Toon posts:

Winroute probleem (DNS?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een beetje vaag probleem met winroute (pro) Voorbeeld:
Client start op en ik start een ftp programma en login op bijv. ftp.gewooniets.com dit gaat dan gewoon goed. Als ik nu ook nog een ander programma start zoals ICQ dan gaat dit ook nog maar dan komen de problemen.. napster bijv. werkt dan niet meer ook als ik ALLE programma's afsluit en bijv. napster/ftp prog/icq opstart kan hij geen verbinding maken met de server. MAAR als ik bij 1 van die programma's het IP van de server instel dan werkt het wel gewoon... dus denk ik dat er iets goed fout gaat met die DNS-forward van winroute (of is dit gll)

Als ik nu de CLIENT reset kan ik weer 2 programmaz gebruiken en dan begint het hele gezeur weer opnieuw! (Gewoon internetten werkt wel!)

Winroute draait op NT4 Server SP6 & de client is win98 op alle systemen zijn de instellingen standaard

Zijn er meer mensen die hier last van hebben/hadden? ik snap het niet helemaal maar :?

(Het maakt ook niet uit wat voor programma ik start, als het maar iets met een netwerk te maken heeft)

Verwijderd

maak je gebruik van de proxy in winroute?

wanneer dat zo is het adres van de proxy in napster invullen

Verwijderd

Topicstarter
Jep proxy staat aan en werkt maar ik zou graag willen weten waarom het eerst wel allemaal werkt en opeens later problemen gaat geven (en het lijkt erop dat het aan de client ligt)

Verwijderd

Zet de DNS op de clients naar de DNS van je provider. Sla je weer een stapje over. Dus niet de server als dns server gebruiken.
op de client bv, staat er nu bij DNS: 192.168.0.1(je winroute machine) nu maak je ervan DNS van je provider euhm bv 212.120.X.X en de secundaire......

Verwijderd

Topicstarter
zelfde probleem :'(

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
als je NAT aan hebt staan zijn bijna alle proorten dicht. bij port mapping kun je elke poort doorlinken naar een pc die 'em gebruiken wil. dus als een ftp server een bepaalde poort gebruikt wordt ie geblockt.

effe losgooien dus

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is niet dat het nooit werkt... alz werkt perfect maar als ik zeg maar de dns server heb "aangesproken" met 2 verschillende programmas gaat het fout en moet ik de client resetten.
Pagina: 1