Soundblaster Live! veroorzaak random resets

Pagina: 1
Acties:

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
Na een paar maanden ben ik er eindelijk achter waarom mijn PC soms zomaar spontaan reset als ik windows gebruik. Onder linux had ik geen problemen, en daar was ik volledig op overgestapt. Maar omdat mijn tv-kaart (nog) niet ondersteund word door linux ben ik weer overgestapt naar windows, met als gevolg dat mijn PC sporadich reset (voor al bij het opstarten).

Nu heb ik alle apparaten, stuk voor stuk uitgeschakelt en ben er zo achter gekomen dat mijn geluidskaart de veroorzaker is.

Ik heb een Sounblaster Live! 5.1 met de nieuwste drivers (naar mijn weten tenminste: 5.12.2.252 ze zijn wel een beetje oud, 24-7-2002, maar nieuwere kon ik niet vinden) op internet kon ik dit probleem niet tussen vinden (ben wel een beetje een ramp met keywords :/.) Heeft iemand ervaring met dit probleem?

AMD 2600+ op een MSI moederbord (weet niet precies welk type) draaiend WinXP MCE 2005.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-01 20:10

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

soundblaster live geeft vrij vaak problemen, vaak gaat het erom dat ie de data bus te veel belast/bezet houd.

tip 1 is verwijder de legacy support (disable) heeft in het moderne windows geen zin, en laat weer een irq vrij,

ten 2e probeer de KIXX drivers eens, die blijken vrij goed te werken

Beste film ooit

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Sounblasters zijn vaak nogal pietjes precies op irq-deling...
missschien heb je dus wel een irq-probleem; wissel dus eens wat kaartjes van plek.
Staat Plug'n Play OS aan in de bios (al van vóór de installatie van windows?)

Als dat niks helpt, probeer dan je systeem stap voor stap op te bouwn en te testen. (enkel mobo, cpu, graka en geheugen, en hdd voor het os en starten, dan stuk voor stuk de rest van je hardware toevoegen en testen of alles werkt naar behoren...

btw: weet je soms welke chipset er op je mobo zit (download evt Sisoft Sandra of dereglijke)? Heb je ook de laatste chipsetdrivers?

• Naj_Geetsrev
soepkip schreef op woensdag 01 december 2004 @ 13:31:
soundblaster live geeft vrij vaak problemen, vaak gaat het erom dat ie de data bus te veel belast/bezet houd.

tip 1 is verwijder de legacy support (disable) heeft in het moderne windows geen zin, en laat weer een irq vrij,

ten 2e probeer de KIXX drivers eens, die blijken vrij goed te werken
Tip 1 kan niet, kan het niet verwijderen

Tip 2, ik kan met geen mogenlijkheid KIXX drivers vinden op internet. :{.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-01 20:10

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

verwijderen heeft ook vaak geen zin, dan probeert ie alles weer automatisch te installeren, je moet hem disablen (in device manager rechtsklik disable, dan komt er een rood kruisje bij te staan)

edit\

Punt 2 my bad, het is KX
KX project

[ Voor 21% gewijzigd door soepkip op 01-12-2004 14:04 ]

Beste film ooit

• Naj_Geetsrev
soepkip schreef op woensdag 01 december 2004 @ 13:58:
verwijderen heeft ook vaak geen zin, dan probeert ie alles weer automatisch te installeren, je moet hem disablen (in device manager rechtsklik disable, dan komt er een rood kruisje bij te staan)

edit\

Punt 2 my bad, het is KX
KX project
Heb met de KX drivers geen problemen gehad, het klinkt zelfs beter. Thx. _/-\o_. Ik ben u en uw nazaten voor eeuwig dankbaar.
Pagina: 1