Ik heb geen ID wat een EXT2 partitie is, maar als Ghost er ook geen ID van heeft, zallie de bestanden niet zien, en dus het hele zooitje imagen.
Ik denk dattie dus daarom ook niet kan comprimeren.
Zeg maar hetzelfde als dat je een NW volume ging imagen met Ghost, hij deet het wel, maar ook al stond er maar 5 Mb op, hij imaged ook het lege gedeelte.
Suc6
Koffie
Ik denk dattie dus daarom ook niet kan comprimeren.
Zeg maar hetzelfde als dat je een NW volume ging imagen met Ghost, hij deet het wel, maar ook al stond er maar 5 Mb op, hij imaged ook het lege gedeelte.
Suc6
Koffie
ext2 is het (is een van de) bestandssyteem(en) van linux.
Ik maak er uit op dat je wil migreren? Van wat naar wat?
In /etc staan idd al je systeeminstellingen, in /home je persoonlijke instellingen en bestanden, in /var staan gecachete downloads (debian), je logfiles, je printer spool en dat soort dingen.
Zeg even wat je wil gaan doen, er zijn altijd mensen met tips.....
Ik maak er uit op dat je wil migreren? Van wat naar wat?
In /etc staan idd al je systeeminstellingen, in /home je persoonlijke instellingen en bestanden, in /var staan gecachete downloads (debian), je logfiles, je printer spool en dat soort dingen.
Zeg even wat je wil gaan doen, er zijn altijd mensen met tips.....
ext2 ghosten doe je op deze manier:
GEEN GHOST GEBRUIKEN!
cat /dev/hdc1 (linux partitie) | tar | gzip > jegecomprimeerdelinuxpartitie.image
Zorg er wel voor dat die partitie op dat moment read-only is.
Terugzetten op een lege partitie doe je dan weer zo:
tar -zxv (ofzoiets, zoek maar uit) > /dev/hdc1
Kijk nou, ghost kan dus eigenlijk helemaal geen ruk? Nee inderdaad. Je kan het ook zelf. Tenzij je de luxe-gadgets nodig hebt natuurlijk. Maar een kopietje draaien van je HD is dus op deze manier zo gebeurd.
GEEN GHOST GEBRUIKEN!
cat /dev/hdc1 (linux partitie) | tar | gzip > jegecomprimeerdelinuxpartitie.image
Zorg er wel voor dat die partitie op dat moment read-only is.
Terugzetten op een lege partitie doe je dan weer zo:
tar -zxv (ofzoiets, zoek maar uit) > /dev/hdc1
Kijk nou, ghost kan dus eigenlijk helemaal geen ruk? Nee inderdaad. Je kan het ook zelf. Tenzij je de luxe-gadgets nodig hebt natuurlijk. Maar een kopietje draaien van je HD is dus op deze manier zo gebeurd.
Valium: als je maar 1 file hebt kan je net zo goed niet tarren, scheelt je weer paar bytes
en je zou er voor kunnen kiezen om bzip2 te gebruiken.
en je zou er voor kunnen kiezen om bzip2 te gebruiken.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Hint: bzip2 is nog iets effeciever dan gzip.Op woensdag 03 januari 2001 19:38 schreef Valium het volgende:
Ext2: Second extended filesystem.Op woensdag 03 januari 2001 12:12 schreef Koffie het volgende:
Ik heb geen ID wat een EXT2 partitie is
hier meer info
Verwijderd
toch vind ik ghost wel lekker om via je netwerk een backupje te bewaren die ook snel weer terug staat.
Ik weet niet precies met welke versie maar bij mij werkt ie gewoon met compressie.
Ik weet niet precies met welke versie maar bij mij werkt ie gewoon met compressie.
Verwijderd
vanaf 6 ondersteund ghost ook linux. Daarvoor alleen als raw partition. En voor met windows opgegroeide mensen is een ghost image een soort geruststellende achter de hand verzekering. Net als een blauw scherm. Zo van: ik ben weer thuis :-)
So, duh!!Op woensdag 03 januari 2001 19:42 schreef Aaargh! het volgende:
Valium: als je maar 1 file hebt kan je net zo goed niet tarren, scheelt je weer paar bytes
dat zijn nou van die truuks waar mee je kunt show-offen tegenover windowsgasten ^_^!
kun je voor floppies ipv rawwrite dus ook doen:
cp /dev/fd0 (image) (of andersom)
?
kun je voor floppies ipv rawwrite dus ook doen:
cp /dev/fd0 (image) (of andersom)
?
Om een image te maken van een floppy: dd if=/dev/fd0 of=image
zo maak je ook een iso-bestand: dd if=/dev/cdrom of=cdrommetje.iso
zo maak je ook een iso-bestand: dd if=/dev/cdrom of=cdrommetje.iso
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
als ik een partitie van 4 gig heb met daarop 3gig aan data. Ik ga die vervolgens backuppen, welke methoden krijg je dan een 3gig file ipv een 4 gig met allemaal nullen erin?
als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)
datacompressie, dan sla je de nullen wel op maar omdat een heel blok met nullen heel erg goed comprimeerbaar is merk je er weinig van.Op donderdag 04 januari 2001 23:10 schreef vlabakje het volgende:
als ik een partitie van 4 gig heb met daarop 3gig aan data. Ik ga die vervolgens backuppen, welke methoden krijg je dan een 3gig file ipv een 4 gig met allemaal nullen erin?
maakt het ook wat uit of je zo'n image op een paritie probeert te zetten die niet even groot is?
ja, maakt zeker uit..Op vrijdag 05 januari 2001 13:39 schreef Digital-DNA het volgende:
maakt het ook wat uit of je zo'n image op een paritie probeert te zetten die niet even groot is?
of je ziet alleen de grootte van de oude partitie, of je ziet niets
betere manier om van kleine partitie -> grote partitie te gaan is:
- booten met een resque disk oid
- kleine partitie mounten (mount /dev/hda1 /mnt oid)
- cd /mnt; tar zcpvf /een/schijf/met/veel/ruimte/image.tar.gz *
- cd /grote_partitie; tar zxpvf /een/schijf/met/veel/ruimte/image.tar.gz
dat zou moeten werken
sucses
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
via een tijdelijke disk dus... maar ik moet dus gewoon onthouden hoeveel cilinders ik voor de parititie gebruikt heb. maar voor een backup zal het wel voldoen... bedankt!
Pagina: 1