[KAV] kavscv.exe vreet 100% CPU resources

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 16:08

Puck

EINDBAAS.org

Topicstarter
Ik heb sinds kort het probleem dat Kaspersky Anti-Virus Personel 5.0.149 vanaf het moment dat mijn laptop opstart (Windows XP SP2) al bijna meteen 100% CPU Resources vreet. KAV scant verder niks bijzonders, en ik heb al verschillende instellingen gewijzigd zonder resultaat. Dit gebeurde een aantal dagen nadat ik het op een schone installatie van Windows XP SP2 had geinstalleerd.

Zelfs als ik de Real-Time Protection standaard disable vreet het 100% CPU. Natuurlijk heb ik het programma al geherinstalleerd en ik heb heb het net ook geprobeerd met de nieuwste versie maar het probleem blijft.

De search leverde weinig op, behalve dit topic: [rml][ KAV]90% CPU gebruik[/rml] maar dat biedt verder geen oplossing.

Verder vond ik dit: http://www.securitytracker.com/alerts/2003/Feb/1006073.html
1. Long path crash

NTFS file system allows to create paths of almost unlimited length. But
Windows API does not allow path longer than 256 bytes. To prevent
Windows API from checking requested path \\?\ prefix may be used to
filename. This is documented feature of Windows API. Paths longer than
256 characters will cause KAV monitor service to crash or hang with 100%
CPU usage. Possibility of code execution is not researched.
Het gaat dus om de service kavsvc.exe (kaspersky av). Als ik Kaspersky probeer te sluiten hangt mijn systeem (of wordt in ieder geval heel traag).

Arrived anxious, left bored

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 15:11

ChangeLife4Ever

owned by above

wat voor soort computer heb je?? Geef ff alle details, dat helpt een stuk gemakkelijker!! ;)

remember your end, someone owns us

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Denk dat het nuttig is om zoiezo even te updaten naar de meest recente versie :) Dat is niet 5.0.149 :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Topicstarter
Ohja, stom, specs vergeten :)

Asus W1N Notebook
Centrino (Dothan) 1,7 Ghz
512 Mb DDR (1x)
80 Gig Harddisk (5200 RPM)
Ati Radeon 9600 Mobile

Ik heb al de nieuwste versie, net geprobeerd, maar aangezien daar het probleem ook nog niet mee verholpen is besloot ik een topic te openen.

Overigens heb ik nu KAV standaard uitstaan (start niet op bij opstarten van de pc) en op het moment dat ik KAV aanzet en dus draait (ondanks dat Real-Time Protection niet aanstaan, en het programma feitelijk dus niks doet) springt mijn CPU weer naar 100%.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik had hetzelfde met deze config: Windows XP SP2, Shuttle SN41G2 (nForce 2), 1024MB DDR, AMD Athlon XP 2600+ (333FSB). Ik moest het er in veilige modus afgooien, want mijn systeem werd compleet onresponsief. Ik gebruikte de versie uit de meuktracker van gister of eergister.

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Topicstarter
Maar een andere virusscanner gebruiken is natuurlijk niet echt een directe oplossing voor het probleem. Ik ben gewoon een tevreden KAV gebruiker dus waarom zou ik overstappen? Als er echt geen oplossing is ben ik daar wel bereid toe, maar probeer nu eerst een oplossing te vinden.
Skaah schreef op woensdag 01 december 2004 @ 11:54:
Ik had hetzelfde met deze config: Windows XP SP2, Shuttle SN41G2 (nForce 2), 1024MB DDR, AMD Athlon XP 2600+ (333FSB). Ik moest het er in veilige modus afgooien, want mijn systeem werd compleet onresponsief. Ik gebruikte de versie uit de meuktracker van gister of eergister.
Je had dit probleem? Of nu nog steeds?

[ Voor 44% gewijzigd door Puck op 01-12-2004 12:00 ]

Verwijderd

Zodra KAV opstart, ongeacht of real time monitor aanstaat of niet, wordt er een scan gedaan van alle startup objecten.

Heb je al meer dan 1x gereboot met de nieuwe versie? Het komt voor dat de eerste boot na install hiervan traag verloopt.

Er is een optie om die startupscan uit te zetten, maar daarvoor zul je KAV support moeten mailen.

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Topicstarter
Ik heb al meerdere keren gereboot. Ik moest soms wel omdat m'n systeem hing als ik KAV handmatig afsloot. Ik zal KAV eens een tijd laten lopen, kijken of het stopt op den duur.

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Topicstarter
Ik heb alle bestanden en registerkeys verwijderd en mijn harddisk geformateerd en nog gebeurd het bij een nieuwe install van KAV. Ik denk dus dat het probleem veroorzaakt wordt door een ander programma ofzo.Iemand een idee hoe ik hier achter kan komen?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Niet echt een antwoord voor je, maar ik heb gisteren KAV 5.0.227 geinstalleerd, moest opnieuw opstarten. Niks meer, bleef maar herstarten. Dus even gekeken, en kwam er al snel achter dat KAV 5.0.227 niet overweg kan met Netpeeker 2.73.
Nu vond ik die 5.0.227 toch heel slecht, want de eerste minuut na opstarten kan ik niks doen, KAV neemt dan bijna alle CPU voor zich. Dus 5.0.227 er maar weer snel afgegooid en 5.0.156 er maar weer op.
Die werkt wel perfect.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Topicstarter
Ik heb beide geprobeerd. Gisteravond heb ik de laatste Personal Pro even geprobeerd (deze had ik al wel eerder eens geinstalleerd om te kijken wat hier beter aan was / extra opties, maar toch terug naar Personal gegaan) en deze had hetzelfde probleem. Dus gedeintstalleerd en de laatste Personal nog 1x geprobeerd. Vannacht een full-system-scan gedaan en nu lijkt hij goed te werken :?

Ik denk er bestanden / registerkeys achter zijn gebleven van de Pro versie...in ieder geval lijkt het nu (voorlopig) goed te draaien. :)

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Topicstarter
Hm, opeens is het probleem weer terug terwijl ik niks veranderd heb. Ik denk dat ik maar overstap op een andere virusscanner.

Verwijderd

Al een ietwat oud draadje maar toch, ik heb hier hetzelfde probleem. De oorzaak lijkt te zijn dat kav z'n database wil updaten en dat dit om de een of andere reden niet lukt.
Ik heb em op auto update staan, om de 3 uur doet ie een update, vaak gaat het goed maar zodra het niet goed gaat knalt het process kavsvc bij mij naar 50%(hyperthread cpu).
Manual updaten lijkt zowiezo nooit goed te gaan.

Verwijderd

Draai je wel de laatste versie?

Verwijderd

Je moet mailen naar kaspersky antivirus helpdesk waarin je moet zeggen dat je graag de startupscan wil uitschakelen.
Dan krijg je van hun een mail terug met daarin een bestand dat je register aanpast zodat de startupscan het niet doet bij opstarten.
Restart je pc en het werkt :)

Verwijderd

Yep, laatste versie hier, gisteren geupdate.
Het is niet de startupscan, daar loopt ie vrolijk doorheen zonder problemen, al is het met die laatste versie wel bere irritant geworden...hij vreet je systeem op.
Maar dan nog, als ie daar mee klaar is is het weer koek en ei, het 100% cpu...of in mijn geval 50% cpu door hyperthreading...probleem ligt niet aan de opstartscan.
Maar puur in de internet update routine.
Hen het net nog even geprobeerd, met de hand update doen, en hop...50% totdat hij connectie heeft en de database geupdate is, als ie in dat geval geen verbinding kan krijgen met de servers van kaspersky dan blijft ie vrolijk hangen op 50% en is het process kavsvc ook niet meer te killen..

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 02:03
Ik heb gisteren even een mailtje naar Kaspersky gestuurt omdat ik hetzelfde probleem heb, en dit is de reply die ik heb gekregen:
Om bij het opstarten het checken van de bootsecotrd etc over te slaan kunt u
de volgende stappen nemen:

Download het volgende bestand:

http://www.kasperskylab.n...ols/DisableRunStartup.reg

Dubbelklik op het bestand en bevestig de vraag om de gegevens toe te voegen
aan het register met Ja.

Indien het bestand niet geimporteerd kan worden in het register, kunt u de
onderstaande stappen uitvoeren om het register aan te passen (tussen haakjes
de termen voor de Engelstalige versie van Windows):

1. Klik op "Start"
2. Klik op "Uitvoeren" ("Run")
3. Type "regedit" en klik op "OK"
4. Blader naar de volgende map in het venster dat verschijnt:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\KasperskyLab\Components\7

5. Klik met de rechter muistoets in het rechter deel van het venster

"#RunStartup"=dword:00000000

6. Selecteer "Nieuw" ("New") in het menu dat verschijnt
7. Selecteer "DWORD Value" ("DWORD Value") in het menu dat verschijnt
8. Vul als naam het volgende in:

#RunStartup

9. Sluit de Register Editor af door het venster te sluiten.
10. Start uw computer opnieuw op.

Graag vernemen wij van u of hiermee het probleem is opgelost.

Met vriendelijke groeten,

Kaspersky Lab Benelux BV
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, dat zal ik zo even doen, maar volgens Inxi moet het werken ;)

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Topicstarter
Leuk dat er uiteindelijk nog een (eventuele) oplossing is gekomen voor mijn probleem. Ik zal het eens nakijken.

Verwijderd

Nou, even melden dat ik die extra reg nou sinds gisteren erin heb zitten en dat het tot nu toe allemaal goed gaat. Mijn dank maar weer medetweakerts.

Verwijderd

PuCK schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 15:00:
Leuk dat er uiteindelijk nog een (eventuele) oplossing is gekomen voor mijn probleem. Ik zal het eens nakijken.
[rml]Schouw in "[ KAV] kavscv.exe vreet 100% CPU resource..."[/rml]

Die oplossing was er dus al die tijd al...

Verwijderd

Nu reageer ik nog maar een keer om te zeggen dat ik te vrieg gejuicht heb en dat het helaas dus niet de oplossing was voor mijn probleem. Wel voor het bere trage gedoe als je je bak boot. Maar het lost niets op wanneer KAV wil updaten en dan geen connectie kan krijgen met een kaspersky server. Dan knalt ie gewoon weer naar full CPU load en dat blijft duren tot ie een connectie heeft weten te krijgen, en regelmatig lijkt dat dus totaal niet te lukken. Dus als dat een uur duurt neemt het kavsvc proces ook een uur lang alle cpu cycles die ie kan krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 14:55 ]

Verwijderd

Hmm ik heb het probleem nu ook, precies hetzelfde, een fout in een database van kaspersky ofzo.
Maar de hele computer hangt en de processen zijn niet te killen van kaspersky.
Het vervelende is nu dat de computer ook niet in veilige modus opstart, dat vind ik wel erg vreemd..
Iemand nog een idee of is er nieuwe informatie beschikbaar?
Pagina: 1