Toon posts:

[DHTML] Plaatje onder plaatje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bijna klaar met mijn dhtml drag drop / volgorde / verwijder systeem. Alleen als je hem verplaats kan je het plaatje gewoon op een foto plaatsen.

Dit is opzich niet erg maar het liefst wil ik de foto die eronder staat verplaatsen naar een andere locatie op het scherm.

Het verplaatsen is geen probleem dat lukt me uitstekend. Alleen ik kan nergens vinden of er een functie is die kijkt of er een plaatje onder zit met DHTML.

Is dat er wel ?
Of moet ik een functie gaan schrijven die bekijkt aan de hand van X en Y coordinaten of er een plaatje aanwezig op die locatie en als die aanwezig is en anders dan het bovenste plaatje, verplaats dan het plaatje.

Weet iemand het ?

Aparte layout trouwnes wel rustig en netjes :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Je zult zoals je zegt zelf een collision detection moeten schrijven die kijkt of het plaatje bovenop een foto staat :)

Verwijderd

Topicstarter
Owkee, dan gaan we dat proberen, waar staat "collision detection" voor ??

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:15

Hu9o

Schokkend

botsing detectie

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

collision = botsing
detection = detectie

botsingsdetectie dus :P

edit:
Spuit 11

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 13:52 ]

• André

André

Analytics dude

Vertaling:
collission:
botsing, stoot, schok, aanvaring, aanrijding

detect:
bemerken, opmerken, merken
Dus het betekent niets meer of minder dat het opmerken van een botsing. Op het moment dat 2 dingen (layers, auto's, plaatjes) elkaar overlappen heb je een collision, en die kun je op verschillende manieren detecten: zien, voelen, berekenen, enz :)

Verwijderd

Topicstarter
Aha, op die manier.

Ik functie schrijven :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben prachtig aan het prieken, en het werkt, alleen weet ik niet of ik iets kan.

KNIP KNIP

STOM STOM

BEZIG

Als ik nu een ander plaatje verplaats, lijkt het wel of ie defx niet overschrijven kan want de oude plaatjes zijn weer op de normale plek te staan. Kan dat niet of ben ik onduidelijk en niet volledig ?

Weet namelijk niet of het standaard dingen zijn die defx endergelijke.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 17:01 ]

• André

André

Analytics dude

defx?

Het is het hele topic al een beetje gokken waar je het over hebt omdat je weinig info geeft, maar met de laatste post overtref je jezelf toch weer. Nu kan ik helemaal geen antwoord verzinnen omdat ik geen idee hebt waar je het over hebt. Heb je code of een url, info, info, enz. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ps. Die post van hierboven was 72% uitgeknipt maar toen kwam ik ergens achter toen ik gepost had.

Ik zal vanavond proberen om hem thuis "uitgekleed" online te zetten. Wat is het dan zullen we zeggen.

Het is een php + javascript + dhtml applicatie die via upload / slepen / klikken voor een "moeder" aan te passen is.

Maar ik heb nog 1 probleem dat iets niet werkt dat los ik nu op door script wat kijkt waar de foto's staan en die opslaan en dan de pagina refreshen. (zo word defx ook goede waarde). Want kan iemand de fout hier in ontdekken, Als hier een fout inzit.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
                        // We maken backups posities aan
                        backup_defx = dd.elements[using_name].defx;
                        backup_defy = dd.elements[using_name].defy;

// We verplaatsen de elementen
                        dd.elements[using_name].moveTo(dd.elements[current_name].defx, dd.elements[current_name].defy);
                        dd.elements[current_name].moveTo(backup_defx, backup_defy);

// We zetten de nieuwe defaults.
                        dd.elements[using_name].defx = dd.elements[current_name].defx;
                        dd.elements[using_name].defy = dd.elements[current_name].defy;
                        dd.elements[current_name].defx = backup_defx;
                        dd.elements[current_name].defy = backup_defy;

Het moet hier wel fout gaan vermoed ik. Dus weet iemand of het hier fout gaat?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 09:25 ]

Pagina: 1