Toon posts:

Source fps probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb ook last van fps drop.
in de test had ik 86 fps op 1024-768
maar in de game valt hy soms naar 20.
zelfs bij explosie die ik niet zo zakt hy soms naar 13fps.
ik ben daar wel een beetje ziek van ja.
op wat voor systeem ze het getest hebben weet ik niet maar dit is klote :D.
ik hoop dat er een patch komt.
mijnn pc= p4 2.6 1024ddr ati 9800pro 128 ddr p4p800 mainbord

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 12:29 ]

Verwijderd

Heb je de andere Source probleem topics al doorgekeken? Als het goed is ben je niet de enige met FPS drops.

Speel het eens op een lagere resolutie, zet de hoeveelheid FSAA / AF omlaag etc. Probeer eens de nieuwste (of andere) drivers.

Overigens heb ik je groet weggehaald. Omdat we allemaal zulke vriendelijke mensen zijn, hoef je niet te groeten. Wij groeten elkaar altijd.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:17

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ik had hetzelfde met CS: Source zodra er water of een explosie in beeld kwam had ik een zware fps drop.

heb vervolgens de nieuwste nforce drivers van mijn mobo geinstalleerd en het probleem was opgelost, draai nu @ 1280x1024 @ high @ 2xAA (9600XT, XP2500@182mhz fsb, 1GB mem)

daarnaast had ik eerst het probleem dat HL2 constant vastliep bij het opstarten, door de AGP Aperture size in het bios van 128mb op 256MB te zetten was dat probleem ook opgelost.

[ Voor 26% gewijzigd door Chaoss op 01-12-2004 12:52 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:00

woutur

Klauwtjes uit!

Als je eerder wel soepel draaide komt dit door de laatste patch van Valve. Makkelijke manier om op te lossen is het maken van een autoexec.cfg in steam/SteamApps/Counterstrike source/cstrike/cfg met de volgende inhoud:
mat_forcemanagedtextureintohardware 1
mat_forcemanagedtextureintohardware 0

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

mmm dus nieuwe driver van mobo zou het probleem op moeten lossen.
nou ik ga dat eens proberen .
thnx man _/-\o_

Verwijderd

Heel lullig, maar het ligt aan je processor. De source engine is gewoon heel zwaar voor je CPU, de 3d kaart maakt niet veel uit, behalve voor AA en AF. Bij mijn computer bijvoorbeeld, een p4 2.4 en een 6800le; ik had een timedemo gedownload, als ik alles op ze allerlaagst zette, met 640*480 en geen AA en AF had ik evenveel fps als wanneer ik alles op ze hoogst zette met 10*7 en 4xAA en 8xAF. Binnen, bijv in huizen, heb ik soms wel 200 fps, maar buiten zakt ie vaak naar rond de 30 of soms zelfs 20. Maar ik ga echt geen nieuwe processor kopen voor 1 spel, World of Warcraft draait super, en daar ben ik nog wel een aantal maanden mee bezig

Verwijderd

Waar kan je een timedemo downloaden :?

Verwijderd

hier, hier en hier

ze komen van de www.thetechlounge.com, hier staan ook wat resultaten.

De timedemo's moet je in steamapps/username/half-life 2/hl2 folder zetten, en je start ze door in je console "timedemo detimedemo stats.txt" in te voeren. Een stats file wordt aangemaakt in de hl2 folder.
Pagina: 1