[C# .NET] draw string met rotatie op Pocket PC

Pagina: 1
Acties:

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-05 09:02
hallo,

ik wil een string tekenen op een picturebox. dit kan door de graphics op te vragen. er bestaat dan een methode drawSTring. deze werkt ook perfect, alleen kan die niet onder een rotatie. ik dus tekst ook shuinomhoog enz.

nu heb ik rondgekeken op google enzo. nu hebben ze daar een oplossing dat ik eerst moet transformeren onder een rotatie. dan tekst erop zetten en weer terug transformeren. maar de grap is dat de methode transform niet bestaat voor compactframework (voor Pocket PC)

weet iemand een andere oplossing?

Klaas

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Is de string die je op de picturebox wil zetten dynamisch? Als dat niet zo is kun je namelijk een plaatje maken waarin de juiste tekst met de juiste rotatie staat, en die over het doel-image heen zetten.

Volgens mij kun je overigens aan het font van de drawstring een direction meegeven ...

Edit:
Nope, je kunt aan DrawString een StringFormat meegeven, maar dan gaat het niet over een rotatie in graden, alleen bijvoorbeeld verticaal.

[ Voor 21% gewijzigd door OZ-Gump op 01-12-2004 12:45 ]

My personal website

• klaasopurk
OZ-Gump schreef op woensdag 01 december 2004 @ 12:40:
Is de string die je op de picturebox wil zetten dynamisch? Als dat niet zo is kun je namelijk een plaatje maken waarin de juiste tekst met de juiste rotatie staat, en die over het doel-image heen zetten.

Volgens mij kun je overigens aan het font van de drawstring een direction meegeven ...

Edit:
Nope, je kunt aan DrawString een StringFormat meegeven, maar dan gaat het niet over een rotatie in graden, alleen bijvoorbeeld verticaal.
de string is dynamisch ja. tevens kun je een plaatje niet zomaar erover heen zetten. want dan zit je met transparantie. dit geeft heel veel prblemen, omdat een pocket PC geen transparatnie kent.

Klaas

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Dan vrees ik dat het je niet gaat lukken, tenzij je er zin in hebt om met de andere Draw-functies zelf de letters in elkaar te gaan draaien met rotatie... Dat lijkt me trouwens wel een enorm karwei!

My personal website

• klaasopurk
OZ-Gump schreef op woensdag 01 december 2004 @ 13:52:
Dan vrees ik dat het je niet gaat lukken, tenzij je er zin in hebt om met de andere Draw-functies zelf de letters in elkaar te gaan draaien met rotatie... Dat lijkt me trouwens wel een enorm karwei!
wat moet dat moet dan maar.
jammer ik d8 dat iemand zoiets wel es had gedaan.

andere vraag is dan of iemand een rotatiefunctie heeft die dan gewoon letters in pixels omzet?

Klaas

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
transparantie is wel te doen in CF hoor, daar is zat over te vinden op het net

bijvoorbeeld:http://wiki.opennetcf.org...rkFAQ%2FImageTransparency

[ Voor 40% gewijzigd door DaRace op 01-12-2004 14:45 ]

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 11:22
Klaas, wanneer koop je is een boek... ;)

Misschien heb je wat aan voorbeeld? Ik heb 'm uitgeprobeerd (moet je ff twee plaatjes aanmaken: marble.jpg en colorbars.jpg, en in de code waar ze aangeroepen veranderen dat daar alleen de string van het plaatje staat).

Er staat niet direct iets over het roteren van tekst in, maar wel "advanced manipulation of fonts and font-families" en ze roteren er wel andere dingen in. Misschien dat je dit kan combineren?

[ Voor 21% gewijzigd door riezebosch op 01-12-2004 16:25 ]

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 09:50

pjvandesande

GC.Collect(head);

Je kan ze toch in een container donderen en die container rotaten? Ik kan nu even niet bij me Visual Studio, maar ik heb het vaker gebruikt, maar of het ook mogelijk is op de pocket weet ik niet. Maar MSDN weet dat anders wel voor je :)

• klaasopurk
riezebosch schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:23:
Klaas, wanneer koop je is een boek... ;)

Misschien heb je wat aan voorbeeld? Ik heb 'm uitgeprobeerd (moet je ff twee plaatjes aanmaken: marble.jpg en colorbars.jpg, en in de code waar ze aangeroepen veranderen dat daar alleen de string van het plaatje staat).

Er staat niet direct iets over het roteren van tekst in, maar wel "advanced manipulation of fonts and font-families" en ze roteren er wel andere dingen in. Misschien dat je dit kan combineren?
g.RotateTransform(-30);
dit grapje kan niet op een pocket PC. ik ben ook niet gek. ik programmeer al veel langer in .NET. boeken heb ik dus zat:D

Klaas

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 11:22
offtopic:
Voor het geval je het niet doorhad, ik ben Manuel Riezebosch... Die bij en met Erik in de klas en op kamers zit :) Die jou geholpen heeft met je eerste schreden in Java :P

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Pagina: 1