Hey guys.
Ik moet een servertje opzetten voor het bedrijf waar ik werk.
Deze moet snel grote bestanden wegschrijven. Deze word gekoppeld aan een gigabit-netwerk.
Deze onderdelen had ik in gedachte:
Mobo: Asus PSCH-L
Proc: Intel Pentium IV "Prescott" 3,0 GHz
HD: 4x een SATA HD
RAM: 1GB PC3200
RAID: LSI MegaRAID SATA 150-4 of onboard RAID gebruiken
Heb zitten zoeken naar HD schijven. Heb de Maxtor DiamondMax Plus 10 300 GB of de Seagate Barracuda 7200.8 300 GB gevonden. Hierbij zit ik te twijfelen, omdat die Barracuda dicht bij de specs van een 10.000 rpm schijf komt. Als ik deze in RAID 0+1 hang, zal het veel verschil uitmaken als dat ik die Maxtor's in RAID 0+1 hang?
Ook voor die RAID controller zat ik te twijfelen omdat die onboard drivers problemen schijnen te geven met Windows.
Hebben jullie ideeën of opmerkingen of verbeteringen wat ik zou kunnen doen?
Ik moet een servertje opzetten voor het bedrijf waar ik werk.
Deze moet snel grote bestanden wegschrijven. Deze word gekoppeld aan een gigabit-netwerk.
Deze onderdelen had ik in gedachte:
Mobo: Asus PSCH-L
Proc: Intel Pentium IV "Prescott" 3,0 GHz
HD: 4x een SATA HD
RAM: 1GB PC3200
RAID: LSI MegaRAID SATA 150-4 of onboard RAID gebruiken
Heb zitten zoeken naar HD schijven. Heb de Maxtor DiamondMax Plus 10 300 GB of de Seagate Barracuda 7200.8 300 GB gevonden. Hierbij zit ik te twijfelen, omdat die Barracuda dicht bij de specs van een 10.000 rpm schijf komt. Als ik deze in RAID 0+1 hang, zal het veel verschil uitmaken als dat ik die Maxtor's in RAID 0+1 hang?
Ook voor die RAID controller zat ik te twijfelen omdat die onboard drivers problemen schijnen te geven met Windows.
Hebben jullie ideeën of opmerkingen of verbeteringen wat ik zou kunnen doen?