Reageren op posts frontpage

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 23:13

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Topicstarter
Ik heb hierna gezocht maar kwam alleen mensen tegen die geen reactie konden plaatsten.

Ik stoort mij de laatste tijd dat mensen de knop "reageer op deze post" niet gebruiken.
B.v. Airliner maakt een reactie op nieuws: Microsoft zal MSN Spaces deze week officieel releasen 14:07
Daar komt eerst een ander tussen en daarna komt arian een opmerking erop 14:12.
Met gevolg dat daarna Woutloper weer dezelfdee opmerking maakt 14:13.
Limowreck maakt daarna om 14:36 de post ertussen wat groter en zocht hiervoor dat het commentaar van arian helemaal weg valt.
Dit maakt het totaal onoverzichtelijk.

Waarom gebruiken sommige mensen die knop niet ? Het zorcht ervoor dat topics een stuk beter leesbaar zijn. Ik snap best dat sommige mensen in 1 post op meerdere mensen willen reageren maar kan het wat minder ?

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Tsja, elke oplossing heeft nadelen. Als Jantje iets post, Pietje een +1-reply plaatst en Klaasje op Jantje reageert met een +4, dan zou het prettig zijn als niemand meer op Pietje reageert zodat de reply van Klaasje in hetzelfde scherm zichtbaar is als je Jantje z'n reply leest :)

Maar je hebt ook twee weergavemogelijkheden (plat en genest) en je kan op diverse niveau's (-1 tot +4) filteren; daardoor is echt volstrekt niet te voorspellen welke posts bij elkaar in de buurt getoond worden. Garantie dat een draad door correct gebruik van de reply-knop er goed uit gaat zien is dus niet te geven.

Dat mensen die knop niet (goed) gebruiken is af en toe idd knap ergerlijk, maar dat kan je met moderaties (enigszins) afstraffen: staat een post volledig uit het verband, dan wil ik nog wel 'ns een -1 offtopic uitdelen. Bovendien worden reakties hoger geplaatst als je op iemand reageert dan wanneer je een nieuwe reaktiedraad start; dus als je die knop niet gebruikt is de kans kleiner dat je post gelezen wordt, en groter dat 'ie (eventueel onterecht) als dubbelpost wordt aangemerkt. Wat dat betreft is het systeem dus wel degelijk een beetje zelfcorrigerend.

Tot slot kan het ook zo zijn dat iemand een goed punt plaatst, maar door verder getroll of kansloos offtopic geblaat naar beneden gemod wordt. Wil je een in jouw ogen nuttige reaktie dan zichtbaar houden, dan moet je dus *niet* direct op zo iemand reageren, want met de zijne wordt ook jouw post onzichtbaar. Ook die vrijheid wordt je momenteel geboden ;)

De enige correct werkende oplossing is om als je op iemand reageert, een goede, selectieve quote in je eigen reactie op te nemen, en te hopen dat goed voorbeeld goed doet volgen.

Dat behoort overigens tot de netiquette.

[ Voor 6% gewijzigd door Rataplan op 01-12-2004 15:57 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddog33hummer
  • Laatst online: 03-08 23:13

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Topicstarter
Rataplan schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:54:
Tsja, elke oplossing heeft nadelen. Als Jantje iets post, Pietje een +1-reply plaatst en Klaasje op Jantje reageert met een +4, dan zou het prettig zijn als niemand meer op Pietje reageert zodat de reply van Klaasje in hetzelfde scherm zichtbaar is als je Jantje z'n reply leest :)
....
Het gaat niet alleen om de dubbelposts enzo:
Bijvoorbeeld ook berichten waar flamebait aan gehangen wordt waar iemand een opmerking op geeft. De opmerking staat er dan nog wel maar het orginele bericht is dan weg.

Bijvoorbeeld dat er een vraag wordt gesteld en ergens verder pas het andwoord staat i.p.v. waar je het zou verwachten.

Quoten zou daar niet zoveel aan doen denk ik.

Op zich heb je wel gelijk dat je wat wil zeggen en dan nog even een opmerking over iemand erbij. Maar ik zie vaak dat er een opmerking wordt geplaatst zonder iets verders in de main thread

[ Voor 13% gewijzigd door reddog33hummer op 01-12-2004 18:46 ]

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5