Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met Spyware (?)

Pagina: 1
Acties:

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Hallo Allemaal,

Op de een of andere manier heb ik een heel naar bestandje binnen gekregen wat constant al mijn open poorten afscanned om iets te verzenden naar 'hamburger.spyware-bomb.org'. Mijn firewall (sygate) schrikt hier elke keer wakker van waardoor ik onderbroken wordt in van alles. Zeerr irritant. Maar het allerirritantste is dat ik het bestandje niet kan vinden op m'n computer. Volgende de firewall staat het in /windows/system32/cvcpii.exe, maar daar is niks te vinden.. Ben ik nu erg dom, of is dat programmatje erg slim? Anyway, weet iemand wat ik hieraan kan doen?

(voor de volledigheid: ik gebruik Windows xp pro)

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 16:03
Heb je ook al gekeken of het bestandje niet verborgen is? Je kunt dit aanzetten op de volgende manier:

Open deze comuter --> Extra --> Mapopties --> tabblad weergave --> daar moet je bij geavanceerde instellingen "verborgen bestanden en mappen weergeven" aanvinken.

Verder raad ik je aan om Adaware of Spybot te downloaden en je systeem eens te scannen op spyware :)

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:54
als je het bestandje niet kan verwijderen omdat het ingebruik is kan je even bij uitvoeren->msconfig alles uitzetten als je win daarna opnieuw opstart is ie als het goed is niet in gebruik :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lees Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten en Beveiliging en Virussen - FAQ even door :) Wellicht kan je hier wat nuttige info vinden :)

We hebben hier een speciaal forum voor, dus ik ga je topic even verplaatsen: Software Algemeen > Beveiliging & Virussen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters