Sleepklikje in het bruin knalt pagina naar beneden

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 09:56
Als je bijvoorbeeld een venster voor de pagina hebt staan en je klikt terug naar GoT door op het bruine gedeelte te klikken, schiet soms de pagina naar het einde. Dit gebeurt zowel in FF als IE6, maar gebeurde niet met de oude layout.

Gewoon klikken op het bruin kan wel, maar als je ook maar een pixel beweegt tijdens het klikken, sta je helemaal onderaan.

Ook kun je in FF door te slepen in het bruin, tekst selecteren die in het witte gedeelte staat. Op zich niet erg en wel handig, maar *hier* klikslepen, selecteert *heel-wat-anders* van de pagina. Gebeurt een beetje sporadisch, en soms wordt er geen tekst geselecteert, maar alleen kopjes, icoontjes en dergelijke.

Machtig irritant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb het ook heel sporadisch, maar heb geen flauw idee waarom het gebeurd of hoe het te voorkomen is zonder de hele opmaak overhoop te gooien. Ik hou het op browserbugs...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
ik denk dat het komt door layout enzo, als jij over het einde van een <TR> sleept wil hij de volgende <TR> pakken. als die helemaal onderaan de pagina staat, dan springt ie opeens een roteind naar beneden

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

maar de list_messages bevat helemaal geen tabellen ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

crisp schreef op woensdag 01 december 2004 @ 13:17:
maar de list_messages bevat helemaal geen tabellen ;)
Is het toevallig zo dat de nieuwe layout block elements bevat die de hele pagina omspannen? De oude had afaik niks groters dan de tabellen die 1 post omvatten...

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Rataplan schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:06:
[...]

Is het toevallig zo dat de nieuwe layout block elements bevat die de hele pagina omspannen? De oude had afaik niks groters dan de tabellen die 1 post omvatten...
Als het goed is niet, maar ik zal het eens dubbelchecken...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mullah
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-07 14:56
Bij mij doet ie dat sleepklikje in dit topic als de update tracker open is.. als de tracker dicht is niet meer..

(Firefox 1.0, windows XP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 12:39

LocalJoost

plaatje hieronder

Bij mij doet ie het zowel met tracker open als dicht. (IE6, XP) Overigens alleen aan de linkerkant van het scherm

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
waarom heb ik hier geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:37

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

j00stj3 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:12:
Bij mij doet ie het zowel met tracker open als dicht. (IE6, XP) Overigens alleen aan de linkerkant van het scherm
Vreemd, bij mij alleen aan de rechterkant (IE6, Win98)

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
hee verrek bij mij ook aan de rechterkant.

maar er hjoeft geen ander scherm voor te staan hoor, het is ook als je het venster geopend hebt, en dan klinkt in het bruine gedeelte, vasthoudt, en dan naar beneden sleept... ZOEFFF en je bent beneden.

och opzich wel eens handig, hoe je nie helemaal te scrollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
it is not a bug! it is a feature ;)

Hier, Win XP SP2 IE6 doet ie het ook in de rechterbalk... is een snelle manier van scrollen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 12:39

LocalJoost

plaatje hieronder

NetForce1 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:21:
[...]

Vreemd, bij mij alleen aan de rechterkant (IE6, Win98)
Zei ik links??? 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Ik bedoelde dus rechts... :+

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:12

P-ter

...

Schrale troost voor de mensen die niet meer kunnen clickscrollen in de topics:

Als je in de grijze afschijding tussen de post klikt (dus niet de rechterkant) kan je ook gewoon 'clickscrollen'.

Maar het blijft jammer dat het niet overal kan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Svennos86 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:25:
och opzich wel eens handig, hoe je nie helemaal te scrollen
Daar heb je dus de END toest voor ;)

Het is bij mij (FF1.0) overigens pas NA de 'header' * van de 2e post (of de eerste bij preview tijdens tikken van dit bericht). Misschien heeft crisp daar wat aan bij het lokaliseren van dit 'probleem'.
* Hiermee bedoel ik dus het gedeelte waar usernaam en quote-knop staan.

edit1:
Naast geen enkele 'header' knalt ie trouwens naar beneden. Naast de laatste post doet ie het bij mij overigens wel.

edit2:
Naast het onderste stuk van IceEyz zijn post gaat ie wel naar beneden, eerst heel langzaam en als ik ter hoogte van zijn signature klik (weer) heel snel. De update tracker staat bij mij uit.

[ Voor 32% gewijzigd door Jake op 01-12-2004 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ah, ik ben dus niet de enige die er last van heeft.
Best vaag dat het gebeurd eigenlijk. Ik heb er zelf best wel last van, aangezien ik nogal vaak op de balken links en rechts klik [dingen deselecteren, scrollen etc]

FF1.0 + XP-SP2
mullah schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:07:
Bij mij doet ie dat sleepklikje in dit topic als de update tracker open is.. als de tracker dicht is niet meer..

(Firefox 1.0, windows XP)
Update tracker?
Volgens mij heb ik die uit staan, zie hem iig nergens, maar heb er wel last van...
edit:

Staat bij mij uit, maar heb wel last van de "naar-beneden-knal-bug"
Jake schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:24:
[...]

Daar heb je dus de END toest voor ;)

Het is bij mij (FF1.0) overigens pas NA de 'header' * van de 2e post (of de eerste bij preview tijdens tikken van dit bericht). Misschien heeft crisp daar wat aan bij het lokaliseren van dit 'probleem'.
* Hiermee bedoel ik dus het gedeelte waar usernaam en quote-knop staan.
Idd, same hier, naast de post van IceEyz kan ik me helemaal het leplazerus klikken, maar hij scrollt niet naar benee, maar bij de andere posts gebeurd het bijna instant bij 2 keer klikken...

Bij de LAATSTE post doet ie het overigens ook niet, ook al scroll ik de pagina een stuk omhoog en klik dan..
In de topiclist heb ik btw ook nergens last van :)

[ Voor 50% gewijzigd door StarLite op 01-12-2004 17:48 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Heb het dus wél bij de laatste post en MyReact geeft ook leuke resultaten 8)

Hoe lager je gaat op de pagina, hoe lagerder lager je iets selecteert, tot een kritisch punt en je zo snel naar beneden vliegt dat je aan het einde belandt. (vergelijkbaar met ná eerste post sleepklikken).

Het "werkt" trowens wel aan de linkerkant en het "werkt" wel zo goed dat je zelfs nog de topictitel mee kan selecteren! Of, als je wat lager begint, nog net een stukje van m'n ([b]-[/b]-loze) Signature meenemen!

Update tracker maakt bij mij niets uit en moet nodig eens FF1.0 installeren ipv 0.92 :)

offtopic:
Trouwens, als feature is het wel handig om alles snel te selecteren... "End" werkt daar niet helemaal goed mee...

[ Voor 5% gewijzigd door IceEyz op 01-12-2004 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mullah
Oeps, ik was te voorbarig

Het is bij mij ook de ruimte rechts van een post die het doet, als ik rechts van een grijze balk van een messageheader (class="messagheader") een slepend klikje doe beweegt ie inderdaad niet.
Naast de post gaat de pagina opeens naarbeneden en wordt de tekst geselecteerd.

De update tracker heeft er dus niets mee te maken.

offtopic:
snel selecteren kan vaak ook met crtl + a

[ Voor 11% gewijzigd door mullah op 02-12-2004 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ik ben iets op het spoor :)

een display:table-cell op #layout lost het in FF op, maar an sich is dat niet zo netjes, en je kan nog steeds tekst selecteren door naast de layout div te draggen wat ook niet hoort
een float:left op #layout lost het probleem in zowel IE als FF op, maar dan kan je de layout niet meer centreren

[ Voor 85% gewijzigd door crisp op 02-12-2004 00:47 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Selecteren door naast een div te draggen hebben zo veel pagina's last van (zelfs Word 8)7) en kan soms wel handig zijn.

Verder succes d'r mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb er nog wat mee lopen stoeien, maar kan er helaas geen goede workaround voor vinden. Het moge duidelijk zijn dat het gewoon buggy behaviour is in zowel IE als in Firefox.
Op het moment dat je een table met width=x plaatst is er niets aan de hand als je daarnaast dragged, op het moment dat het een static of relative geplaatste div is krijg je dit soort problemen...
* crisp rant nog even op een aantal browsers...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

op het moment dat je deze bug uitprobeerd bestaat in het edit menu de optie voor "Copy". Ik kan alleen niet goed zien wat er in het clipboard wordt gezet....

Misschien helpt het om dit uit te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

RwD schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:40:
op het moment dat je deze bug uitprobeerd bestaat in het edit menu de optie voor "Copy". Ik kan alleen niet goed zien wat er in het clipboard wordt gezet....

Misschien helpt het om dit uit te zoeken?
Uitzoeken heb ik dus al gedaan; ik weet waar het aan ligt, en dat het gewoon buggy gedrag van IE en Firefox is. Er zijn nu eigenlijk 3 mogelijkheden:

1) Ik vind een workaround en pas die toe - echter heb ik al vele dingen geprobeert, maar nog geen workaround kunnen vinden die het ook in de gecentreerde versie doet.
2) Ik pas de hele opmaak aan en ga terug naar table-based - no way wat mij betreft, of het hele MT moet me dwingen door met lijfstraffen te dreigen
3) We wachten rustig af totdat de browserbakkers de bug oplossen - iets wat ik het Mozillateam nog wel zie doen, maar wat Microsoft betreft mag je blij zijn als het in 2007 eens opgelost is en dan heb je er waarschijnlijk weer een hoop extra bugs bij...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mullah
Ik geef je groot gelijk, het is als je het zo bekijkt namelijk niet echt een bug in de site, meer raar browsergedrag...

Het is gewoon iets wat de bezoekers die lege stukken pagina gebruiken om een venster te focusen door er op te klikken opvalt :) Moet je maar naast de grijze titelvlakken klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

vaak gaat het de eerste keer klikken wel gewoon goed, klik je echter een 2e keer en beweeg je daarbij de muis een beetje dan pas gaat het fout...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

crisp schreef op donderdag 02 december 2004 @ 15:53:
3) We wachten rustig af totdat de browserbakkers de bug oplossen - iets wat ik het Mozillateam nog wel zie doen, maar wat Microsoft betreft mag je blij zijn als het in 2007 eens opgelost is en dan heb je er waarschijnlijk weer een hoop extra bugs bij...
Is er al een bugzilla report van, want ik denk niet dat deze bug snel door anderen gevonden zal worden :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ik zal wel eens een simpele testcase in elkaar draaien...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

dankzij mijn testcase een workaround gevonden; lokaal opgelost dus :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.