Toon posts:

[NI Reaktor 4] Travelizer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een n00b op het gebied van producing, ben echt pas net begonnen, vooral Reaktor blijft een klus om de doorgronden, vroeg me even af of iemand de sampler/transformer genaamd Travelizer kent? Ben daar mee aan het expirimenteren en mijn god wat daar uit komt is echt super! (Zit hier echt te freaken op me stoel :o )

Mijn vraag is even of iemand andere samplers/transformers kent in Reaktor te vergelijken met Travelizer (niet extreem veel opties/redelijk te begrijpen voor een noob als ik) die gave effecten in geluid (/audio samples) teweeg kan brengen. En heeft iemand verder tips voor het werken met Reaktor, ik bedoel, bepaalde instrumenten bijvoorbeeld die redelijk makkelijk (voor Reaktor begrippen) te doorgronden zijn...soms weet ik niet waar ik moet beginnen. Jaja ben bezig met RTFM ;)

En nog een vraag: weet iemand waar ik eventueel Reaktor les kan krijgen? En aan wat voor prijzen moet ik dan denken? :+

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 11:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kickje.

Ik vraag me ook af of ik wel goed gepost heb, hoort dit niet gewoon in Software Algemeen 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 15:53 ]

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
kijk eens op www.native-instruments.com daar staan af en toe tutorials voor reaktor...

Reaktor lijkt op het eerste gezicht erg complex, maar door de modulaire opbouw is het dus niet zo...
Je kan zo'n beetje alles aan elkaar "knopen" en alle parameters instellen...
Echter is het wel "handig" als je een beetje de basisbegrippen van sythesizers begrijpt... dus wat is een oscillator, een filter, etc.
Probeer zelf eerst iets simpels inelkaar te zetten (bijvoorbeeld een simpele toongenerator gestuurd door een ADSR envelope) of bekijk eerst een simpel instrument (die standaard meegeleverd zijn) hoe die in elkaar zit en probeer e.e.a. aan te passen en kijken (luisteren) wat er gebeurd...

Suc6

[ Voor 119% gewijzigd door haggard op 02-12-2004 16:39 ]

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!