Toon posts:

[2003] Mac koppelen op een win2k3 domain

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wil mijn iMac koppelen aan mijn Win2K domain. Ik heb juist gegoogl'd en ben hierbij uitgekomen:

http://www.macdevcenter.c...ive_directory.html?page=1

Hier staat alles goed uitgelegd dus voor ik dat zo ook uit op mijn max. Maar dan zegt hij als ik op koppelen(Bind) klik dat ik een ongeldige domein-forestcombinatie heb ingevoerd.

Als forest heb ik smartbit.local en domain ook hetzelfde. In het voorbeeld gebruiken ze adc.exemple.com

Klopt mijn forestnaam dan niet, of wat doe ik juist fout? :/

Iemand enig idee?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 09:57:
Hallo,

ik wil mijn iMac koppelen aan mijn Win2K domain. Ik heb juist gegoogl'd en ben hierbij uitgekomen:

http://www.macdevcenter.c...ive_directory.html?page=1

Hier staat alles goed uitgelegd dus voor ik dat zo ook uit op mijn max. Maar dan zegt hij als ik op koppelen(Bind) klik dat ik een ongeldige domein-forestcombinatie heb ingevoerd.

Als forest heb ik smartbit.local en domain ook hetzelfde. In het voorbeeld gebruiken ze adc.exemple.com

Klopt mijn forestnaam dan niet, of wat doe ik juist fout? :/

Iemand enig idee?
Volgens mij heb je idd een foute naam, probeer eens als domain:
(verzinsel).smartbit.local, volgens mij doet ie het dan wel.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat is de exacte foutmelding ? Aangezien het om een Apple gaat verplaats ik je topic even naar Apple Talk, omdat ik denk dat daar de kenners zitten :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
de exacte foutmelding is:

Ongeldig domein

U hebt een ongeldige domein-forestcombinatie opgegeven. Voer voor zowel het domein als de forest een geldige DNS-naam in (bijvoorbeeld ads.bedrijf.com).

Keer op keer zegt hij dat...

Verwijderd

Topicstarter
zou mac wel smartbit.local als een geldig domain aanvaarden??

als het smartbit.com zou zijn, misschien dat het dan wel gaat...

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 01 december 2004 @ 11:05:
Wat is de exacte foutmelding ? Aangezien het om een Apple gaat verplaats ik je topic even naar Apple Talk, omdat ik denk dat daar de kenners zitten :)
Volgens mij gaan hier juist minder kenners zitten denk ik hoor. Tgaat overigens toch over Active directory...

Veel hulp denk ik niet hier te kunnen krijgen

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:02
Gezien: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107800 ?

Over welke mac os versie praten we, en is de dns wel goed ingesteld? Trouwens, wil je in het vervolg even gebruik maken van de edit knop?

Verwijderd

Topicstarter
ok, zal ik doen, ik veronderstel dat ik als DNS de DC moet instellen.

Als ik het script uitvoer, krijg ik de foutmelding tcsh: missing name for redirect.

Alles klopt, geen typfouten in het scriptje...

Script klopt, het wordt nu uitgevoerd.

Volgende fout is bij het aanmelden.

Waar hij eerst een fout gaf, gaat hij nu door. Maar als hij gaat controleren op toegangsrechten, blijft hij hangen en zegt hij dat hij geen rechten heeft.

Terwijl ik gewoon inlog met mijn ADMIN account vanop de DC...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 21:37 ]

• leon1e
Inderdaad de dns van je DC, werkt het script nu wel of niet op de apple dat kan ik niet zo goed uit je post halen.. Je werkt wel met sudo su onder het root account neem ik aan?

Het rechten verhaal gaat neem ik aan pas spelen bij het koppelen? Probeer de user name eens zo in te vullen admin@domain.local, als dit nog niet werkt probeer dan eerst eens een computer aan te maken de apple probeert zich dan te binden aan deze computer (met dezelfde naam).

[ Voor 8% gewijzigd door leon1e op 01-12-2004 21:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, het script voert hij goed uit.

Het probleem treedt op als ik verbinding maak. Waar hij vroeger fout gaf, gaat hij nu door.

Could not determine site for closest DC zit in de log als ik verbinding maak.

Iedere keer opnieuw.

Ik heb 1 DC die instaat voor DNS, fileserver en DC.

Als ik inlog met Administrator@smartbit.local geeft hij tevens deze fout nog.

Ik maak dus op mijn DC een computer aan met naam powerbook. Dit is de naam die ik opgeef als ik verbinding wil maken. Maar ook dat wil niet lukken.

De fout blijft in de log verschijnen. Hij vindt precies de DC, maar kan niet inloggen...

In de log verschijnt die melding, en ik krijg als popup dat de gebruikersnaam niet klopt.

Juist dit gevonden:
http://www.shukwit.com/mo...iewtopic&topic=55&forum=2

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 22:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit werkt nu, ik ben gekoppeld met de DC!!

Nu zijn er als ik op netwerk klik in Finder, een aantal extra mappen bijgekomen.

Domains
DomainDNSzones.smartbit.local
ForestDNSzones.smartbit.local
Local
Smartbit
Tapy3Directory.smartbit.local
Workgroep
Smartbit.local

Alle mappen zijn leeg, alleen in de map local en in de map smartbit zit een alias van de DC. Maar als ik daarop klik en mij inlog. Dan krijg krijg ik de fout dat de alias naar de server niet gevonden kan worden...

Moet ik misschien nu nog iets mounten?? :/

edit: mac versie: 10.3.6

edit: Dit is wat ik gevonden heb bij de support van apple

In addition, you must add the Active Directory domain to a custom search policy in the Authentication or Contacts pane of Directory Access.

If you selected "Authenticate in multiple domains" in step 7, adding the Active Directory forest to a custom Authentication search policy enables this computer to authenticate users from any domain in the forest.
If you deselected "Authenticate in multiple domains," you can add domains individually to the search policy.
Other help topics have instructions for enabling Active Directory service and defining custom search policies.

link: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=151444

Als ik dan bij Identiteitscontrole ga zoeken in aangepast pad. Dan staan er 5 resultaten:

/NetInfo/root
Tapy3Directory.smartbit.local
DomainDNSzones.smartbit.local
ForestDNSzones.smartbit.local

Deze klik ik allemaal aan en voeg ze toe.
Ditzelfde doe ik bij het tabblad adressen, in de hoop dat ik nu wel in 1 van deze mappen de DC terugvind.

Maar helaas, zelfde resultaat... De mappen zijn nog altijd leeg

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 08:37 ]

• leon1e
Je moet nu bij het inloggen ook gebruik maken van het netwerk account, doe je dit nu? Zo nee, log bij het opstarten van de mac in met user@smartbit.local en kijk eens of het dan beter gaat :).

Verder moet je voor Windows 2003 Smb signing (of zoiets) uit zetten, dit is wel te vinden op google anders kun je niks mounten..

Verwijderd

Topicstarter
deze pagina heb ik gevonden!

http://simultaneouspancak...6/connecting_a_ma_1.shtml

Dit heb ik allemaal uitgevoerd.

Als ik dan in Finder apple key + K druk en smb://netbiosservername/sharename ingeef, dan vraagt hij voor een wachtwoord

ik geef dan Administrator op en het wachtwoord en dan zegt hij dat het wachtwoord incorrect is...

administrator@smartbit.local heb ik ookal geprobeerd... Nu zit ik toch kort bij denk ik, laatste loodjes wegen het zwaartst zeggen ze!

Verwijderd

Topicstarter
het werkt!! nadat ik gpupdate /force heb uitgevoerd krijg ik verbinding!

tnx leon1e voor de tips!
Pagina: 1