Toon posts:

tft kapot, te maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn tft scherm is vanochtend kapot gegaan.. eerst deed hij het gewoon en opeens was hij zwart. nix doet het meer ook het OSD niet. als je goed kijkt zie je het scherm heel lichtjes.. andere monitor doet het btw goed. mijn conclusie is dat het backlite kapot is.. is dit te maken?

Verwijderd

"Alles" is meestal wel te maken, de vraag is alleen of de kosten ervan minder zijn, vergeleken met een nieuwe tft.

Zit er btw geen garantie meer op?

Verwijderd

je kan proberen de inverter te vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
hijs 2 jaar oud.. geen garantie meer, nieuwe kost toch aardig wat

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Er kunnen twee dingen kapot zijn.

1) De inverter.
2) De 2 (?) CCFl's in het TFT scherm.

Beiden zijn zeer lastig te vervangen. De inverter is erg specifiek, en de CCFL's nog meer. En waarschijnlijk kun je niet eens bij de CCFl's :(

[ Voor 19% gewijzigd door Atlas op 01-12-2004 09:28 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Kan zijn dat je voeding kapot is. Dit is een vriend van mij overkomen met zijn sony TFT. Was ook ineens boem en uit. Was wel een grapje van 200 euro.

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 16:39

Tiny

Wat eten we?

klinkt inderdaad als een backlight probleem.
dat ze beide in ene stuk zouden zijn is wel heel toevallig, dus de stroom toevoer lijkt me eerder het probleem.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-07 11:23

DaRoot

Some say...

Wat voor merk TFT is het? De meesten hebben namelijk 3 jaar onsite garantie, behalve die merken die ze bij de Gamma in de aanbieding gooien.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Peter_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:46
Dat heb ik ook een keer gehad met een TFT van het werk. Je zag heel vaag nog wat er op het scherm staat, maar de verlichting is kapot.

Het probleem kan aan twee factoren liggen:
1) Je CCFL is kapot (dit is onwaarschijnlijk want er zitten er meestal twee in)
2) Je inverter is kapot (dat was bij mij het probleem)

Ik heb dit opgelost door een twaalf volt CCFL inverter (van mijn oude case verlichting) er tussen te hangen (wel op een losse twaalf volt voeding, omdat de interne spanning van de TFT 16 volt is). Dit werkt perfect, ik heb nu een mooi TFT scherm thuis staan, op kosten van de baas :9 .

Ik heb ook nog gezocht naar een schema voor inverter op het net, maar helaas niets kunnen vinden, dus bij deze als iemand een schema heeft voor een inverter (graag met PWM om te kunnen dimmen, want dat kan nu niet meer).

ps.
Als het een IBM TFT is (met LG binnenwerk), dan heb ik misschien nog onderdelen liggen (heb een nog een sloop TFT gekocht op de HCC >:) )

Discoveries are made by not following instructions.

Verwijderd

Topicstarter
het groene lampje op de voeding brand wel gewoon

Verwijderd

Topicstarter
het is btw een medion.. sorry :P

• berndgeurts
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 11:49
Proberen de fabrikant aan te schrijven onder het mom van een deugdelijk product wat ze hadden moeten leveren?

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

je zegt 2 jaar oud? Wanneer is de exacte aankoopdatum? Aangezien volgens de europese richtlijn 2 jaar garantie verplicht is. En welk merk is het?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 14:06
anders kan je er een beamer van maken icm een overhead projector

Verwijderd

Topicstarter
das idd kik :P

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:36
De backlight is vaak wel voor een 50 tot 100 euro te laten maken bij een reparateur. Ik ken iig wel iemand die dat regelmatig doet. Natuurlijk hangt het wel een beetje van het type monitor af en of de onderdelen nog gewoon te krijgen zijn. Dan is het de vraag of de monitor dat nog waard is.

Verwijderd

In eerste instantie zou ik toch even met medion gaan bellen.
Want zover ik weet is dat ze ook bij medion 3 jaar garantie hebben op het scherm.

Althans daar ga ik wel vanuit want zolang ik in de tft's zit zijn vanaf 2000 bijna alle tft schermen met 3 jaar garantie gelevert. Het proberen waard zou ik zeggen.
In iedergeval raad ik je aan niet over een datum te beginnen en gewoon zeggen dat je een tft hebt van hun dat het heeft begeven.

Geef dan model op en dergelijke wat ze vragen en pas als ze vragen naar de leeftijd geef je aan 1,5 jaar ongeveer. Indien ze vragen of je de aankoopbon nog hebt, zeggen dat je die niet meer kan vinden.

De kans is erg groot dat ze gewoon langs komen en hem voor een refurbished komen omruilen.
Ik heb het zelfde gadaan met een 2 jaar oude laptop van asus die problemen had en ook daar bij ging het perfect terwijl er op dat model maar 1 jaar zit. Ze vragen vaak niet eens om een datum van aanschaf.

Dus... Gewoon doen..! :P

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb medion gebeld.. bleek dat er idd 3 jaar garantie op zit.

Verwijderd

Topicstarter
gvd nu moet ik een bon hebben ben ik die kwijt.. heeft iemand toevallig nog een bon voor een medion 9404

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:20:
gvd nu moet ik een bon hebben ben ik die kwijt.. heeft iemand toevallig nog een bon voor een medion 9404
best wel logisch dat je die nodig hebt.. Denk ook niet dat iemand gewoon je zijn bon geeft... Tenzij een kopietje genoeg is :)

Verwijderd

Topicstarter
kopietje zouw uiteraard genoeg zijn.. maarjah ik ga maar een beamert ervan maken..

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Bon maakt niet veel uit volgens mij ; m.b.v. serienummer kunnen ze ook tijd "terug-traceren"

eagle

Verwijderd

Brothar schreef op woensdag 01 december 2004 @ 20:27:
Bon maakt niet veel uit volgens mij ; m.b.v. serienummer kunnen ze ook tijd "terug-traceren"
tja maar ze vragen altijd een bon want als je hem niet hebt is het alleen maar positief voor hun ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 20:35 ]

• Vulcan750
  • Laatst online: 21:44
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:20:
Ik zou m'n administratie maar eens beter gaan organiseren als ik jou was! Niet slim om bonnen van apparatuur niet goed te bewaren. Dan kan je in situaties als deze terecht komen... :X

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

Vulcan750 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 17:58:
[...]

Ik zou m'n administratie maar eens beter gaan organiseren als ik jou was! Niet slim om bonnen van apparatuur niet goed te bewaren. Dan kan je in situaties als deze terecht komen... :X
ja gewoon een "dedicated" lade voor je bonnen ergens in het huis.. heb er zelf ook een.. (al begint ie aardig vol te lopen (alleen compu hardware))..

altijd als er iets stuk gaat heb ik het bonnetje nog en kan ik garantie claimen als ik er recht op heb.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-08 16:07

chromeeh

the Gnome

Wat je ook nog zou kunnen proberen is bijv. een monitor repair service....
Ik weet dat er in Hengelo (OV) eentje zit genaamd GMS :)

Alleen weet ik niet of ze ook TFT's doen....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Vulcan750
nIghtorius schreef op donderdag 02 december 2004 @ 18:33:
[...]

ja gewoon een "dedicated" lade voor je bonnen ergens in het huis.. heb er zelf ook een.. (al begint ie aardig vol te lopen (alleen compu hardware))..

altijd als er iets stuk gaat heb ik het bonnetje nog en kan ik garantie claimen als ik er recht op heb.
Ja, ik had ook zo'n la! Dat was me een rommeltje (net een brede prullenbak ;) )
Ik gebruik hier al weer een paar jaar gewoon een ordnermap voor; als ik iets nieuws heb aangeschaft, dan gaat er meteen met de perforator 2 gaatjes in en bovenin de map. (oftewel op datum gesorteerd..) Supersimpel, en je loopt nooit meer te zoeken! Je baalt toch heftig als je een 2 jaar oude tft op eigen kosten moet laten repareren, terwijl je eigenlijk nog garantie hebt!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 23:34

BNX

Meestal staat op monitoren (CRT of TFT) een 'manufacturing date' ,
dus een datum wanneer de monitor gemaakt is. Valt deze binnen
de 3 jaar, dan MOET je garantie kunnen cliamen via de
leverancier of producent. Bij Philips doen ze trouwens nooit
moeilijk over directe omruilingen, maar daar heb je nix aan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BNX op 04-12-2004 18:42 ]

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• Vulcan750
BNX schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:42:
Meestal staat op monitoren (CRT of TFT) een 'manufacturing date' ,
dus een datum wanneer de monitor gemaakt is. Valt deze binnen
de 3 jaar, dan MOET je garantie kunnen cliamen via de
leverancier of producent. Bij Philips doen ze trouwens nooit
moeilijk over directe omruilingen, maar daar heb je nix aan ;)
Lekker als het scherm van je gejat is, kan de dief nog garantie claimen ook! |:(

Pagina: 1