Router met Wlan en beveiliging

Pagina: 1
Acties:

• Eddimello
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben in het bezit van een desktop (XP prof) en laptop (XP home). Desktop verbonden met Zyxel Prestige 650 H31 ADSL router-modem Tiscali voorzien van wlan bZyair B-120 kaartje.

Nu kan ik geweldig surfen enz over mijn router met de laptop en het wireless lan. Geen klagen. Nu wil ik echter de boel beveiligen en weet ik niet hoe?

Ik vind heel veel topics over beveiligen en ook de instructie van Zy-Air geeft niet veel uitkomst. Nu heb ik natuurlijk wel bij Zyxel Support gekeken maar eigenlijk vind ik het dan zeer ingewikkeld worden en kom ik er niet helemaal uit.

Ik kan natuurlijk via telnet mijn router benaderen en WEP 64 of 128 aanzetten, maar dan?

Moet ik nog instellen in mijn desktop of laptop veranderen. Op dat moment kom ik er niet uit.

Eddie

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Eddimello schreef op woensdag 01 december 2004 @ 09:40:
Ik ben in het bezit van een desktop (XP prof) en laptop (XP home). Desktop verbonden met Zyxel Prestige 650 H31 ADSL router-modem Tiscali voorzien van wlan bZyair B-120 kaartje.

Nu kan ik geweldig surfen enz over mijn router met de laptop en het wireless lan. Geen klagen. Nu wil ik echter de boel beveiligen en weet ik niet hoe?

Ik vind heel veel topics over beveiligen en ook de instructie van Zy-Air geeft niet veel uitkomst. Nu heb ik natuurlijk wel bij Zyxel Support gekeken maar eigenlijk vind ik het dan zeer ingewikkeld worden en kom ik er niet helemaal uit.

Ik kan natuurlijk via telnet mijn router benaderen en WEP 64 of 128 aanzetten, maar dan?

Moet ik nog instellen in mijn desktop of laptop veranderen. Op dat moment kom ik er niet uit.
Heb je al eens een tutorial gelezen ? Als je WEP of WPA configureert op je accesspoint lijkt het me wel handig dat je dat ook op de clients instelt. Anders snappen ze elkaar niet ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Eddimello
  • Niet online
Als je gaat zoeken naar de Tutorials van tweakzone met de woorden wireless of draadloos is het resultaat nul/zero. Als je binnen Tweakers gaat zoeken kom je wel het één en ander tegen maar niet precies wt ik zoek. Maar ik zal iedergeval proberen de client eens te bekijken om wep in te stellen.

Eddie

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
zeg ik heb net die handleiding lopen downloaden (12mb) en nog iets van die pcmcia kaart) maar er staan zelfs plaatjes in hoe het moet :?

vanaf welke punt wordt het je te moelijk :? waar gaat het mis :?

A wise man's life is based around fuck you

• Eddimello
  • Niet online
Welke handleiding bedoel je dan. Ik heb namelijk maar 2 handleidingen ingezien op de cd rom bij die PCMCIA kaart en die zijn nog geen 1 mb groot en staat verder niets in wat ik nodig heb. Verder heb ik inmiddels wel de support handleidingen gevonden op de Zyxel site en kom denk ik ook bij de plaatjes die je bedoelt. Maar dan zit er weer een probleempje in het benaderen van de modem. Mijn firewall houd weer van alles tegen, dus maar even uitzetten. Ik kom er mogelijk zo op terug.

Eddie

• Eddimello
  • Niet online
Nu is het toch gelukt. Ik had wat problemen bij mijn router te komen om de uiteindelijke WEP instellingen erin te zetten. Maar het is allemaal gelukt. Bedankt voor de tips. :)

Eddie

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Eddimello schreef op donderdag 02 december 2004 @ 20:30:
Nu is het toch gelukt. Ik had wat problemen bij mijn router te komen om de uiteindelijke WEP instellingen erin te zetten. Maar het is allemaal gelukt. Bedankt voor de tips. :)
als die router geen WPA kan zou ik hem snel maar weer inruilen.. :X

WEP is kwa security 3x niks (beter als helemaal niks, maar tis niet veel)

A wise man's life is based around fuck you

• Eddimello
  • Niet online
zwelgje schreef op donderdag 02 december 2004 @ 20:32:
[...]

als die router geen WPA kan zou ik hem snel maar weer inruilen.. :X

WEP is kwa security 3x niks (beter als helemaal niks, maar tis niet veel)
Tja, ik ben aan het lezen en WPA is inderdaad veel beter, maar of die het aankan moet ik even uitzoeken. Gaat om een Zyxel Prestige H31...

Eddie

Pagina: 1