[internet] op PC veel sneller dan op mac?

Pagina: 1
Acties:

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Wanneer ik op internet browse met de PC lijkt dit veel sneller te gaan dan op de Mac. Ook wanneer ik tegelijk twee paginas open is de PC veel sneller klaar met laden en renderen.

Mijn PC is een

Athlon XP 2600+
512MB DDR
Windows XP SP2
Netgear 54G USB wlan

mijn mac is een Powerbook G4 15"
1,5GHz G4
1 GB geheugen
10.3.6 Panther
Airport Extreme

Het wireless netwerk wordt gegenereerd door een Netgear 54G router aan een 1 mbit adsl verbinding.

Van beide systemen is het internetbereik goed, alleen de pagina's renderen veel langzamer op mac. Op de mac gebruik ik gewoonlijk Mozilla Firefox 1.0 geoptimaliseerd voor Powerbook G4 systemen (of de gewone, dit maakte niets uit in prestaties). Op de PC ook Firefox 1.0. Safari op de Mac is ook niet sneller.

Hoe komt dit en kan ik internetten op de Mac sneller maken?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Firefox is naar mijn mening behoorlijk traag onder OS X; onder windows is hij veel fijner. Vergelijk dan Camino met Firefox ;)

Anyways, probeer het eens met lokale files te vergelijken, zodat het netwerk geen rol speelt. Als je dan nagenoeg gelijke tijden haalt kan je gaan kijken naar je netwerk.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Probeer anders FireFox instellingen iets aan te passen. Browse naar about:config en pas bijv. de volgende velden aan:
network.http.pipelining: true
network.http.pipelining.max-requests: 10
network.http.proxy.pipelining: true
network.http.request.max-start-delay: 5

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
MacWolf: ik zag dat deze instellingen op mijn PC inderdaad min of meer zo stonden als jij net zegt, op m'n mac dus niet, overal veel lagere waarden. Volgens mij heeft een firefox-speedup progje die een keer bij mij aangepast. Ik heb dus aan de hand van mijn pc ook nog aangezet

network.http.max-connections: 60
network.http.max-connections-per-server: 32
network.http.max-persistent-connections-per-server: 8
network.http.max-persistent-connections-per-proxy: 16

Sowieso was Camino een stuk sneller, ik ga nu firefox testen.

Nu ontloopt het elkaar niet veel...!

[ Voor 5% gewijzigd door MahRain op 01-12-2004 16:31 ]

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:36

Maximus

There is no substitute

gebruik gewon safari :P

vind ik makkelijker ..

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Nieuwe GoT template doet een beetje maf in Safari.... :/

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Verwijderd

Hexley schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:39:
Nieuwe GoT template doet een beetje maf in Safari.... :/
Uuhm, ik heb nog geen idee hoe het er onder iets anders uit ziet. volgens mij klopt dit wel :P

Verwijderd

Over internet op de PC sneller.
Soms wel ja, wacht nog even tot safari 1.3 en zo ie zo op Tiger.
de testen die ik nu heb gedaan haal ik met safari mijn wintel PC weer in.

(Gelukkig heb ik NU GEEN Windows Computer meer :P)

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Hexley, ik heb hier geen problemen, eerst de polls deden nog wat vaag maar dat is nu zelfs ook opgelost thanks to Crisp. En verder gewoon het forum centereren. Het voordeel vand e nieuwe skin is dat ik dingen kan dichtklappen zonder dat Safari een huge zwart blok weergeeft. En dat is dan toch wel weer een pluspunt :P

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:04:
[...]

Uuhm, ik heb nog geen idee hoe het er onder iets anders uit ziet. volgens mij klopt dit wel :P
Klap dat maffe "update tracker" ding maar eens uit, en dan vrolijk verder klikken door GoT... ;)
Als je het verschil niet ziet... Hele header is door elkaar... :|

Afbeeldingslocatie: http://www.hexley.nl/GoT_bug.jpg
Maximus schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:17:
En verder gewoon het forum centereren.
Ja heb dat al een week aan staan ofzo...
Ook dat resize gedoe voor plaatjes werkt met Safari niet...
Zie je gewoon geen plaatje, zal wel 1 bij 1 pixel zijn ofzo.... :P
En als ja: Image resize uitschakelen? * aan vinkt.... Zie je pic's die wel geresize zijn... 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door Hexley op 01-12-2004 18:41 . Reden: Reactie Maximus toegevoegd + plaatje erbij.... ]

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Verwijderd

Got werkt hier goed hoor :P
zie geen verschil met andere browsers :P

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Dan ligt dat wel aan jou Hexley want zoals Qorne ook zegt, hier geen enkel probleem met GoT

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:02
Mischien zijn het wel versie verschillen, aangezien we geen glazen bol hier hebben is het mischien handig om de specs te posten voordat we een wellus niettus spelletje gaan doen. Het lijkt me trouwens verstandiger om dit in LA of in BUG door te spreken en niet offtopic in dit topic...

Verwijderd

scrollen gaat zowiso baggertraag op m'n powerbook 15 1,33, 768mb.

In firefox that is. Verder haal ik wel gewoon m'n snelheden maar alle browsers voelen allemaal zo stroperig in vergelijking met de pc. Ik heb het hier dan over Safari, Firefox en Opera.

Ik heb al verschillende malen geexpirimenteerd met smoothscrolling setiings e.d. maar dit wil niets helpen. Het scrollen blijft schokkerig verlopen.
Als ik op de pc een enorme hengst aan het scrollwiel geef dan schiet hij als een gek naar beneden zonder schokken. Dat is op m'n mac dus absoluut niet het geval.

De algemene feel van de browser is gewoon trager en stroperiger. Heel jammer....

• chem

chem

Reist de wereld rond

Modbreak:We hebben het hier over de performance van browsers OS X vs Windows
We hebben het NIET over nieuwe GoT templates, renderbugs of andere perikelen.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:59:

[...]

De algemene feel van de browser is gewoon trager en stroperiger. Heel jammer....
Het is algemeen bekend dat Apple het scrollen expliciet vertraagd - dit omdat het rustiger voor de gebruiker zou zijn.

Alhoewel iedereen z'n eigen mening daarover kan hebben, ben ik me nog niet bewust van een setting om dit aan te passen - misschien kan iemand anders wel iets vinden?

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:31

Nietzman

Woei!

...iets waar ik ook wel nieuwschierig naar ben.

Overigens zit de Aquaficationrelease van FireFox er ook binnen een half jaar ofzo aan te komen, hopelijk bied dat ook wat snelheidswinst.

Verwijderd

chem schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:18:
[...]

Het is algemeen bekend dat Apple het scrollen expliciet vertraagd - dit omdat het rustiger voor de gebruiker zou zijn.

Alhoewel iedereen z'n eigen mening daarover kan hebben, ben ik me nog niet bewust van een setting om dit aan te passen - misschien kan iemand anders wel iets vinden?
Klopt dit is express gedaan door Apple,
Voorbeeld, mijn moeder krijgt hoofdpijn als ze onder een wintel PC gaan scrollen, het schiet ook gelijk naar benden, zelfs als je rustig scrolt. wat eigenlijk helemaal niet kan.

Op de Mac vind ze dat veel fijner werken, voor mij was het ook wennen, maar ik voel me er veel beter bij, ook had ik wel eens dat onder windows stukken pagina bleven plakken als je te snel scrolde.

Maar wees gerust in Safari 2.0 (de beta dan) gaat dit echt een stuk rapper, straks komt 1.3 uit en die schijnt veel weg te hebben van de tiger versie.
(nu gaan we een beetje off topic) Alles is in tiger sneller.

Verwijderd

de scrollspeed schuifbalk vol uit zetten bij mouse in het pref pane is natuurlijk het minste wat je kan doen :)

• chem

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:31:
[...]

Maar wees gerust in Safari 2.0 (de beta dan) gaat dit echt een stuk rapper, straks komt 1.3 uit en die schijnt veel weg te hebben van de tiger versie.
(nu gaan we een beetje off topic) Alles is in tiger sneller.
Ik draai safari 1.3 en veel sneller is het niet hoor...

• MacWolf
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:59:

In firefox that is. Verder haal ik wel gewoon m'n snelheden maar alle browsers voelen allemaal zo stroperig in vergelijking met de pc. Ik heb het hier dan over Safari, Firefox en Opera.

Ik heb al verschillende malen geexpirimenteerd met smoothscrolling setiings e.d. maar dit wil niets helpen. Het scrollen blijft schokkerig verlopen.
Als ik op de pc een enorme hengst aan het scrollwiel geef dan schiet hij als een gek naar beneden zonder schokken. Dat is op m'n mac dus absoluut niet het geval.

Je kan ook USB Overdrive installeren, dan kan je je USB muis per applicatie instellen, dus kan je het scrollwheel voor Safari versnellen.

Mijn instelling in USB Overdrive is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Global:
* Wheel Up: Speed 100 dpi - Accelerate Up
* Wheel Up: Speed 100 dpi - Accelerate Down

Safari:
* Wheel Up: Scroll Up - Number of lines to scroll: 32
* Wheel Down: Scroll Down - Number of lines to scroll: 32

Naar mijn mening werkt dit lekker, maar YMMV. Je krijgt wel elke keer als je de computer opstart een reminder, totdat je de applicatie registreert.

USB Overdrive: http://www.usboverdrive.com/

[ Voor 4% gewijzigd door MacWolf op 02-12-2004 09:01 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Verwijderd

dat scheelt wel een stuk ja! :)

edit:
alleen wordt topics lezen wel erg lastig met stappen van 32 lines, als ik dat verlaag dan schokt hij weer :|

jammer dat het gewoon niet vloeiend kan...

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 09:48 ]

• MacWolf
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:33:
dat scheelt wel een stuk ja! :)

edit:
alleen wordt topics lezen wel erg lastig met stappen van 32 lines, als ik dat verlaag dan schokt hij weer :|

jammer dat het gewoon niet vloeiend kan...
Dan doe je stappen van bijv. 20 of 25, wellicht dat dat lekkerder werkt. Wellicht heeft USB Overdrive ook andere opties om het scrollen te verbeteren.

Verwijderd

chem schreef op donderdag 02 december 2004 @ 08:09:
[...]

Ik draai safari 1.3 en veel sneller is het niet hoor...
Ow oke, ik las ergens dat 1.3 namelijk een aftreksel was van 2.0
Want als ik in Tiger internet is het allemaal een heel stuk rapper, sneller als op een gemidelde windows pc....
Pagina: 1