3Com 3300XM managen zonder password

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb hier een kantoor met aardig wat netwerksegmenten. 1 daarvan bestaat uit 4 3300XM switches die met een matrix gekoppeld zijn.
Deze switches zijn geplaatst door een bedrijf maar deze weet niet meer wat de passwords zijn.

Via het netwerk kan ik niet inloggen, enkel als monitor maar dan kan ik alleen maar kijken.

Nu zijn er verschillende 'universele' passwords en deze heb ik allemaal geprobeerd (admin:admin etc. en nog een boel meer) maar ook dit functioneert niet.

Nu heeft deze switch ook een console aansluiting en ik vraag me af of deze aansluiting ook een password vraagt, of dat deze misschien wel door de knieen gaat voor zo'm (admin:admin) passwordje.

Voordat ik de boel uit elkaar ga trekken zou ik graag willen weten of iemand hier ervaring mee heeft.

Bij voorbaat dank.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nofi, maar als dat bedrijf dat de switches heeft geplaatst de wachtwoorden niet meer weet, is dat hun schuld en niet de jouwe :) Dus het lijkt me dat zij dan verantwoordelijk zijn voor het ter beschikking stellen van het beheer van de switches aan jouw bedrijf. oftewel: ze moeten die passwords leveren, en als ze dat niet kunnen mag je denk ik van je verwachten dat ze de switches omruilen en herconfiggen zoals jij het wilt. En je dan wel de passwords geven :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Fairy
  • Niet online
The_Eagle schreef op woensdag 01 december 2004 @ 12:24:
Nofi, maar als dat bedrijf dat de switches heeft geplaatst de wachtwoorden niet meer weet, is dat hun schuld en niet de jouwe :) Dus het lijkt me dat zij dan verantwoordelijk zijn voor het ter beschikking stellen van het beheer van de switches aan jouw bedrijf. oftewel: ze moeten die passwords leveren, en als ze dat niet kunnen mag je denk ik van je verwachten dat ze de switches omruilen en herconfiggen zoals jij het wilt. En je dan wel de passwords geven :)
Klopt, alleen dat bedrijf, dat is zeg maar een beetje over de kop en dus is die administratie ook 'kwijt' ofwel, ze willen er denk ik niks meer mee doen, en ze zijn ons niks verplicht...

Daarom wil ik het op deze manier graag oplossen.

Deze switches zijn geplaatst nét voordat ik er kwam werken. We zijn nu over op een bedrijf wat wél redelijk stabiel is en die ons wel alle info doorgeeft, alleen van deze switch hebben we dus niks helaas.

[ Voor 12% gewijzigd door Fairy op 01-12-2004 13:06 ]

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Toevallig heb ik afgelopen weekend een 3com 3300 (geen XM) aan een seriele verbinding gehad en je hebt bij dat model wel degelijk hetzelfde user/password nodig als voor een http login.

Enige optie is een complete reset, dat heb ik niet echt uitgezocht, maar ik zag dat een tftp upload van nieuwe firmware alles reset. En voor de 3300 zijn diverse firmware versies uitgekomen.

edit: helaas kan ik dat laatste (volledige reset na firmware update) niet meer vinden. Standaard pass van user admin is leeg.

[ Voor 15% gewijzigd door Quantor op 01-12-2004 14:17 ]

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025

Movinghead

ing.

je kan via de seriele poort de orginele software van die switch erin laden, deze is te downloaden op de 3com site, succes

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:27
no offence, maar met 2 seconden googlen had ik het antwoord al gevonden

[ Voor 49% gewijzigd door 0siris op 01-12-2004 21:12 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Fairy
  • Niet online
0siris schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:11:
no offence, maar met 2 seconden googlen had ik het antwoord al gevonden
Heb ik niks aan, password recovery werkt alleen als dat aanstaat, en bij deze schijnt het helaas dus al uitgeschakeld te zijn. Ik heb al die FAQ's allemaal al doorgewerkt en heb al 40 google pagina's aan links doorgestruind.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:27
Dit is voor het eerst dat je het woord "recovery" gebruikt, dat is inderdaad niet mogelijk. Ik gaf slechts antwoord op wat je topic title ook doet vermoeden wat je wilt weten: Je kunt, wanneer je fysiek toegang hebt tot die switches, ze via een nulmodemkabeltje overnemen, waarbij je de configuratie inclusief passwords overschrijft. Is er op die switches (behalve dan waarschijnlijk een wachtwoord) iets geconfigureerd? Zo nee, kun je toch gewoon opnieuw beginnen?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Log in met het volgende account om je 3com volledig te resetten. Log in met het volgende account:

inlog naam: 3comcso
wachtwoord:RIP000 ( 3x nul )

Hierna kan je inloggen met standaard user name: admin en wachtwoord veld leeg laten
Pagina: 1