past PCI Express in normale kast?

Pagina: 1
Acties:

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuw aan te schaffen systeem.
Ik ben van plan een moederbord (915P NEO2 platinum) aan te schaffen met PCI E en dan vervolgens een Videokaart die ook op PCI E zit (Nvidia 6600GT).
Mijn vraag is of ik dit allemaal in een "normale" midi atx kast kan bouwen of dat ik hier een speciale kast voor nodig heb? Ik heb al gezocht op GOT en daar kwam ik heel vaak de term BTX tegen, ik snap alleen niet echt hoe ik nou weet of ik een btx of atx kast moet kopen.
Zou iemand mij hier misschien wat meer duidelijkheid kunnen verschaffen? _/-\o_

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Tuurlijk kan je een 'gewone kast' gebruiken. Het neemt net zovel ruimte in als een PCI of AGP kaart hoor :P

Xbox Live ID:Notna8310

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 21:40

mvds

Totally awesome!

Het is heel simpel :) Als je een ATX moederbord koopt, moet je ook een ATX kast kopen, koop je een BTX moederbord dan moet je een BTX kast kopen :) Zo eenvoudig dat je het bijna zelf had kunnen bedenken ;)

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hartelijk dank voor jullie reacties..
Ik heb een normale atx kast besteld. Ik weet dat ik met een beetje logisch denken het antwoord zelf had kunnen bedenken maar ik twijfelde nogal...Het zou zonde zijn als ik de verkeerde kast aan zou schaffen. 8)7 |:(

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 21:40

mvds

Totally awesome!

Maak niet uit :) Enne... het zou best lastig worden om het verkeerd te doen, want zowel BTX kasten als BTX moederborden zijn erg moeilijk te vinden. IK heb ze iig nog nergens gezien.