Hey mensen
Ik heb een probleem waar ikzelf niet uitkom en waarbij de faq mij niet echt bij helpt.
Een aantal dagen terug is m'n Draytek Vigor 2200E overleden
Er kwam rook uit en hij deed het niet meer, dus die is een aantal weken weg i.v.m. met garantie.
Nu wil ik niet al die tijd zonder router zitten dus heb ik even als tijdelijke oplossing een nieuwe Sitecom DC-202 v4.
Bij het installeren van de router werkt alles goed. De webconfig e.d. werkt goed (na wat firmware updates
)
Het probleem is dat het ding compleet contact verbreekt met m'n modem...
Ik kan het niet meer pingen.
Maar, zodra ik modem+PC in een switch doe, dan kan ik ineens wél m'n modem pingen.
Doe ik de kabels terug in de router....weg modem....
Zo kom ik natuurlijk nooit op internet, en dit probleem had ik nooit met die Draytek.
Situatie:
modem (10.0.0.138) -> Router (192.168.2.1) -> PC (192.168.2.2)
Modem onbereikbaar
Modem (10.0.0.138) -> Switch -> PC (10.0.0.150)
Modem wél bereikbaar
Aan de kabels ligt het dus niet, het netwerk zelf werkt (ook tussen PCs onderling)...maar waarom het modem dan ineens onbereikbaar wordt weet ik niet.
Iemand een idee?
Ik heb een probleem waar ikzelf niet uitkom en waarbij de faq mij niet echt bij helpt.
Een aantal dagen terug is m'n Draytek Vigor 2200E overleden
Er kwam rook uit en hij deed het niet meer, dus die is een aantal weken weg i.v.m. met garantie.
Nu wil ik niet al die tijd zonder router zitten dus heb ik even als tijdelijke oplossing een nieuwe Sitecom DC-202 v4.
Bij het installeren van de router werkt alles goed. De webconfig e.d. werkt goed (na wat firmware updates
Het probleem is dat het ding compleet contact verbreekt met m'n modem...
Ik kan het niet meer pingen.
Maar, zodra ik modem+PC in een switch doe, dan kan ik ineens wél m'n modem pingen.
Doe ik de kabels terug in de router....weg modem....
Zo kom ik natuurlijk nooit op internet, en dit probleem had ik nooit met die Draytek.
Situatie:
modem (10.0.0.138) -> Router (192.168.2.1) -> PC (192.168.2.2)
Modem onbereikbaar
Modem (10.0.0.138) -> Switch -> PC (10.0.0.150)
Modem wél bereikbaar
Aan de kabels ligt het dus niet, het netwerk zelf werkt (ook tussen PCs onderling)...maar waarom het modem dan ineens onbereikbaar wordt weet ik niet.
Iemand een idee?