Toon posts:

Probleem met 3.3 volt lijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb 2 weken geleden een probleem gehad met mijn 3.3 volt lijn. Asus probe begon te piepen dat deze onder de 2.9 volt zat. Ik zat rustig NFS U2 te spelen, en in een keer vervormt mijn hele beeld. Ik computer uitgezet, videokaart gevoeld, en die was werkelijk gloeiend heet.
Dus ik de voeding vervangen (zat een 300 watt zalman voeding in, totdat had ik nooit problemen gehad met die voeding, computer heeft volkomen stabiel gedraaid) van 300 naar 350 watt (aopen, zat in de andere computer hier thuis) en de computer werkte weer perfect. Totdat asus probe net weer begon te piepen, dat mijn 3.3 volt lijn tot onder de 2.9 was gelopen, en ik hetzelfde probleem kreeg met mijn videokaart (beeld helemaal vervormd, kaart gloeiend heet).

Ik heb hier rondgekeken, maar nergens gezien dat het probleem zich voordoet nadat je je voeding hebt vervangen door een zwaardere.

Specs:
Asus P4P800-E Deluxe
P4 2.8 Ghz
2 strips 256 MB Kingston DDR 3200
Sapphire 9800 Pro
maxtor 80 gig S-ATA Hdd
Lite-on 4 speed DVD + brander
Lite on DVD lezer

Hoop dat jullie weten wat ik moet doen, want ik zie niet graag zomaar mijn videokaart naar de knoppen gaan.

Verwijderd

Je energie gebruikt nogal wat... 300Watt durf ik van te zeggen dat het te weinig is, 350 zal voldoende moeten zijn, maar je hebt geen enkele marge.

Die kaart die mag heet worden, 70 graden celcius is geen probleem.

Klopt Asusprobe wel? Multimeter kan uitsluitsel geven!!

Klok je PC niet over!

Dat je kaart "vreemd" doet kan door de voeding komen, maar die maakt minimaal gebruik van de 3,3 volt lijn, hij trekt meer van de 12V lijn.

Dat zal wat anders kunnen zijn

Verwijderd

Topicstarter
Dat vreemd doen van mijn videokaart bedoel ik mee dat er in een keer allemaal dingen over mijn beeld heen beginnen te schieten, mijn hele beeld vervormd, en ik bijna niks meer kan zien. Dit was elke keer als mijn videokaart dus zo heet was (nadat Asus probe bij 2.9 was gaan piepen)

Verwijderd

Dat zal mogelijk zijn, maar ook dingen als VPU recovery, foute AGP rates, rot geheugen, rot videogeheugen kunnen dat veroorzaken. Voor het gemak d'r maar eens vanuit gaan dat het een losstaand probleem is.

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-02 21:08

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:08:
Dat vreemd doen van mijn videokaart bedoel ik mee dat er in een keer allemaal dingen over mijn beeld heen beginnen te schieten, mijn hele beeld vervormd, en ik bijna niks meer kan zien. Dit was elke keer als mijn videokaart dus zo heet was (nadat Asus probe bij 2.9 was gaan piepen)
De fan van je videokaart koeler draait nog wel?

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

Topicstarter
Yup, maar hij wordt echt gloeiend heet.
Pagina: 1