijk wel).
Ik kon geen feature vinden in de laatste release. Ik draai momenteel de standaard smb die bij fc2, (volgens mij 3.02).

Ik ben malle Pietje niet.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:25
Een windows-share mounten alsof het een normaal filesystem is - zie smbfs of cifs. Als ik me niet sterk vergis staat zelfs ergens in de NOS FAQ hoe dat moet...

Of KDE gebruiken (+een media-speler die bij KDE hoort). KDE heeft I/O-plugins die bestanden kan lezen en schrijven via willekeurige file-transfer-protocollen (zoals FTP, SCP, SMB, ...).

Maar het eerste is in jouw geval waarschijnlijk handiger.

[ Voor 17% gewijzigd door Wilke op 01-12-2004 15:51 ]

• BeachPatroller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik wist dat men mounten kon (had de faq al gelezen), maar ik kon de shares ook prima benaderen zonder te mounten in de gnome van Fedora. En omdat ik met meerdere mensen het lan deel en de PC's nogal regelmatig offline staan is het zo een gedoe om steeds weer al die shares te mounten (die ook nogal es van naam veranderen). Maar ok, het werkt.

Ik ben malle Pietje niet.