Toon posts:

AH Qmotion Mediacenter PC: Wie nog meer 3D-problemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb begin november bij AH een Mediacenter desktop gekocht.
Prima machine, alleen voortdurend haperingen bij 3D-applicaties. Monteur is geweest, heeft kaart ( XFX 6800 LE ) , geheugen ( 512 Mb@400 ) en mobo vervangen, had geen resultaat. Alle nieuwe drivers en bios geprobeerd.
Heb nu heel netjes een nieuwe PC gekregen, met een SCSI-harddisk(!) maar nog steeds dezelfde vastlopers ( gedurende zo'n 10 seconden ) in 3D-games.
Ik denk nog steeds dat het aan de voeding ( 300 watt ) ligt.

Wie heeft soortgelijke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat68
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-10-2024
Heb dezelfde problemen....
Hetzelfde systeem als jij aangeschaft, en dezelfde haperingen in beeld en geluid tijdens games. Ook bij mij boden de allernieuwste drivers geen soelaas, maar ook het vervangen van de 300W voeding door een van 350 Watt hielp niks :'(

Voorlopig zit ik op een dood spoor. Mocht jij al verder zijn, dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook hetzelfde probleem. PC van Q-motion eind januari bij AH gekocht. Ik hoef niet eens een 3D-applicatie op te starten. Ik heb al met simpele bewerkingen (muis bewegen bijvoorbeeld) dat de pc op willekeurige momenten enkele seconden blijft hangen.

Inmiddels al een week of twee contact gehad met de helpdesk. In eerste instantie moest ik een herinstallatie uitvoeren. Maar dat hielp niet.

Toen hebben ze na een goede week een nieuwe voeding opgestuurd. Komen ze op de proppen met een 350W voeding van SWEEX!!!!. . Als je als organisatie pretendeert dat je enkel A-merken gebruikt moet je niet een Sweex voeding op gaan sturen. Ik heb direct gereageerd dat ik met deze oplossing niet akkoord kon gaan, omdat de Sweex voeding zeer waarschijnlijk nog zwakker is dan de voeding die er nu in zit. En Sweex is gewoon een C-merk.Nu kreeg ik afgelopen donderdag te horen dat er alsnog een monteur langs gaat komen. Hoop dat de afdeling snel zal bellen voor een afspraak met een monteur.

Ik ben er van overtuigd dat het probleem door de (te zwakke) voeding wordt veroorzaakt. Een 300W voeding is in principe veel te weinig voor dit systeem.

Check deze site maar eens
http://www.jscustompcs.com/power_supply/

Ik laat wel horen of het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:09
FYI : Die sweex 350watt blokjes zijn nog best redelijk. Beter als heel wat a-open/component pro troep die standaard gemonteerd worden. Don't judge a book by it's cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar qua kwaliteit zit er wel een groot verschil tussen de voeding die er standaard in zit( 300W voeding van FSP Group) en de Sweex-voeding, die op gestuurd is. Ik heb natuurlijk wel wat informatie gezocht, voordat ik üuberhaupt ging klagen. ( bijvoorbeeld hier op tweakers Hangen en Opstartproblemen troubleshooter).

Natuurlijk heb ik ook op andere forums gekeken. Verschillende mesnen waren zeker niet tevreden over de prestaties van de Sweex-voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:09
Mensen die op forums posten hebben meestal problemen met dingen... ;)

Maar serieus. Ik heb al verschillende problemen kunnen fixen door zo'n sweex 350 te monteren i.p.v. een aopen/component pro. (meen zelfs dat deze mensen eigenlijk hun voedingen bij FSP halen?) Ik zou hem gewoon even proberen, wie weet helpt het? Je kan moeilijk verwachten dat ze een enermax/tagan opsturen van 100 euro.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht ook geen hele dure voeding. In eerste instantie werd mij een 420W voeding toegezegd. Ik vondhet op zich al vreemd dat ze ineens een 350w voeding hadden opgestuurd. Daarnaast is de opgestuurd voeding de helft goedkoper dan de voeding van FSP. Nu hoeft dat niet altijd alles te zeggen, maar ik vodn het een zeer goedkope oplossing lijken.

Probleem van de Q-motion pc (en van veel kant en klare pc's) is gewoon dat ze een te zwakke voeding in het ding hebben gepropt. Het had niet uitgemaakt welke voeding van welk merk er in had gezeten.

De monteur komt sowieso nu langs. Dus installeren zal er wel niet van komen. Ik had ze gezegd dat ik de voeding zou installeren en dat ze het resultaat wel zouden horen. Ik kreeg als antwoord dat mijn klacht was doorgestuurd naar de afdeling planning voor een afspraak met een monteur. De opgestuurde voeding kon ik meegeven aan de monteur. Dus ik wacht nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat68
Ha Deja-vu... Na ook mijn klagen en rondhangen op diverse fora, had ik zelf maar de onvolprezen helpdesk gehint dat het misschien een voedingprobleem is : en zie, de 300W van FSP wordt vervangen door een 350W van Enlight. Probleem lijkt dan iets minder frequent maar zeker nog aanwezig. Na weer klagen werd mij net als Sjaak een 420W belooft, want dat had het probleem bij een andere klant opgelost (!)....
Staat na een week DHL aan de deur met .... idd een Sweex 350W voeding. Nadat ik mijn verbazing per mail had uitgesproken, kreeg ik als reactie dat deze Sweex een "uitgebreidere" versie was van de Enlight... Tsja, je hoeft alleen maar de specs te lezen. |:(
Heb de Sweex natuurlijk wel geïnstalleerd, je weet immer maar nooit...... Drama !

Maar goed, Enlight zit er weer in, en ook ik ben nu in afwachting van een monteur....

Ik laat nog wel wat horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He pat68. had jij de problemen enkel tijdens 3d-applicaties of ook gewoon tijdens het surfen? Bij mij loopt de computer voor een paar seconden vast als ik bijvoorbeeld aan het surfen ben. Ik ben zelfs niet een begonnen met het gamen, omdat de pc nu al vast loopt.

Op welke fora heb je nog meer gereageerd en "geklaagd"?? Ik kon zo gauw geen forum vinden? En zijn er veel mensen met dezelfde klachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik lees van niemand dat hij / zij een format C: heeft geprobeert, is dat een optie?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het eerste wat de helpdesk voorstelde was een herinstallatie van Windows. Ik mag toch aannemen dat een kant en klare pc wel goed loopt als enkel en alleen windows is geïnstalleerd.

Met een kale installatie van windows had ik nog steeds last van de problemen. Ik denk dat format c: ook niet veel uit zal halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Word de Northbridge misschien te heet?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me sterk in mijn geval dan. Bij mij kan het probleem zich al voordoen als ik de pc ook maar net heb opgestart. Het lijkt me dan niet dat de northbridge dan al te heet is geworden. (Of kan dat wel?)

Ik ben er bijna van overtuigd dat het ligt aan de te zwakke voeding in combinatie met een 3400+ AMD processor, Geforce 6800 LE en nattuurlijk de rest wat in de pc hangt.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat68
OK, dat was een kromme zin :) Ik herstel: na mijn klagen bij de helpdesk heb ik in afwachting van een antwoord op diverse fora rondgehangen op zoek naar mogelijke verklaringen. Dat bleef vooralsnog bij lezen ipv reageren.

Hier kwam ik echter diverse posts van ReinB tegen die precies hetzelfde leek te ondervinden als ik. Helaas weet ik niet of zijn problemen over zijn..... Zo is het me bijvoorbeeld opgevallen dat zijn specs nu oa een 450W voeding melden...... Ik hoop dat hij ook nog eens wil reageren.
Vooralsnog weet ik alleen van ons drieën met identieke systemen en hetzelfde probleem.

Verder Sjaak : Ik heb het probleem voornamelijk tijdens 3D applicaties, maar af en toe hangt hij ook wel tijdens "normaal" gebruik.
Ook ik heb aan de temps zitten denken. Speedfan laat oa voor de processor waardes zien tot 70 graden. Dat is toch niet onoverkomelijk voor een AMD ? De GPU schommelt continu tussen de 60 en 63 graden..

euh.. typisch geval van verkeerd aflezen : processor heeft vrij stabiele temp rond 45-46 graden

[ Voor 6% gewijzigd door pat68 op 14-02-2005 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inderdaad ook op allerlei fora rondgekeken. Lijkt wel of er barweinig mensen zijn met deze pc, terwijl de specs niet onaardig zijn voor die prijs.

Vandaag heb ik de helpdesk maar eens gebeld (35 cent/p.m). Duurde behoorlijk lang voordat ik ieamand aan de lijn had. Toen ik eindelijk iemand aan de lijn had, ging het behoorlijk snel.

Ik belde omdat de afdeling planning mij nog zou bellen ivm een afpsraak met een monteur. Vanwege vele zieken waren ze daar nog niet aan toegekomen. Direct een afspraak gemaakt voor donderdagmiddag.

Het volgende kwam naar voren uit het gesprek. Er bleken meerdere mensen dezelfde problemen te hebben als wij. Sommigen (waaronder jij dus Pat68, en ik ook) hebben een Sweex voeding ontvangen van 350W. Andere hebben weer een voeding van 450W ontvangen (ReinB??). Maar daar waren de problemen vaak nog niet mee opgelost. (Hij kon mijn opmerking dat Sweex een B-merk was alleen maar beamen). Morgen zouden ze voedingen binnen krijgen van ook weer 350W, maar met 50% meer amperage-vermogen. Dus nu maximaal 18 Ampére.De maximale amperage van 12 ampére is volgens hen dus ook nog steeds de oorzaak van het probleem bij de Sweex-voeding van 350w en de voeding van zelfs 450W.

Ik hoop dat ze donderdag het probleem oplossen, zodat ik zonder ergenis achter de pc kan zitten.

Ik laat het wel weten, hoe het is verlopen. Hoop wel dat ze komen opdagen!!!!!

Pat68: Misschien dat je ook even contact moet opnemen met de Helpdesk. Ik raad je aan te mailen. Bellen is zo wel heel duur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat68
Mailen met de helpdesk ?? Joh, ik heb maar een aparte map gemaakt voor die berichtenuitwisseling. :r Die helpdesk reageert wel redelijk snel per mail , maar ik kan nou niet zeggen dat ze echt op de inhoud van mijn mails in gaan....

Allereerst over die voeding Sjaak : 18A op de +12V gaat het probleem niet oplossen !! De Enlight 350W die ik als eerste kreeg toegestuurd levert die 18A, maar het probleem is er nog steeds !

Vrijdag komt bij mij de monteur..... Dus ik check donderdagavond ff hoe het bij jou verlopen is :P

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMMMM. Mijn enthousiasme is direct getempert. :| Ik wacht wel af. En je hoort het wel.

Is het probleem wel minder, of heb je nog gewoon net zoveel last als met de 300W voeding.

En heb jij er nog iets bijgezet?? Bijvoorbeeld een harde schijf? Wanneer heb je de pc eigenlijk gekocht?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat68
Noop, heb er niks extra's bijgeprikt....
Heb zelf de pc gekocht in november vorig jaar, toen 'ie "uitkwam". Door omstandigheden heb ik pas in december mijn 1e spel proberen te spelen. Sindsdien ben ik ook in contact met de helpdesk.

Probleem lijkt minder met de 350W, maar eigenlijk niet noemenswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat komen ze er bij jou dan inzetten? Een 400W voeding of hebben ze nog niets toegezegd? Ik zal de monteur er zeker opwijzen dat jij ook al een 350W voeding hebt gekregen en dat daarmee de problemen nog steeds niet opgelost waren.

PS: Je hebt wel al een hele lange tijd moeten wachten, als je al vanaf december bezig bent. Al spijt van je aankoop??

Een voeding van Enlight is wel een voeding van een A-merk. Zou het probleem dan toch ergens anders door veroorzaakt worden? Zal toch niet?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat68
Leuk zo'n persoonlijke topic voor ons 2-tjes :) (trouwens, je mag me ook best mailen)

Lang duren? Och. Eerst zelf vanalles onderzocht: recovery, nieuwe drivers voor de 6800, patches voor MCE, nieuwe firmware voor de BenQ-drives, mobo geupdate enz. Niks hielp dus pas half december voor het eerst geklaagd bij helpdesk, vlak voor oud&nieuw de Enlight ontvangen, deze pas kunnen installeren half januari, ongeveer 2 weken later weer gemeld dat het niet geholpen heeft, een week later de Sweex(?) ontvangen, kon ik niks mee, gemaild, komende vrijdag komt een monteur. Valt dus nog wel mee, over de responstijd klaag ik niet .

Wat de monteur komt doen ? Geen idee. Aan de hand van de entries van ReinB kan ik opmaken dat vervangen van graka, mobo, harde schijf geen effect heeft gehad. Dus òf een zwaardere voeding (de helpdesk beweerde in een mail dat dat bij een andere klant de boel had opgelost) òf de processor danwel zijn koeling is kaduuk/niet optimaal.

Spijt ? Niet echt, als alles naar behoren werkt, heb je een leuk systeem voor een schappelijke prijs. Tenzij alles op de een of andere manier te maken heeft met dat MCE...

Wordt vervolgd.

Verwijderd

PAT168:Ik heb je een mail gestuurd over de belevenissen van vandaag.

Sjaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, hier is ReinB dan eindelijk weer even.

Ik heb toen inderdaad een zwaardere voeding gekregen ( Enlight, 450 w. meen ik ) en ingebouwd. Het probleem is wel minder geworden, maar nog niet geheel verholpen. Geregeld artifacts en af en toe hangt de PC bij met name 3D applicaties voor enkele seconden ( ondervonden bij Lock On, Far Cry, Soldiers, Generals, Train Simulator, Trainz 2004 ). Meestal blijft dan ook het geluid hangen. Ik heb niks over of undergeclockt. Het gekke is, toen ik er een oude Gforce Ti-4200 inhing, toen liepen deze spellen als een trein.
Ik heb de moed een beetje opgegeven, wel AH een boze brief gestuurd, maar die hebben ( na twee weken ) nog niet gereageerd.
Ik hoop nu maar dat het aan de drivers van de grafische kaart ligt en dat XFX met een update komt.
Wil ook graag nog horen of het bij jullie inmiddels is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat68
Ha die Rein :) ,

Afgelopen vrijdag is bij mij een monteur geweest : het probleem lijkt de wereld uit :*)
Eerste wat de man deed was weer de voeding vervangen : niks, duh .
De volgende en laatste optie was volgens hem het moederbord. Bij het vervangen viel mij op dat de borden niet hetzelfde waren: er kwam een GA-K8VM800M uit en hij had een GA-K8VT800M bij zich. (NB: de oorspronkelijke specs in de advertentie maakten ook melding van een VT !!).
Mijn verzoek om het toch in te bouwen om te proberen, wierp z'n vruchten af. Ik heb nu alles bij elkaar zo'n 2 uur "ongehaperd" kunnen spelen.

Het enige verschil wat ik heb kunnen ontdekken tussen de borden is dat de VT géén VGA-uitgang heeft (in plaats daarvan een extra COM) en dus een iets andere chipset, denk ik.

Gooi het eens op het woord, niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Dan zou de oplossing mogelijk bij andere drivers kunnen liggen. (let op: mogelijk :))

Bij oudere VIA borden heb je ook 2 varianten van de chipset, namelijk de KT133 en de KM133.
Ik heb een keer een pc samengesteld voor mijn moeder waar een moederbord uit een HP computer in zat, die had ook een KM133 chipset.

Toen ik de VIA 4in1 drivers installeren was het systeem gelijk heel erg onstabiel. Toen heb ik een topic geopend op GOT en iemand raadde mij aan om andere chipset drivers te installeren ivm de KM133 chipset.

Dat heeft alle problemen de wereld uit geholpen :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pat68, bij mij zit er ook een K8VM800M in. Ben benieuwd of jouw problemen serieus verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op zondag 20 februari 2005 @ 15:33:
Dan zou de oplossing mogelijk bij andere drivers kunnen liggen. (let op: mogelijk :))

Toen ik de VIA 4in1 drivers installeren was het systeem gelijk heel erg onstabiel. Toen heb ik een topic geopend op GOT en iemand raadde mij aan om andere chipset drivers te installeren ivm de KM133 chipset.

Dat heeft alle problemen de wereld uit geholpen :)
Welke chipset heb je toen geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag gebeld met Helpdesk-it om te vragen wat de status van mijn pc was. De monteur heeft mijn pc vorige week donderdag meegenomen, nadat een wisseling van de voeding niet bleek te helpen. Ik heb ze middels een mailtje laten weten wat de mogelijke oplossing was (zie oplossing pat168).

Ze waren dus bezig met het vervangen van het moederbord. Ze gaven te kennen dat ze een tijdje bezig zijn geweest om de oorzaak van het probleem te achterhalen. Ze denken dus dat het toch echt aan het moederbord ligt. Er waren meedere pc's met hetzelfde probleem en ik zou morgen teug worden gebeld voor een retour-afspraak.

ReinB, als ik jou was zou ik ook even aan de bel trekken. Wellicht ben je even je pc kwijt, maar dan is het probleem misschien wel opgelost. Ik laat wel weten of het probleem bij mij opgelost is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:35:
[...]

Welke chipset heb je toen geïnstalleerd?
Dat weet ik dus niet meer :X

Maar ik meen me te herinneren dat ik de VIA 4 in 1 heb geinstalleerd maar dan zonder AGP acceleratie.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat68
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 19:24:
Pat68, bij mij zit er ook een K8VM800M in. Ben benieuwd of jouw problemen serieus verholpen zijn.
Nu een paar dagen later meen ik te kunnen zeggen dat het probleem blijvend de wereld uit is. :*)

Maar wat ik niet weet, is of dat te wijten is aan het wisselen van de VM voor de VT, of omdat de VM sowieso brak was :?

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn pc terug. Heb hem een uurtje aan en nog geen "hanger"gehad. Moederbord is niet vervangen en ik heb mijn oude voeding terug (dat is misschien wel jammer. Ik had toch liever een 350 W voeding met 18A . Maar ja je kunt niet alles hebben.)

Het bleek een bios instelling te zijn. Iets met de AGP. Ik weet niet precies wat. Maar vooralsnog geen hanger, dus tot nu toe tevreden.

Sjaak

Ik ga morgen of overmorgen maar eens flink gamen. Kijken of ie blijft hangen. Jullie horen het wel van mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat68
Mooi voor je :)

Alleen wel verrassend dat het bij jou aan de AGP aperture size lag. Dat is een van de eerste dingen die ik geprobeerd had. Geen enkele instelling loste het probleem op. (waar staat 'ie nu op bij je?)

Wel min dat je weer die 300W voeding hebt gehad (hier op het 6800LE-topic wordt minimaal 350 aangeraden)..

Maar ach, als alles naar behoren werkt.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik deze instelling (de AGP aperture size) in de Bios vinden?? Ik heb gekeken, maar kan hem niet vinden??

Ik had wel iets andere problemen dan dat jullie hadden. Bij deden de problemen zich al voor als ik gewoon aan het surfen was, in words aan het werken was. Dus bij lichte applicaties. Bij jullie, althans dat begreep ik, deed het probleem zich voor bij het gamen. Ik heb zaterdag even online gegamed (alles op Max bij een resolutie van 1024*768, Call of Duty). En geen probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat68
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 19:50:
Waar kan ik deze instelling (de AGP aperture size) in de Bios vinden?? Ik heb gekeken, maar kan hem niet vinden??

......
In de advanced bios. Als je in het setup menu bent, druk dan ctrl+F1. Je krijgt dan advanced settings erbij, en dan vind je 'm vast.

Maareh, als alles naar behoren werkt, zou ik niks veranderen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de settings effe gecheckt.

Ik heb onder AGP & p2p bridge control gekeken (Advanced settings in de bios)
De volgende waarden heb ik gezien

AGP aperture size 512m
AGP 3.0 mode 4x
AGP driving control AUTO
....
....
VGA share memory size 64M

. Wel vreemd dat mijn aperture size op vier de hoeveelheid ram is ingesteld. Wat ik er over had gelezen, was het nromaal om twee keer de waarde van de hoeveelheid van je videokaart te nemen. En dan hoeft het nog niet uit te maken.

Wat denk jij er van???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de helpdesk maar weer gemaild, want ook die suggestie hielp niets. Tijdens het spelen van Half Life 2 liep het hele systeem ineens volledig vast, en na een herstart alles heel erg haperend, veel artifacts, ook gewoon in de desktop. Systeemherstel maakt niets meer uit, denk dat de hele machine nu in het honderd is gelopen. Ook temperatuur loopt flink op ( 73 graden ). Eigenlijk wil ik gewoon mijn geld terug. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReinB:Heb je de AGP aperture size op 512MB gezet??? Het schijnt bij mij te werken. Althans, hij staat bij mij op 512M (advanced bios settings). Je kunt je pc er niet mee verklooien, dus ik zou dat eens proberen.

Ik zou niet weten of je wel geld terug krijgt. Ik denk het niet. Heb jij deze pc ook bij de AH gehaald. Ik ben namelijk al na een paar dagen teruggegaan toen ik de problemen met mijn pc had. Daar vertelde ze mij dat ik allereerst met Qmotion zelf alles moest regelen. (werd over het algemeen netjes afgehandeled, zeiden ze). Het leek er niet op of ze überhaupt geld wilde teruggeven. Maar dan heb ik ook niet echt aangedrongen.

Porbeer het is met die AGP aperture size. Ik hoor het wel.

Jij hebt 1024mb geheugen. Heb je dat geheugen bij Qmotion bijgekocht of een A-merk geheugen erbij geprikt. Ik denk er ook over om geheugen bij te kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel er zijn er nog meer met problemen met deze AH PC.
Eind januari ook deze PC bij de AH gekocht en vanaf de eerste dag bleef hij regelmatig hangen.
Ook al stond de PC niets te doen - desktop - dan bevroor hij zonder regelmaat (de muis beweegt niet meer) en na een paar seconden deed hij het weer.

Dus:
Helpdesk gemaild, oplossingen tot nu toe:
- recovery uitvoeren - geen resultaat
- AGP en aperturesize aanpassen - geen resultaat
- monteur met nieuw moederbord - geen resultaat.

Bekend verhaal inmiddels als ik jullie verhalen lees.

Nu is de reactie van de Helpdesk dat zij wederom terugkomen met een nieuw moederbord, dit zou dan een ander zijn. Even afwachten dus wat er nu gaat komen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat68
Euh , welkom :|
Maar er is hoop, soms komt het goed. Alleen is niet helemaal duidelijk waar dat nu precies aan ligt. Misschien is dat nieuwe mobo waar ze mee komen wel een VT :P
Ik hoop dat het spoedig opgelost is.
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 22:34:
...
Ik zou niet weten of je wel geld terug krijgt. Ik denk het niet. Heb jij deze pc ook bij de AH gehaald. Ik ben namelijk al na een paar dagen teruggegaan toen ik de problemen met mijn pc had. Daar vertelde ze mij dat ik allereerst met Qmotion zelf alles moest regelen. (werd over het algemeen netjes afgehandeled, zeiden ze). Het leek er niet op of ze überhaupt geld wilde teruggeven. Maar dan heb ik ook niet echt aangedrongen.
...
Ik had wat voorwerk verricht voor het geval het probleem niet opgelost werd. Oa. een belletje naar de consumentenbond leerde het volgende : Door te kopen bij AH is er een overeenkomst met AH niet met Qmotion of helpdesk-it. Dat AH het uitbesteed is prima, maar uiteindelijk blijft AH de aan te spreken partij. Advies van CB was AH dmv een aangetekende brief op de hoogte te stellen van het probleem, ze een redelijke termijn te stellen (belangrijk!) waarbinnen je het opgelost wil zien, reparatie danwel vervanging. Gebeurt dit niet, dan weer aangetekend een ingebrekestelling naar AH, waarbij uiteindelijk geldteruggaaf zeker een optie is. Tegelijk met die aangetekende brieven naar AH adviseerde de CB om ook die helpdesk daarvan op de hoogte te stellen.

Idd een lang en vervelend traject.. Recht hebben is één, recht krijgen een tweede :/

Maar post je bevindingen, want ik blijf erg benieuwd naar de precieze oorzaak van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg vandaag een mailtje van Helpdesk IT ( QMotion) dat ze een compleet nieuw systeem in elkaar gezet hebben wat daar al enige tijd foutloos proef draait. Morgen komt er een monteur langs met dus blijkbaar een compleet nieuw systeem ( mijn tweede ).
Dan hoop ik toch wel dat ik al mijn info op de harddisk niet kwijt ben, die moet dan toch maar even over gezet worden of voor mijn part er extra bij.
Verder vraag ik me af hoe het dan gaat met de diverse activeringscodes van Windows XP en Office XP.

Mijn laatste vastloper lag ( zie vorig bericht ) trouwens niet aan de PC maar aan een zelf bijgekocht brak geheugenbankje. Dus daar draagt QMotion geen schuld. Vind trouwens sowieso dat ze goed hun best doen.

Ben wel nog steeds boos op AH, omdat ik mijn in november gekocht systeem daar in februari al weer voor 200 euro goedkoper in de winkel zag staan. Vind dat ze - gezien alle problemen die wij hebben - het verschil wel zouden mogen terugstorten, maar tot nu toe hebben ze nog niet op mijn mail gereageerd.

Ik hou jullie morgen op de hoogte van de monteur-bevindingen ( als mijn PC het dan tenminste doet )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiGuru
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-09-2008
Als je een moederbord hebt met een ingebouwde videokaart, dan geeft dat in de praktijk vaak problemen. Soms werkt het gewoon helemaal nooit goed als je er een andere bijprikt. De standaard adviezen in zo'n geval:

- Zet in de BIOS je on-board video uit, of als dat niet kan de Primary video op AGP.

- Zet de AGP snelheid op 4x, dat maakt in de praktijk niet zoveel uit voor de snelheid, maar lost vaak de problemen op.

- Zet de AGP aperture zo groot mogelijk. (Dat is de adresruimte die de videokaart en het moederbord gebruiken om gegevens uit te wisselen, het is niet de hoeveelheid geheugen die door de videokaart wordt ingepikt.)

Verder wordt er bij voedingen vooral gekeken naar de hoeveelheid Ampere op de 5V lijn, maar die videokaart gebruikt de 12V lijn, en die is bij veel voedingen maar zwakjes. Het aangegeven Amperage is ook bijna altijd het kortstondige maximum, niet wat die voeding kan leveren over langere tijd.

En als laatste kan het een goed idee zijn om een extra koeler in de kast in te bouwen, zodra er een temperatuur boven de 70 graden uitkomt.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend stond de monteur met een geheel nieuwe PC om kwart voor negen voor de deur ( zou tussen 10 en 11 zijn ). Hij wilde de boel gewoon omruilen en weer vertrekken, maar na enig aandringen werd in elk geval de harddisk verwisseld zodat ik niet de hele rotzooi opnieuw hoefde te installeren.
Mijn gewijzigde voeding wou hij niet vervangen, dus nu zit ik weer met de oorspronkelijke van 300 watt :( . Hij beweerde echter dat dit geen probpleem voor de Geforce was en inderdaad blijft de boel netjes op temperatuur.
Het moederbord is vanhetzelfde type, dus een 800M, maar wel met een gewijzigde bios. Het opstartscherm begint nu met een Gigabyte-scherm.

Het lijkt er tot nu te op dat het probleem verholpen is. Er scheen een partij foute moederborden tussen te zitten.
Zit ik nog wel met het probleem dat in mijn oude meegenomen PC nog mijn Halflife 2-cd blijkt te zitten. 8)7 Maar die wordt morgen netjes opgestuurd. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de computer terug is van de Helpdesk, heb ik geen problemen meer kunnen ontdekken. Hij loopt zoals ie hoort te lopen. Zonder hangers.

De processor wordt ook niet al te warm (tussen de 40 en 46 graden)
Als ik online gegamed heb, dan wil de processor eens 50 graden heet worden. Verder niets bijzonders.

Al met al ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij werkt het ook nog steeds. Wel hier even een reactie van AH die ik vandaag eindelijk ontving na mijn klacht over de voortdurende problemen met de QMotion en het grote verschil in prijs ( 250 euro prijsdaling in 2 amper 3 maanden tijd ):

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Het spijt ons te vernemen dat u niet tevreden bent over de aanbiedingsprijs van de Qmotion PC. Wij bieden u hiervoor onze excuses aan. Hoewel wij uw onvrede in dit geval zeker kunnen begrijpen, kunnen wij u niet van dienst zijn met uw verzoek. Het zal u ongetwijfeld eerder zijn overkomen dat u een door gekocht product later goedkoper heeft aangetroffen. Een nadelig prijsverschil kunnen wij helaas niet vergoeden. Wij hopen u een volgende keer beter van dienst te kunnen zijn.

Indien u nog steeds hardwareproblemen met uw PC heeft, raden wij u toch aan hiervoor onze leverancier te benaderen.

Met vriendelijke groet,
Albert Heijn Klantenservice

Jelger van Weydom

Ik denk dat ik hier toch maar bezwaar tegen aanteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berzerker
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25
Ik had ook last van een bevriezend systeem. Ik had alleen 512 MB bijgeprikt en verder niets gewijzigd. De helpdesk meldde mij:

"in de bios moet op CTRL en F1 worden gedrukt,

ga dan naar Advanced chipset features en dan naar AGP & P2P Bridge
control

zet de AGP Aperture Size op 256Mb en de AGP3.0 op 4X

nu zal het systeem niet meer bevriezen, verder hebben wij dit probleem
bij Gigabyte neergelegd (Taiwan) en deze zijn nu bezig met een
oplossing voor dit probleem."

Sindsdien al enkele weken geen bevriezingen meer gehad, dus deze workaround lijkt te werken. Bij mij moest de AGP aperture size dus verlaagd worden (hij stond standaard op 512) en niet verhoogd.

Opvallend vond ik nog wel het volgende: ik had ook nogal wisselende 3DMark05-resultaten. Daarover meldde de helpdesk

"dat de score zo varieert komt mogelijk doordat de voeding op de 12V en
5V lijn veel ampíere moet leveren over deze lijnen"

Ik kan hieruit niet anders afleiden dan dat de 300W voeding het toch niet helemaal lekker trekt. Wellicht kunnen degenen die er nu een zwaardere voeding in hebben hangen eens 4 keer 3DMark05 runnen en hun resultaten posten? Ik kreeg 2142, 2301, 2310 resp 2291, wat mij overigens allemaal nogal laag leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat68
Heb nog geen 3dmark gedraaid, zal vandaag of morgen ff kijken voor je.
Wèl heb ik ff hier op GoT gekeken in het 3dmark05-topic : Voor de 6800LE staan waardes tussen 1750 en 2480.
Dan lijken die van jou niet zo heel beroerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat68
Zoals beloofd : 2500, 2513, 2512 en 2528 zijn mijn scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn score is 2603 punten. Vraag me niet hoe, want ik heb de test even bekeken en ik kwam niet boven de 30fps. IK had zelfs even 1fps per seconde. Was dit ook zo bij jullie????

Gemiddeld zal ik op zo'n 15 fps hebben gezeten mbv de videokaart
Op de processor zal dat 2fps zijn.

Een tweede ronde leverde een score van 2614 op. Ik heb ergens op een forum (hier op tweakers of een ander forum) gelezen dat de scores per keer met ongeveer 5% kunnen verschillen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berzerker
pat68 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 18:15:
Zoals beloofd : 2500, 2513, 2512 en 2528 zijn mijn scores.
Ja, dit zijn zo ongeveer de waardes die ik ook zou hebben verwacht.

Ik zal de test nog maar eens een paar keer runnen, want we hebben gewoon hetzelfde systeem (op de zwaardere voeding van jou en die 512 extra geheugen van mij na), dus ik zou dit soort waardes toch ook gewoon moeten krijgen. En anders maar weer met de helpdesk in de clinch.

Je hebt de kaart neem ik aan niet gesoftmod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb mijn Videokaart niet gesoftmod. Wat ik wel vaag vind is dat ik bijna 100 puntern hoger score in 3dmark05 (boven de 2600) dan pat68, terwijl ik maar 512mb geheugen heb en Pat68 1024MB. Of zou dat geen verschil maken?? Lijkt me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat68
berzerker schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 08:42:
[...]

Je hebt de kaart neem ik aan niet gesoftmod?
Nee, staat wel op het "to-do"lijstje :)
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:22:
..,terwijl ik maar 512mb geheugen heb en Pat68 1024MB. Of zou dat geen verschil maken?? Lijkt me wel.
Voor de goed orde : Ik heb ook maar 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok. ik me vergist, ik dacht dat je ook 1024MB in je pc had.

Ik heb de videokaart gister met Rivatuner 5.14 gesoftmod. Gelukkig kon ik 4 pipelines opengooien. Helaas geen 16. Allebei de vertex shaders heb ik nu ook open. Ik heb tot eenmaal 3dmarks laten lopen (nog voor dat ik de vertex shaders had gesoftmod) en ik kreeg een iets betere score. Ik weet immers niet wat normaal is.

Mijn score was nu 3387 @ 3dmarks2005, det tweede test gaf een score van 3390 aan.

In ieder geval beter

Ik heb 3dmark 2003 ook gedraaid
Score: 8800

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens,

Ik heb vandaag een cd ontvangen van Helpdesk IT.

Dat is een speciale cd om het probleem "beeld loopt een aantal seconden vast probleem" defintief op te lossen. De bios wordt geupdated + dvdrom speler (nieuwste frimware) = de geluidskaart (nieuwste driver) = videokaart (niewste drivers (71.84 winkxp_english).

Hebben jullie ook wat mogen ontvangen???

Ik weet niet wat ik moet doen, omdat mijn pc nu naar behoren loopt. Geen enkele vastloper/ bevriezing meer gehad.

PS: Trouwens ik vind dit wel een zeer nette after-sales service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berzerker
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 16:12:
Jongens,

Ik heb vandaag een cd ontvangen van Helpdesk IT.

Dat is een speciale cd om het probleem "beeld loopt een aantal seconden vast probleem" defintief op te lossen. De bios wordt geupdated + dvdrom speler (nieuwste frimware) = de geluidskaart (nieuwste driver) = videokaart (niewste drivers (71.84 winkxp_english).

Ik weet niet wat ik moet doen, omdat mijn pc nu naar behoren loopt. Geen enkele vastloper/ bevriezing meer gehad.

Ik heb hem ook ontvangen en geinstalleerd; mijn 3Dmark05 score ging er mee omhoog; nu is het ongeveer wat ik had verwacht, en ik heb ook geen vastlopers meer. Hopelijk is die videodriver geen 3Dmark05 'geoptimaliseerde' driver zodat de hogere score louter cosmetisch zou zijn .....

Ik had al geen vastlopers meer door een eerder gesuggereerde workaround in de BIOS (AGP aperture size verlagen), maar als een workaround nodig is, is er toch wat mis, dus heb ik het toch maar allemaal geinstalleerd. Maar ja; wellicht dat in de BIOS nu alleen de optimized default settings zijn gewijzigd of zo (dus dat de workaround de nieuwe standaard is geworden); ik moet nog eens opnieuw in de BIOS settings duiken.

Maar inderdaad nette service ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bezerker, wat voor een score haal jij nu in 3dmarks2005?? Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat68
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 16:12:
...

Neuh :/ Heb nog niks gezien...

Nu heb ik denk ik al wel alles up to date , muv de 71.84 (draai nog de 66.93), maar het was idd een leuke geste geweest.

En installeren of niet? Je kan het altijd proberen en bij geen succes draai je het terug , toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berzerker
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:33:
Bezerker, wat voor een score haal jij nu in 3dmarks2005?? Ben benieuwd.
3 keer gedraaid: 2598, 2601 en 2602. Dit op een default systeem met alleen 512 extra geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die scores had ik ook, alleen met 512mb werkgeheugen. Nu heb ik met rivatuner een softmod op de kaart toegepast. Met een redelijk effect. Mijn score is nu 3390 en 3389 (2keer gedraaid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berzerker
Heeft iemand wellicht Far Cry op deze PC gespeeld? Bij mij installeert het goed, maar krijg ik bij het opstarten eerst een splash screen en vervolgens de melding "please insert the correct CD-ROM, select OK and restart application". En dat terwijl de juiste (en originele) CD zit in de DVD-drive zit. In de brander wil het spel al helemaal niet opstarten.

Ik heb geen emulatiesoftware draaien of zo (dat is een bekende oorzaak van dit probleem), en ook het geheel disabelen van de brander helpt niet.

Als iemand anders het op dezelfde PC wel heeft draaien, kan ik in ieder geval uitsluiten dat het een incompatibiliteit met de DVD-ROM drive betreft (ik heb geen reserve drive liggen dus ik kan niet even swappen), dus dan zou ik het graag horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEFKaspiri
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Bij mij draait Farcry prima, wel ff de nieuwste patch downloaden anders werkt ie niet goed op een geforce 6.

Heb je wel allebei je dvd-rom drives geprobeerd? probeer anders eens een no cd patch
Pagina: 1