Toon posts:

[RAID0] Met 2 volle schijven?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb nu 2 harde schijven, allebij 40GB waarop één daarvan mijn OS staat. Ik wil een kleine performance boost halen (en ik vind het tevens makkelijker werken met 1 grote hdd dan met 2 kleintjes ;)) door deze 2 in RAID 0 te laten draaien op een leuk oud controllertje wat ik nog ergens uit een bak heb weten te vissen, namelijk de Promise Fasttrak100 Controller.

Alleen wil ik het volgende weten; Kan ik deze twee schijven in een RAID 0 opstelling zetten zonder dat ik mijn OS of enige data verlies? Sorry als dit een standaard vraag is, maar ik kan nergens in de FAQ iets over volle schijven met Windows erop in een RAID 0 array zetten.

Alvast bedankt!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Nee dat kan niet. Je krijgt een nieuwe lege schijf (1 grote)

[ Voor 56% gewijzigd door DeeJee op 01-12-2004 09:37 ]

Money for nothin' and your chicks for free

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

nee

Meneer 1000 has spoken......

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Raadpleeg de RAID FAQ dat je via de inhoudsopgave van de OM FAQ kunt vinden :) Kijk in de RAID FAQ onder "Kan ik een schijf/array zonder dataverlies uitbreiden?" voor het antwoord.

Het is hier op GoT in ieder geval de bedoeling dat je research pleegt voordat je een topic opent. Daaronder valt o.a. het raadplegen van de FAQ van het probleemgerelateerde subforum. Dat heb je overduidelijk niet gedaan, dit topic gaat dan ook dicht.

[ Voor 19% gewijzigd door BalusC op 01-12-2004 09:39 ]

Dit topic is gesloten.