Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Tweakers - Feature] Scrollende update-tracker

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Is het mogelijk om, als je naar beneden scrollt in een topic, de updatetracker mee naar beneden te laten glijden, zodat je hem (in grotere topics) steeds op je scherm hebt, en niet helemaal naar boven moet scrollen om hem terug te zien?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Alsjeblieft niet zeg :X
Die update tracker staat goed daar bovenaan :X netjes uit beeldgescrolled net zoals het menu :)

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Of met een pref desnoods?
Jij vindt hem netjes bovenaan, ik vind het handiger om hem mee te laten scrollen... beiden tevreden \o/

• Frank Reiber
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-09-2022

Frank Reiber

aka Kiuchi

Ik heb het forum gecentreerd staan en als ik die update tracker uitklapt, moet ik helemaal naar de zijkant scrollen om hem goed zichtbaar te krijgen dus naar beneden zou wel handig zijn. Ik wil het forum ook niet gewoon links geplaatst hebben omdat dan de tekst te dicht bij de linkerkant zit en dan leest bagger.

Proud member of Los Alcoholicos
Real life goes before e-life -- Toppunt van arrogantie: En toen was er licht sprak ik God

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Ik heb het forum dus wel links uitgelijnd, en wil de updatetracker eigenlijk ook wel daarnaast behouden, rechts dus. Alleen zou ik het handig vinden als hij altijd in beeld blijft, dus als ik naar beneden scroll in een topic, die tracker gewoon op een vast aantal pixels van de bovenrand van mijn browservenster blijft hangen ipv ten opzichte van de bovenrand van de pagina

[ Voor 11% gewijzigd door Yoeri op 01-12-2004 17:56 ]

• Frank Reiber
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-09-2022

Frank Reiber

aka Kiuchi

Yoeri schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:55:
Ik heb het forum dus wel links uitgelijnd, en wil de updatetracker eigenlijk ook wel daarnaast behouden, rechts dus. Alleen zou ik het handig vinden als hij altijd in beeld blijft, dus als ik naar beneden scroll in een topic, die tracker gewoon op een vast aantal pixels van de bovenrand van mijn browservenster blijft hangen ipv ten opzichte van de bovenrand van de pagina
Zou ik ook heel handig vinden, en begrijp ook niet dat ze dat niet gedaan hebben. En voor mijn problemen: van mij mag hij ook wel naar binnen gaan, sluit hem denk toch wel metteen weer. Dus even kijken en weer dicht

[ Voor 11% gewijzigd door Frank Reiber op 01-12-2004 18:16 ]

Proud member of Los Alcoholicos
Real life goes before e-life -- Toppunt van arrogantie: En toen was er licht sprak ik God

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:48
Ik zou ook graag hebben dat de tracker meescrollt.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
elevator schreef op woensdag 01 december 2004 @ 11:21:
Alsjeblieft niet zeg :X
Die update tracker staat goed daar bovenaan :X netjes uit beeldgescrolled net zoals het menu :)
with stupid

Ik kan me er echt gigantisch aan ergeren. Vooral omdat zo'n ding vaak de scrollsnelheid niet bij kan houden en dus steeds van boven het beeld "in valt"

Liever niet dus :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Ik zou hiervoor position: fixed; gebruiken in plaats van position: absolute;. IE gebruikers hebben dan gewoon pech.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:12

crisp

Devver

Pixelated

met position:fixed loop je toch tegen verschillende bugs en problemen aan in de verschillende browsers. Zo zou je voor de gecentreerde versie alsnog met een stukje JS de juiste positie t.o.v. de viewport moeten bepalen, en in Opera werkt het al helemaal niet vlekkeloos.
Daarnaast heb ik het even geprobeert, maar het uitklappen gaat ineens haperen, en het effect is ook niet mooi noch handig in mijn ogen. De links zijn immers eenmaal opgehaald met de pagina statisch, dus continue in beeld houden heeft niet echt veel meerwaarde...

Intentionally left blank

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:48
crisp schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:56:
dus continue in beeld houden heeft niet echt veel meerwaarde...
Ik vind van wel hoor :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

waar het dan op neer komt is dat het toch een JS-oplossing zou worden, en ook een pref. iig low prio wmb...

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Na lang beraad heb ik besloten dit niet te gaan doen :P

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.