Probleemje met router (sitecom DC202)

Pagina: 1
Acties:

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Topicstarter
Hey mensen

Ik heb een probleem waar ikzelf niet uitkom en waarbij de faq mij niet echt bij helpt.

Een aantal dagen terug is m'n Draytek Vigor 2200E overleden :'(
Er kwam rook uit en hij deed het niet meer, dus die is een aantal weken weg i.v.m. met garantie.

Nu wil ik niet al die tijd zonder router zitten dus heb ik even als tijdelijke oplossing een nieuwe Sitecom DC-202 v4.

Bij het installeren van de router werkt alles goed. De webconfig e.d. werkt goed (na wat firmware updates :X )
Het probleem is dat het ding compleet contact verbreekt met m'n modem...
Ik kan het niet meer pingen.

Maar, zodra ik modem+PC in een switch doe, dan kan ik ineens wél m'n modem pingen.
Doe ik de kabels terug in de router....weg modem....

Zo kom ik natuurlijk nooit op internet, en dit probleem had ik nooit met die Draytek.

Situatie:
modem (10.0.0.138) -> Router (192.168.2.1) -> PC (192.168.2.2)
Modem onbereikbaar

Modem (10.0.0.138) -> Switch -> PC (10.0.0.150)
Modem wél bereikbaar

Aan de kabels ligt het dus niet, het netwerk zelf werkt (ook tussen PCs onderling)...maar waarom het modem dan ineens onbereikbaar wordt weet ik niet.

Iemand een idee?

Verwijderd

Je modem is tevens een router (je hebt denk ik een Speedtouch 510. Probeer de kabel van je modem eens in een LAN-poort van je router te stoppen en zet de DHCP in je router eens uit.

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Topicstarter
Je hebt gelijk, ik heb hier ADSL comfort van Planet.
Ik heb DHCP uitstaan en met modem in LAN port kan ik nog steeds modem niet pingen.

Verwijderd

Je moet de router en de pc natuurlijk ook in het 10.x.x.x ( A klasse) netwerk hangen anders gaat het natuurlijk niet werken. Ipadresssen in de 10 reeks werken met een subnetmask van 255.0.0.0 en ipadressen die beginnen met 192.x.x.x ( C-klasse) netwerk werken met een subnetmask van 255.255.255.0.

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Topicstarter
Oké, behalve dat dat prima werkte met de Draytek heb ik dat toch gebrobeert.

Modem (10.0.0.138) -> Router (10.0.0.150) -> PC (10.0.0.151)

Geen succes, ik kan modem nog steeds niet pingen en log zegt 'could not open PPTP protocol'

Verwijderd

Welk log?

Hoe heb je de boel nou aangesloten? Alleen maar LAN-poorten van je router gebruikt?

Verwijderd

die st510 gebruikt helemaal geen PPTP, dus ik denk dat je router verkeerd in gesteld staat voor de WAN-interface. Wat zijn de andere mogelijkheden?

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Topicstarter
Hmm...oké. Volgende probleem.
Na het veranderen van router IP van 192.168.2.1 naar 10.0.0.150 kom ik er niet meer in.
Ik kan hem niet meer pingen.

Zowel in de 10 range als de 192 range (en IP automatisch laten toewijzen)

Ook zijn de ze knop om naar factory defaults op dat ding vergeten te zetten dus ik lijk wel compleer buitengesloten te zijn van m'n eigen router.

Ook bij het veranderen van die settings kon ik de router interface wel zien met Mozilla FireFox maar daar krijg ik geen buttons om changes te maken (apply buttons enz)

Ik IE wel maar daar deed ie het niet. Alsof ie niet bestond.
Heb toen andere PC erop aangesloten en jawel hoor, werkt ineens wle in MSIE.

Ik heb het nog niet opgegeven maar ik kots wel op dit ding.

Overigens, ADSL gebruikt toch PPTP? ...

Verwijderd

adsl van kpn gebruikt PPPoA, planet dus ook

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 14:55 ]

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Topicstarter
Hmm, als je quick setup doet en je kiest Planet ADSL Comfort in het menu met het Alcatel Speedtouch modem dan selecteert hij automatisch PPTP. Je kan dan niets anders kiezen.

Je kan wel misschien PPPoA kiezen bij de geavanceerde instellingen...

...alleen weet iemand nog een manier hoe ik in mijn router kan komen? :X

Bereiken d.m.v. het ip adres werkt niet, pingen ook niet en hard reset d.m.v. een knop naar factory defaults kan het ding niet :X

Verwijderd

SebaZ schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:44:
Hmm, als je quick setup doet en je kiest Planet ADSL Comfort in het menu met het Alcatel Speedtouch modem dan selecteert hij automatisch PPTP. Je kan dan niets anders kiezen.
Dat zal dan waarschijnlijk nog zijn icm het st home modem. daarbij werd nl nog wel PPTP gebruikt.

• Serbia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-05-2025

Serbia

Ik blaf niet, bijt alleen!

SebaZ schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:44:
Bereiken d.m.v. het ip adres werkt niet, pingen ook niet en hard reset d.m.v. een knop naar factory defaults kan het ding niet :X
Mijn wlan 122 heeft wel een knop factory defaults, je dient die echter 30 sec ingeduwd te houden, op de site staat www.sitecom.nl staat toch ook de benodigde info.

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Topicstarter
Serbia schreef op woensdag 01 december 2004 @ 20:34:
[...]

Mijn wlan 122 heeft wel een knop factory defaults, je dient die echter 30 sec ingeduwd te houden, op de site staat www.sitecom.nl staat toch ook de benodigde info.
Ja, en deze dus niet en ik kan hem écht niet benaderen 8)7

Verwijderd

SebaZ schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:32:
[...]

Ja, en deze dus niet en ik kan hem écht niet benaderen 8)7
kopietje uit de handleiding (v5, aangezien ik v4 op de bovengenoemde site niet zie staan):

Appendix B FAQ and Troubleshooting
Reset to factory Default
There are 2 methods to reset to default.

Restore with RESET button
First, turn off the router and press the RESET button in. And then, power on the router and push the RESET button down until the M1 and or M2 LED (or Status LED) start flashing, then remove the finger. If LED flashes about 8 times, the RESTORE process is completed. However, if LED flashes 2 times, repeat.

Restore directly when the router power on
First, push the RESET button about 5 seconds (M1 will start flashing about 5 times), the release the button.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:12

StarWing

Huh ?!?

Ik heb een v2, en ik weet zeker dat daar een reset knopje op zit. De v5 heeft het ook volgens sitecom. Dus zou het sterk zijn moest de v4 er geen hebben, toch ?? :s
volgens mij zit het tussen de power aansluiting en een van de UTP aansluitingen.

Page intentionally left blank.

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Topicstarter
Jongens, ik zou nu wel graag een digicam willen hebben zodat ik dat hele ding van alle kanten kan fotograferen. Maar op de V4 zit géén reset knop...

En ik vind het te achterlijk voor woorden dat een router geen reset knop heeft!

Verwijderd

SebaZ schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:03:
Jongens, ik zou nu wel graag een digicam willen hebben zodat ik dat hele ding van alle kanten kan fotograferen. Maar op de V4 zit géén reset knop...

En ik vind het te achterlijk voor woorden dat een router geen reset knop heeft!
Wat ik wel weet is dat de v4 al heel snel door sitecom is vervangen door de v5, en dat dat 1. te maken had met een nieuwe leverancier van de routers (AMIT), en 2. dat v4 een nogal brak model was.

Ik zou even contact met sitecom opnemen, dikke kans dat je 'm om mag ruilen.

Verwijderd

dat zou in ieder geval ook kunnen verklaren waarom er van de v4 geen handleiding op de site staat, terwijl alle andere versies dat wel hebben.

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Topicstarter
ik ga terug naar de winkel, daar hebben ze wel begrip voor :)
Pagina: 1