Toon posts:

ATI Radeon 9600 Pro driver / refresh rate probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik weet dat er over dit onderwerp al heel wat vermeld staat op het forum, maar ik heb alles al geprobeerd en het werkt nog steeds niet.

Ik heb het volgende probleem.

Ik speel het spel NFS Underground 2. Tijden het rondrijden werkt alles perfect, maar zodra ik een race wil gaan rijden dan krijg ik een dia effect met het racen. Het beeld is niet meer vloeiend enz. Ik heb mijn AGP snelheid al op 4X gezet, maar het probleem blijft bestaan. Ik heb toen de nieuwste drivers geïnstalleerd van ATI en nu gaat het racen wel perfect vloeiend, geen dia werk meer! Nu heb ik dus het volgende probleem, ik kan tijdens een race max 1min spelen en dan springt mijn monitor in de standby stand en moet ik de computer resetten. Dit heb ik dus niet met mijn ouder drivers die ik bij de aanschaf van de videokaart heb gekregen. Ik heb ook fast-write uitgeschakeld gehad maar dat werkte ook niet.

Ik heb de nieuwe Omega drivers geïnstalleerd met het prog multi res. Dit leek wel te werken, maar ook hier springt mijn scherm steeds uit en af en toe weer aan, maar daar gaat dan een seconde of 10 aan voorbij.

Ik heb ook al andere programma's geprobeerd, zoals RefreshForce, RefreshLock, Powerstrip, maar deze werken ook niet.

Weet iemand nog een oplossing?

Mijn systeem is als volgt:

AMD Athlon XP 2500+
Gigabyte GA - 7N400 Pro (Nforce 2 chipset)
ATI Radeon 9600 Pro 128 MB
Philips Brilliance 150P2 15" TFT (Max refreshrate = 75 Hz) probleem is bij elke refreshrate

Alvast bedankt!!

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-02 14:12
Als je pc gaat rebooten zou dit best wel eens een warmteprobleem kunnen zijn. Ik heb al vaker gezien dat als mensen dan gaan gamen de PC reboot, of gewoon geen beeld meer geeft.

[offtopic]
is dit niet meer iets voor V&B?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer reboot niet vanzelf, ik doe dit handmatig. Ik heb het probleem dat mijn computer vast loopt tijdens het spelen van NFS Underground 2 (en ook met andere spellen) alleen maar met de nieuwste drivers van ATI en de omega drivers. Dus niet met de de standaard mee geleverde drivers die al oud zijn. Het ligt dus niet aan de warmte.

Iemand nog andere ideën?

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor de verkeerde post.

Ik heb hem opnieuw gepost onder V&B.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wil je dat niet meer doen? En dan doel ik op het Dubbelposten. Wacht gewoon af tot een voorbijhobbelend moderator het topic naar het juiste subforum verplaatst. Anders gaan de beide topics een eigen leven leiden, wat natuurlijk onoverzichtelijk is voor de gebruikers hier op GoT en voor jouzelf ;)

Dit topic is gesloten.