Toon posts:

Monitor wil niet aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goededag,

Een aantal weken geleden heb ik een TV pal naast mijn monitor (CRT iiyama pro 510) neergezet, beide stonden aan, waarnaar mijn monitor vreemde kleur vlekken ging vertonen. Vervolgens heb ik beiden uitgezet, TV weggezet en mijn monitor weer aangezet. Hier het probleem: de monitor reageert niet meer, zodra ik mijn computer aanzet zie ik alleen het volgende op mijn beeldscherm staan:

MONITOR STATUS

f--.: 0kHz
fv=-- Hz D-SUB

Dit blijft ie aangeven, misschien dat de magnetische spoel van de monitor van slag is? Ik heb op advies mijn monitor 2 weken uitgelaten zonder stroom of iets erop aangesloten, en hij geeft nog steeds hetzelfde probleem.
(elke andere monitor werkt wel gewoon op mijn pc)

Iemand die misschien advies heeft?

Alvast bedankt
W.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

het lijkt mij erop dat de monitor gewoon geen signaal krijgt.
Ik kan me ook alleen maar voorstellen dat het magnetisch veld van je tv invloed heeft op de afbuiging van electronen die van anode naar kathode schietten (vandaar de vreemde vlekken)

Omdat je monitor zelf ook een magnetisch veld genereerd die niet mis is zal je electronica binnenin heus wel goed afgeschermd zijn tegen die invloeden zodat die er geen last van heeft.

Denk echt dat je meer richting signaal verlies moet kijken, dus kabel nog goed, en geeft je videokaart nog een signaal (sluit ff een andere monitor aan)

edit\
Ik bedenk me opeens, je had waarschijnlijk niet voor niets de tv naast je monitor gezet, had je soms de TV-out functie van je videokaart uitgeprobeerd ???

dan staan je instellingen niet meer goed voor je videokaart !!, start FF opnieuw op in VGA modes, druk op F8 bij het opstarten (hier wordt verondersteld dat je wi ndows draait)

[ Voor 23% gewijzigd door soepkip op 01-12-2004 13:27 ]

Beste film ooit

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Stond die TV toevallig op je TV-out aangesloten? Dan kan het zijn dat de primary monitor en de secondary omgewisseld zijn. Probeer het ff met alleen de TV, kijk of je dan iets bij de instellingen kunt wijzigen. Monitor op de andere aansluiting (DVI :? ) van je videokaart hangen kun je ook proberen, is misschien zelfs nog wel handiger als je die 1 hebt :)

Edit: OK, met soepkip ^^^ dus :) Net te laat met posten B)

[ Voor 9% gewijzigd door The Eagle op 01-12-2004 13:30 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
soepkip schreef op woensdag 01 december 2004 @ 13:25:

edit\
Ik bedenk me opeens, je had waarschijnlijk niet voor niets de tv naast je monitor gezet, had je soms de TV-out functie van je videokaart uitgeprobeerd ???

dan staan je instellingen niet meer goed voor je videokaart !!, start FF opnieuw op in VGA modes, druk op F8 bij het opstarten (hier wordt verondersteld dat je wi ndows draait)
Dat was wel de bedoeling ja, maar nee dit had ik nog niet uitgeprobeerd, toen ik merkte dat me monitor kuren gaf, deed ik alles uit.

Elk andere monitor op mijn pc doet het wel, en ik kan me niet voorstellen dat het aan de monitor kabel ligt, ik heb hiermee geen vreemde dingen gedaan.

Bedankt voor de reacties tot zover :)