Toon posts:

[fedora 2 [vmware [wxp] ] ] Automatisch wxp opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is als volgt:

Ik ben bezig met een configuratie voor een klant van ons die er een beetje ziek van wordt dat wij per-se iedere keer dezelfde systemen moeten gebruiken als er een pc mee opgehouden is, omdat we anders de machine niet fatsoenlijk kunnen ghosten (ja kan wel, maar dan ben je nog een halve dag bezig, à 59€ per uur vinden ze dat al met al niet zo grappig. Nu ben ik in opdracht van hen een projectje gestart om windows xp onder vmware in Fedora Core 2 te draaien.
zodat wij gelijk een dump kunnen restoren, en de gebruiker met een uur weer verder kan.

Ik weet niet al te veel van Linux af (laat zeggen dit is geloof ik mijn eerste post in NOS), maar mijn vraag is of het mogelijk is dat ik (dmv een scriptje oid) Fedora core 2 automatisch kan laten inloggen onder een useraccount, al dan niet in gnome, en vervolgens mijn windows xp onder vmware kan starten.

versies:
vmware 4.5.2 build 8848
fedora core 2 (build weet ik even niet)

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik snap je vraag niet helemaal. Daarom dat ik 'm nog probeer uit te leggen.

Je hebt WinXP desktops die je zo nu en dan moet voorzien van een nieuwe image.
De bron-image zou de image van VMware moeten zijn
VM-ware wil je draaien onder Fedora, vermoedelijk omdat er een fileserver actief is?

Waarom wil je dan nog automatisch inloggen?

Of wil je dat FC fungeert als een soort van terminal server waar iedereen onder z'n eigen login gebruik maakt van VMware?

Verwijderd

Topicstarter
DAzN schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:22:
Ik snap je vraag niet helemaal. Daarom dat ik 'm nog probeer uit te leggen.

Je hebt WinXP desktops die je zo nu en dan moet voorzien van een nieuwe image.
De bron-image zou de image van VMware moeten zijn
VM-ware wil je draaien onder Fedora, vermoedelijk omdat er een fileserver actief is?

Waarom wil je dan nog automatisch inloggen?

Of wil je dat FC fungeert als een soort van terminal server waar iedereen onder z'n eigen login gebruik maakt van VMware?
Ik heb een stuk of 100 gebruikers die in grote lijnen dezelfde software gebruiken, maar die allemaal te maken hebben met verschillende hardware. Omdat Linux hardwareonafhankelijk is, heb ik ervoor gekozen om Linux te nemen, Fedora Core, omdat dit een stabiele, en belangrijker, gratis versie is. 't is bedrijfsmatig, dus een gewone Redhat distri zit er dan niet in. Ik moet hierboven "the other os" (windows) draaien, omdat een stoeptegel meer met een computer kan dan deze gebruikers, dit is dus ook de reden dat ik wil dat wanneer ze de computer aan zetten, dat deze gelijk doorstoomt tot aan het aanmeldscherm in windows.

het gaat dus niet om het idee om een TS te laten draaien, het zijn individuele computers met bepaalde zeer specifieke software, die maar door 1 a 2 gebruikers gebruikt wordt

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 08:48 . Reden: niet goed gelezen, ts ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je nou eens vmware als window manager gebruikt? En dan wel op deze manier? Want daar staat hoe je vmware op de console kan starten ;) Als je dan die opties in een scriptje zet en die automagisch laat uitvoeren als je X start dan ben je er. Hou er wel rekening mee dat ze ws wel 2x moeten inloggen: 1x om via GDM/XDM whatever in Linux zelf aan te melden (grafisch) en daarna nog een keer in de VMware sessie.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

In GDM (de Gnome login manager) kun je in ieder geval instellen dat de user automatisch wordt ingelogd; dit is te vinden in een van de opties binnen Gnome. Het automatisch opstarten van VMWare is dan een eitje; en het fullscreen opstarten van de virtuele machine kun je in VMware instellen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Modbreak:Anders dan lok je even geen flames uit

[ Voor 85% gewijzigd door Zwerver op 03-12-2004 11:56 ]

Pagina: 1