Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Virus komt na format en nav2005 detectie terug*

Pagina: 1
Acties:

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-11 20:11
Mijn PC is geïnfecteerd met een virus dat allerlei exe-files vervangt door een 59,5kb bestandje met als icoontje iets van en geel kaasblokje. Start je dan dat programma op (bijvoorbeeld Thunderbird), dan rateld de pc wat en zijn nog veel meer exe-files vervangen. ;(

Ik heb c-schijf geformatteerd (NTFS). XP opnieuw er op. Norton Antivirus 2005 geïnstalleerd. Met nieuwste virus-definities werd het W32.HLLPkindal@mm virus gevonden.
Dit virus vervangt exe files uit oa kazaa's share-directory. Bij mij worden echter op alle schijven allerlei exe's vervangen, ik vermoed dat de orginele verplaatst worden naar /MOUSE_MX/ (ik had nooit zo'n directory!?) op elke schijf, hoewel ik daar ook kaasblokjes aantref.

Probleem is dat na formateren en detectie en reparatie door NAV2005 alles weer opnieuw begon. :'( Norton ziet het virus blijkbaar niet altijd, of ik heb een tweede virus. Mijn geluidskaart-mixer is nu weer een kaasblokje.

PC staat uit, wat kan ik het beste doen? :?

[ Voor 10% gewijzigd door pmeter op 01-12-2004 13:28 . Reden: link naar symantec bijgevoegd ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al eens met een andere scanner geprobeerd? Ik haal de hoofdletters even uit de titel, dit staat wat schreeuwerig. Daarna verplaats ik je topic van Software Algemeen naar Beveiliging & Virussen, omdat dit daarvoor bedoeld is :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 14:29

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Misschien al eens geprobeerd om alle partities onder dos te scannen op virussen inplaats van in windows, je kunt hiervoor opstarten van de NAV 2005 cdrom. of ander dos antivirus...

Beam this message up, Scottie!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-11 20:11
Iedere keer als ik de pc opstart zullen meer exe's vervangen worden. Ik doe daarom het liefst zo weinig mogelijk, ik typ nu ook op een andere pc.

• Welke scanner raden jullie aan? Ik heb NTFS bestandsysteem. Dos-scanner werkt dan toch niet? Zo'n online scanner? Zo'n Knoppix iets.. Of gewoon een norton concurrent?

• Kan ik een tweede scanner installeren zonder NAV2005 te uninstalleren?

• Mijn tweede harddisk hangt al los. Op mijn eerste harddisk staan twee partities: OS en downloads. Ik heb de downloadpartitie nu verborgen, klopt het dat het virus daar nu geen grip op heeft zodat ik vrij kan experimenteren met verschillende scanners?

[ Voor 76% gewijzigd door pmeter op 01-12-2004 13:13 ]

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Bij die herinstalatie van de pc is deze dan verbonden met het internet, Zo ja. Opnieuw beginnen met instalatie en Kabel er uit.

Er zijn nl. enkele vormen in omloop die ongepatchte winxp syteemen besmetten.

De Kabel pas weer in de pc doen als
A. er een virusscaner op staat
B. SP2 en/of een andere firewall op je pc staat

Dan pas zit je redelijk dicht en kun je er van uitgaan dat je redelijk schoon blijft

Grutte Pier fansels

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 14:29

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Ik ging er vanuit dat je misschien FAT-32 had dat schreef je er namelijk niet bij. 'Ik heb c-schijf geformatteerd. XP'.
Je kunt volgens mij wel een 2e avirus installeren, vaak krijg je wel een waarschuwing dat er al 1tje is aangetroffen, maar kun je gewoon negeren. je kunt idd ook online checken voor symantec: http://security.symantec....sites&langid=nl&venid=sym en voor mcafee: http://us.mcafee.com/root/mfs/default.asp

Beam this message up, Scottie!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Weet je zeker dat je ook geen crack hebt gedraaid op die pc? Bijvoorbeeld om nav2005 te activeren of zo? Of om XP te activeren?

Brand een CD met SP2
Installeer XP
Sluit je netwerkkabel niet aan.
Installeer eerst SP2 vanaf de CD
http://www.microsoft.com/...368d3cdb5a&displaylang=nl om sp2 te downen.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Download ergens Hiren's boot CD 6.
knal er nieuwe vdefs in.
booten van cd en scannen maar.

Of:
Maak een CD met Bart's PE Builder
bouw er Mcafee commandline scan in.
scannen maar.

Zowieso is die Mcafee commandline scan nogal handig.

je kna hem hier downloaden:
ftp://ftp.nai.com/pub/antivirus/superdat/intel/sdat4410.exe

uitpakken met sdat4410.exe /e
scannen met scan /adl /clean /report report.txt

Dit valt te proberen in veilige modus van XP.

Verwijderd

Installer je Win XP met een cd die bijvoorbeeld ook al je programma's opnieuw installeerd? Je krijgt vaak zo'n recovery cd mee van de leverancier. Bijv bij HP of Dell computers.

Probeer anders eens eerst met FDISK al je partities te verwijderen en dan gewoon een nieuwe aanmaken.

Daarna formateren en opnieuw installeren.

Suc6

• hadebe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11 02:29
Zo snel mogelijk windowsupdate draaien of SP installeren. Voordat je de virusscanner geinstalleerd hebt is de boel alweer besmet.
Pagina: 1